Criza de piloti in SUA. O companie a anulat mai multe zboruri din cauza ca nu avea pe cine sa puna la mansa

×
Codul embed a fost copiat

Dezastrul aviatic din Alpi a readus in atentia autoritatilor si companiilor aviatice o problema spinoasa.

Cum sa faci sa ai la mansa fiecarei aeronave un bun profesionist, daca oferta de pe piata muncii este foarte saraca? Companiile din Statele Unite, in special, se plang de o penurie a pilotilor. Tot mai putini americani aleg acceasta profesie din cauza scolarizarii si a perioadei lungi in care trebuie sa acumuleze experienta, inainte de a putea fi angajati pe o aeronava de pasageri. Aceasta situatie forteaza autoritatile sa relaxeze regulile de recrutare, cu efecte inca necunoscute pentru siguranta zborurilor.

La doar 21 de ani, Gabrielle ii initiaza deja pe altii in tainele zborului. A absolvit universitatea cu 250 de ore de zbor in portofoliu. Apoi s-a angajat ca instructor si pana in prezent a mai acumulat 600 de ore de zbor. Totusi, inca nu poate aspira la o slujba pe un avion de pasageri.

"Trebuie sa investesti multi bani, mult timp si multa munca in acesta meserie, insa, pe termen lung, este o cale minunata de urmat", spune Gabrielle Hoekstra.

Cu toate acestea, este un drum pe care apuca din ce in ce mai putini americani. In intervalul 2007-2013, numarul celor care au obtinut brevetul de pilot a scazut cu aproape 30 de procente, iar declinul se va accentua in viitor.

Citește și
Andreas Lubitz
Biroul Federal pentru Aviatie: Lufthansa NU a transmis nicio informatie despre depresia lui Andreas Lubitz

"Sunt din ce in ce mai putine optiuni, asta este sigur", spune Ken Byrnes, Universitatea Aeronautica Embry-Riddle.

Problema este atat de grava incat cateva companii americane mai mici au fost nevoite sa renunte la unele zboruri, pentru ca nu au gasit piloti pe care sa ii angajeze. Dincolo de costul ridicat al studiilor, in jur de 45 de mii de dolari pe an, penuria de piloti are si o alta cauza. Un accident aerian din 2009, provocat de o eroare de pilotaj, a convins autoritatile sa ia masuri pentru ca la mansa sa nu poate ajunge piloti cu mai putin de1500 de ore de zbor la activ.

"Administratia Federala de Aviatie se afla sub o presiune uriasa pentru a relaxa aceste reguli si cerinte. Insa, daca vom face asta, riscam sa afectam siguranta zborului. Sunt oameni care au platit cu viata pentru aceste schimbari, asa ca ar trebui pastrate", a spus expertul in aviatie Mary Schiavo.

O solutie mai buna ar fi, spun analistii, ca pilotii sa fie tentati cu salarii mari mari, mai ales ca, in Statele Unite, omul de la mansa avionului castiga mult mai putin decat un angajat din invatamant, spre exemplu.

Articol recomandat de sport.ro
Olăroiu, răsplătit de arabi în mijlocul unui sezon istoric: românul încheie anul cu o veste excelentă
Olăroiu, răsplătit de arabi în mijlocul unui sezon istoric: românul încheie anul cu o veste excelentă
Citește și...
Scene incredibile la bordul unui avion al companiei Air India. Copilotul l-a luat la bataie pe capitan, chiar in cabina
Scene incredibile la bordul unui avion al companiei Air India. Copilotul l-a luat la bataie pe capitan, chiar in cabina

In timp ce tot mai multe voci cer o evaluare mult mai stricta si completa a pilotilor, dupa accidentul din Alpi, cand Andreas Lubitz a prabusit un avion cu 149 de persoane la bord, doi piloti ai companiei Air India sunt protagonistii unui nou scandal.

Biroul Federal pentru Aviatie: Lufthansa NU a transmis nicio informatie despre depresia lui Andreas Lubitz
Biroul Federal pentru Aviatie: Lufthansa NU a transmis nicio informatie despre depresia lui Andreas Lubitz

Organismul de reglementare in domeniul aviatiei germane a anuntat duminica faptul ca nu avea nicio cunostinta despre lupta copilotului Andreas Lubitz de la Germanwings cu depresia severa, inainte de dezastrul din Alpii francezi.

Companiile germane, avertizate ca
Companiile germane, avertizate ca "incalca regulile de siguranta" cu cateva luni inainte de prabusirea avionului Germanwings

AESA a atras atentia privind nereguli in monitorizarea sanatatii personalului companiilor aeriene din Germania cu mult inainte de prabusirea avionului Germanwings, a declarat un purtator de cuvant, citat de Deutsche Welle.

Recomandări
Ciolacu rămâne premier, suspans în desemnarea prezidențiabilului. UDMR preia cele mai grele ministere, de care PSD și PNL fug
Ciolacu rămâne premier, suspans în desemnarea prezidențiabilului. UDMR preia cele mai grele ministere, de care PSD și PNL fug

Discuțiile aprinse din jurul coaliției de guvernare sunt aproape de sfârșit. Liderii pro-europeni au fost duminică la consultări cu președintele Klaus Iohannis, care a amânat să anunțe propunerea de premier.  

Mall-urile și piețele, invadate de români cu febra Crăciunului: ”Am încheiat astăzi. 1.000 de lei, cam așa”. ”Trăim bine!”
Mall-urile și piețele, invadate de români cu febra Crăciunului: ”Am încheiat astăzi. 1.000 de lei, cam așa”. ”Trăim bine!”

“Doar iau ceva repede din magazin și gata”. Asta și-au spus încrezători majoritatea românilor, în ultimul weekend dinaintea Crăciunului. Apoi s-au trezit la capătul numeroaselor cozi, formate de alți optimiști ca ei.  

Lista finală a miniștrilor PSD, PNL și UDMR. Surprizele care apar pentru prima dată într-un guvern
Lista finală a miniștrilor PSD, PNL și UDMR. Surprizele care apar pentru prima dată într-un guvern

Partidele pro-europene care negociază pentru formarea Guvernului au ajuns, duminică seară, la un acord, atât asupra împărţirii ministerelor, cât şi asupra celor care vor prelua portofoliile.