China rămâne în urmă. Statul pe care pariază marile companii. Are o economie în plină ascensiune

India
Shutterstock

India a devenit următorul mare pariu pentru PepsiCo, Unilever şi alţi giganţi ai mărfurilor ambalate care doresc să umple vidul de creştere lăsat de o redresare lentă în China, transmite Reuters.

În condiţiile în care economia Indiei se extinde în cel mai rapid ritm dintre pieţele emergente majore, companiile încearcă să-şi servească clienţii diverşi prin lansarea de noi arome şi variante de mărime, menite să atragă populaţia imensă a ţării şi piaţa rurală neexploatată.

”Deşi în ultimul deceniu companiile s-au concentrat pe vânzarea în China, următorul deceniu este despre vânzarea în India. Trebuie să mergi acolo unde vânturile demografice şi economice sunt în spatele tău”, a declarat Brian Jacobsen, economist şef la Annex Wealth Management, potrivit News.ro.

Principalele companii de bunuri de larg consum stabilite în India, cea mai populată ţară din lume, se aşteaptă la cheltuieli guvernamentale mai mari, la un sezon musonic mai bun şi la o reapariţie a consumului privat pentru a ajuta cheltuielile consumatorilor să îşi revină în trimestrele următoare, potrivit News.ro.

Acest lucru este de aşteptat să crească cota de piaţă combinată a primelor cinci companii multinaţionale - Coca-Cola, P&G, PepsiCo, Unilever şi Reckitt - la 20,53% în 2024 de la 19,27% în 2023, în principal în îngrijirea bebeluşilor, sănătatea consumatorilor, cosmetice, categorii de băuturi şi gospodărie, potrivit firmei de cercetare GlobalData.

Citește și
tiktok
Țara europeană care a interzis TikTok după moartea unui copil din cauza unei postări. Fără atâtea discuții inutile ca România

Se estimează că cota lor totală de piaţă în China va scădea la 4,30% în 2024 de la 4,37% în 2023, arată datele.

”China a trecut printr-o perioadă lungă şi extinsă de COVID... a trecut chiar şi printr-o perioadă scurtă de creştere negativă, iar după aceasta, creşterea a fost foarte lentă. În comparaţie cu aceasta, rata de creştere în India, care se situează în jurul valorii de 4%, pare a fi un creştere sănătoasă pentru totalul bunurilor de larg consum cu mişcare rapidă”, a declarat K Ramakrishnan, Managing Director, Asia de Sud, la Kantar’s Worldpanel Division.

Atât segmentele urbane, cât şi cele rurale din India au înregistrat o creştere, dar mediul rural s-a descurcat puţin mai bine, a spus el. Companiile de bunuri de larg consum au pompat, de asemenea, bani în India, cu lansări precum Kurkure Chaat Fills de la PepsiCo, upgrade-urile de ambalaj ale Coca-Cola pentru a creşte durata de valabilitate a produselor sale şi planurile Nestle de a introduce brandul de cafea premium Nespresso la sfârşitul anului.

Drept urmare, penetrarea Coca-Cola în gospodăriile din India a crescut cu 24% pentru cele 12 luni încheiate în iunie, cea a PepsiCo cu 12,7%, cea a Nestle cu 6,7% şi cea a Reckitt cu aproximativ 3,8%, arată datele Kantar.

Mondelez International se asociază cu marca de cookie-uri Lotus Biscoff pentru a-şi vinde produsele şi intenţionează să lanseze noi dimensiuni de pachete Oreo luna aceasta.

Compania a raportat o creştere procentuală cu o singură cifră de mijloc pe piaţa ciocolatei din India, în al doilea trimestru.

Coca-Cola a înregistrat, de asemenea, o creştere de două cifre a volumului în India, în timp ce Unilever a înregistrat îmbunătăţiri secvenţiale în ţară.

PepsiCo Africa a raportat creştere în regiunea Orientul Mijlociu şi Asia de Sud, iar compania aşteaptă ca India să fie ”spaţiul mare de creştere” acolo.

Rezultatele contrastează cu creşterea redusă a volumului din regiune anul trecut pentru majoritatea acestor companii.

Pe de altă parte, China a înregistrat o cerere slabă. Nestle, producătorul KitKat, a raportat o scădere a vânzărilor totale în regiunea Mării Chinei în ultimul trimestru şi a declarat că sentimentul general al economiei şi al consumatorilor a fost ”în mod clar mai slab decât se aştepta”.

Articol recomandat de sport.ro
Olăroiu, răsplătit de arabi în mijlocul unui sezon istoric: românul încheie anul cu o veste excelentă
Olăroiu, răsplătit de arabi în mijlocul unui sezon istoric: românul încheie anul cu o veste excelentă
Citește și...
Țara europeană care a interzis TikTok după moartea unui copil din cauza unei postări. Fără atâtea discuții inutile ca România
Țara europeană care a interzis TikTok după moartea unui copil din cauza unei postări. Fără atâtea discuții inutile ca România

Albania a anunţat sâmbătă o interdicţie de un an pentru TikTok, populara aplicaţie de videoclipuri scurte, în urma uciderii unui adolescent luna trecută, care a stârnit temeri cu privire la influenţa social media asupra copiilor, relatează Reuters.

Mai multe ţări iau măsuri pentru intensificarea securităţii după atacul din Germania
Mai multe ţări iau măsuri pentru intensificarea securităţii după atacul din Germania

Mai multe ţări iau măsuri pentru intensificarea securităţii după atacul de vineri din Germania soldat cu cinci morţi şi peste 200 de răniţi, după ce un refugiat saudit a intrat cu maşina în mulţime la târgul de Crăciun din Magdeburg.

Cum a intrat psihiatrul arab cu mașina în mulțimea de la Magdeburg, deși târgul era înconjurat de blocuri de beton
Cum a intrat psihiatrul arab cu mașina în mulțimea de la Magdeburg, deși târgul era înconjurat de blocuri de beton

Cancelarul german Olaf Scholz a promis o "investigație completă și întreaga forță a legii", după atacul sângeros petrecut la târgul de Crăciun din orașul Magdeburg.  

Recomandări
Noul Parlament a fost învestit oficial. Motivul ciudat pentru care toți senatorii UDMR au depus de două ori jurământul
Noul Parlament a fost învestit oficial. Motivul ciudat pentru care toți senatorii UDMR au depus de două ori jurământul

Aleșii din actuala legislatură au depus sâmbătă jurământul. Lucrurile s-au complicat puțin în Senat, unde parlamentarii UDMR au fost nevoiți să se întoarcă la pupitru pentru că le-a lipsit un pasaj important din text.

Cum a intrat psihiatrul arab cu mașina în mulțimea de la Magdeburg, deși târgul era înconjurat de blocuri de beton
Cum a intrat psihiatrul arab cu mașina în mulțimea de la Magdeburg, deși târgul era înconjurat de blocuri de beton

Cancelarul german Olaf Scholz a promis o "investigație completă și întreaga forță a legii", după atacul sângeros petrecut la târgul de Crăciun din orașul Magdeburg.  

INTERVIU cu Aura Șova, câștigătoarea ”Vocea României 2024”: ”M-am făcut arhitect ca să pot să fac un azil de bătrâni”
INTERVIU cu Aura Șova, câștigătoarea ”Vocea României 2024”: ”M-am făcut arhitect ca să pot să fac un azil de bătrâni”

Aura Șova a câștigat Vocea României 2024. După săptămâni în care vocea ei a răsunat în toate etapele show-ului, telespectatorii au decis ca trofeul și premiul în valoare de 100.000 de euro să ajungă la concurenta din echipa lui Tudor Chirilă..