China rămâne în urmă. Statul pe care pariază marile companii. Are o economie în plină ascensiune
India a devenit următorul mare pariu pentru PepsiCo, Unilever şi alţi giganţi ai mărfurilor ambalate care doresc să umple vidul de creştere lăsat de o redresare lentă în China, transmite Reuters.
În condiţiile în care economia Indiei se extinde în cel mai rapid ritm dintre pieţele emergente majore, companiile încearcă să-şi servească clienţii diverşi prin lansarea de noi arome şi variante de mărime, menite să atragă populaţia imensă a ţării şi piaţa rurală neexploatată.
”Deşi în ultimul deceniu companiile s-au concentrat pe vânzarea în China, următorul deceniu este despre vânzarea în India. Trebuie să mergi acolo unde vânturile demografice şi economice sunt în spatele tău”, a declarat Brian Jacobsen, economist şef la Annex Wealth Management, potrivit News.ro.
Alegeri 2024
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
22:40
Ce a răspuns Nicolae Ciucă la întrebarea dacă a scris versurile manelei ce i-a fost dedicată de Dani Mocanu
22:10
„Cine poate să-l oprească pe Simion”. CTP: „În acest tur 1, fiecare candidat va fi pe barba lui, mai puțin dna Lasconi”
Principalele companii de bunuri de larg consum stabilite în India, cea mai populată ţară din lume, se aşteaptă la cheltuieli guvernamentale mai mari, la un sezon musonic mai bun şi la o reapariţie a consumului privat pentru a ajuta cheltuielile consumatorilor să îşi revină în trimestrele următoare, potrivit News.ro.
Acest lucru este de aşteptat să crească cota de piaţă combinată a primelor cinci companii multinaţionale - Coca-Cola, P&G, PepsiCo, Unilever şi Reckitt - la 20,53% în 2024 de la 19,27% în 2023, în principal în îngrijirea bebeluşilor, sănătatea consumatorilor, cosmetice, categorii de băuturi şi gospodărie, potrivit firmei de cercetare GlobalData.
Se estimează că cota lor totală de piaţă în China va scădea la 4,30% în 2024 de la 4,37% în 2023, arată datele.
”China a trecut printr-o perioadă lungă şi extinsă de COVID... a trecut chiar şi printr-o perioadă scurtă de creştere negativă, iar după aceasta, creşterea a fost foarte lentă. În comparaţie cu aceasta, rata de creştere în India, care se situează în jurul valorii de 4%, pare a fi un creştere sănătoasă pentru totalul bunurilor de larg consum cu mişcare rapidă”, a declarat K Ramakrishnan, Managing Director, Asia de Sud, la Kantar’s Worldpanel Division.
Atât segmentele urbane, cât şi cele rurale din India au înregistrat o creştere, dar mediul rural s-a descurcat puţin mai bine, a spus el. Companiile de bunuri de larg consum au pompat, de asemenea, bani în India, cu lansări precum Kurkure Chaat Fills de la PepsiCo, upgrade-urile de ambalaj ale Coca-Cola pentru a creşte durata de valabilitate a produselor sale şi planurile Nestle de a introduce brandul de cafea premium Nespresso la sfârşitul anului.
Drept urmare, penetrarea Coca-Cola în gospodăriile din India a crescut cu 24% pentru cele 12 luni încheiate în iunie, cea a PepsiCo cu 12,7%, cea a Nestle cu 6,7% şi cea a Reckitt cu aproximativ 3,8%, arată datele Kantar.
Mondelez International se asociază cu marca de cookie-uri Lotus Biscoff pentru a-şi vinde produsele şi intenţionează să lanseze noi dimensiuni de pachete Oreo luna aceasta.
Compania a raportat o creştere procentuală cu o singură cifră de mijloc pe piaţa ciocolatei din India, în al doilea trimestru.
Coca-Cola a înregistrat, de asemenea, o creştere de două cifre a volumului în India, în timp ce Unilever a înregistrat îmbunătăţiri secvenţiale în ţară.
PepsiCo Africa a raportat creştere în regiunea Orientul Mijlociu şi Asia de Sud, iar compania aşteaptă ca India să fie ”spaţiul mare de creştere” acolo.
Rezultatele contrastează cu creşterea redusă a volumului din regiune anul trecut pentru majoritatea acestor companii.
Pe de altă parte, China a înregistrat o cerere slabă. Nestle, producătorul KitKat, a raportat o scădere a vânzărilor totale în regiunea Mării Chinei în ultimul trimestru şi a declarat că sentimentul general al economiei şi al consumatorilor a fost ”în mod clar mai slab decât se aştepta”.