Chanel, tinta ironiilor, dupa ce a lansat un bumerang care este vandut online cu aproape 2.000 de dolari
Casa Chanel a fost aspru criticata in ultimele zile pe platformele de socializare de numerosi internauti care au acuzat celebra companie de moda de insusire frauduloasa a culturii aborigene.
Chanel a pus in vanzare pe site-ul ei oficial un model de bumerang care este comercializat la pretul de 1.930 de dolari, scrie lexpress.fr.
Artistul american Jeffree Star a platit 1.930 de dolari pentru a cumpara un bumerang Chanel. Satisfacut de produs, cu care s-a jucat in gradina resedintei sale, Jeffree Star a publicat pe retelele de socializare o fotografie a acestui obiect si a spus ca s-a ”distrat foarte tare” cu noua sa achizitie.
Pe Instagram, peste 141.000 de persoane au dat ”Like” acelei fotografii, care a generat numeroase comentarii. Pe langa intrebarile internautilor referitoare la utilitatea unui produs atat de costisitor, multe persoane au denuntat o ”insusire frauduloasa a culturii aborigene” de catre cunoscuta casa de moda franceza, precizeaza The Guardian.
”Obiecte-cliseu”
”Sunt din Australia si sunt ofensat de faptul ca o companie glumeste pe seama unui obiect folosit ca o arma de supravietuire”, a scris un internaut. Nathan Sentance, care organizeaza o expozitie dedicata culturii aborigene la Muzeul Australian din Sydney, considera ca acel bumerang incrustat cu logoul casei de moda Chanel ilustreaza faptul ca societatile occidentale incearca sa reduca creatiile culturii aborigene la ”obiecte-cliseu”.
”Cand ma gandesc la cultura aborigena, ma gandesc la Chanel”, a ironizat Nayuka Gorrie, scriitoare si activista australiana. ”Am decis sa fac economii in urmatorii trei ani pentru a putea sa ma conectez la cultura mea prin intermediul casei Chanel”, a adaugat ea intr-un alt mesaj publicat pe Twitter. ”Demersul casei Chanel este atat de prost incat este aproape absurd”, a declarat Nayuka Gorrie pentru The Guardian. Populatia aborigena din Australia reprezinta cea mai defavorizata minoritate din aceasta tara si a fost nevoita sa depuna eforturi uriase pentru a putea sa isi pastreze cultura si identitatea, afirma cotidianul britanic.
Chanel trebuie ”sa prezinte scuze publice”
Intr-un comunicat de presa, casa de moda franceza a afirmat pentru The Guardian ca ”respectarea tuturor culturilor” ii este ”extrem de pretioasa” si ca regreta faptul ca ”anumite persoane au putut sa se simta ofensate” de acel produs. ”Daca Chanel vrea cu adevarat sa respecte culturile autohtone, ar putea sa inceapa prin a retrage produsul de pe piata si sa prezinte scuze publice”, a declarat Nayuka Gorrie. ”Urmatoarea etapa ar fi, poate, sa ii sprijine pe stilistii de culoare”.