Avionul Turkish Airlines s-a prabusit din cauza unei defectiuni tehnice
Aceasta ipoteza pare sa se contureze in cazul aparatului Boeing 737 prabusit marti la Amsterdam. Cert este ca avionul a avut recent o problema, tot cu unul dintre flapsuri.
Reprezentantii companiei sustin totusi ca piesa cu probleme a fost inlocuita si ca au urmat opt curse impecabile. Apoi a fost cea in care au murit cinci turci si patru americani.
Chiar daca raportul este de un incident la 1,2 milioane de curse, in 2008 s-au petrecut 22 de accidente implicand avioane de fabricatie occidentala. Opt dintre acestea s-au soldat cu victime. Totusi, in timpul manevrelor de decolare, putini dintre noi acordam atentie brosurilor cu instructiuni de siguranta.
Marti, la Amsterdam, dintre cei 134 de pasageri ai avionului Boieng 737, doar noua au murit. In 2005, un Airbus A 340 s-a prabusit pe aeroportul din Toronto. Desi fuselajul a fost distrus si a luat foc, toti pasagerii si membrii echipajului au scapat cu viata.
In ianuarie 2008, pe Heatrow, un Boieng 777 a avut o aterizare cu probleme. Aparatul a fost serios avariat, dar n-a murit nimeni. Un alt Boieng 737 a luat-o la propriu pe aratura, langa aeroprotul din Denver, in decembrie 2008. 38 de pasageri au fost raniti, dar niciunul nu si-a pierdut viata.
Luna trecuta, miraculoasa aterizare pe raul Hudson a unui Airbus A 320 cu 155 de oameni la bord a impresionat intreaga planeta.
Concluzia e limpede: versiunile de ultima generatie ale avioanelor optimieaza simtitor sansele de supravietuire in cazul unui dezastru.
Adrian Iovan despre siguranta oferita de avioanele de ultima generatie