Avionul disparut. Transcriptul celor 54 de minute de conversatii intre piloti si turnul de control publicat de The Telegraph

turnul de control

Un transcript al conversatiei dintre piloti si turnul de control a fost facut public la doua saptamani de la disparitia avionului Malaysia Airlines. Expertii analizeaza conversatiile pilotilor cu turnul de trafic aerian.

Transcriptul comunicarilor dintre copilotul Fariq Abdul Hamid si turnul de control din Malaysia include conversatia din momentul in care aeronava a iesit din hangar, pe aeroportul din Kuala Lumpur, pana la ultimul mesaj trimis catre controlul de trafic aerian din Malaysia, in jurul orei locale 01:19 AM.

Unul dintre detaliile "misterioase" ale transcriptului este transmiterea repetata a altitudinii aeronavei cu cateva minute inainte de intreruperea comunicatiilor cu turnul de control. Cele 54 de minute de conversatii au fost traduse si publicate sambata de catre www.telegraph.co.uk.

Cu 8 minute inainte de disparitia de pe radare, la 01:01AM, pilotii au comunicat mesajul: "MH370 ramane la altitudinea de zbor de 10.600 metri." 6 minute mai tarziu, copilotul a anuntat din nou: "MH370 ramane la altitudinea de zbor de 10.600 metri."

Ultimul mesaj din conversatia publicata  a fost transmis de copilot pe masura ce aeronava a iesit din spatiul aerian al Malaysiei: "In ordine, noapte buna."

Citește și
avion
Experti oceanografici pentru Sky News: E posibil ca avionul pierdut de Malaezia sa NU fie gasit niciodata. Solutia propusa
Cum a ajuns Petre Roman inculpat în Dosarul Mineriadei din 1990: „în subsolul Universității s-au găsit 22 de arme cu glonț; la sediul PNȚCD, substanțe halucinogene și materiale legionare”

Un fost pilot, Alastair Rosenschein, a explicat pentru Sky News ca repetitia altitudinii nu reprezinta neaparat un detaliu care sa indice ca ceva suspect avea loc in cabina de control. "E posibil sa fi uitat initial ca a transmis acele date si a repetat mesajul."

Un expert in aviatie, Peter Marosszeky, a sustinut si el, ca fara a auzi propriu zis vocea pilotilor, repetitia mesajului nu este un detaliu neobisnuit.

Transcriptul a ajuns in presa in timp ce noi fragmente ce ar putea apartine avionului Boeing 777 al Malaysia Airlines disparut de doua saptamani, ar fi fost observate de autoritatile chineze in sudul Oceanului Indian.
 

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT E gata! Știm prima echipă promovată matematic în Superliga României
NEWS ALERT E gata! Știm prima echipă promovată matematic în Superliga României
Citește și...
LOST. Avionul disparut din Malaysia ziua 15, UPDATE. Resturile NU au fost gasite in zona semnalata sambata de China
LOST. Avionul disparut din Malaysia ziua 15, UPDATE. Resturile NU au fost gasite in zona semnalata sambata de China

Oficiali australieni au anuntat ca nu au gasit posibile fragmente ale avionului Boeing, dupa cautarile de sambata, din zona unde sateliti chinezi observasera un obiect plutitor.

Experti oceanografici pentru Sky News: E posibil ca avionul pierdut de Malaezia sa NU fie gasit niciodata. Solutia propusa
Experti oceanografici pentru Sky News: E posibil ca avionul pierdut de Malaezia sa NU fie gasit niciodata. Solutia propusa

Expertii care au gasit epava avionului Air France, prabusit in 2009 in Oceanul Atlantic, cred ca este posibil ca avionul Boeing 777, pierdut de Malaezia de pe radare, sa nu fie gasit niciodata.

Analiza CNN despre avionul disparut de 11 zile. Ar fi putut sa
Analiza CNN despre avionul disparut de 11 zile. Ar fi putut sa "scape" de radare si sa aterizeze pe un aeroport izolat?

Un fost agent FBI si consultant de securitate a declarat pentru CNN ca cineva ar fi putut planui o ruta pentru avionul Malaysia Airlines, disparut de 11 zile, astfel incat sa fie evitata detectarea prin radare, relateaza CNN.

ANIMATIE INTERACTIVA. Washington Post arata cat de greu e de gasit avionul Malaysia Airlines in Marea Chinei de Sud
ANIMATIE INTERACTIVA. Washington Post arata cat de greu e de gasit avionul Malaysia Airlines in Marea Chinei de Sud

Publicatia americana Washington Post demonstreaza cu ajutorul unei aplicatii grafice cat de dificile sunt operatiunile de cautare ale aeronavei pierdute de Malaezia.
 

Cum a disparut un avion de 250 tone in epoca GPS si Google Maps. Tehnologia e buna doar pe uscat
Cum a disparut un avion de 250 tone in epoca GPS si Google Maps. Tehnologia e buna doar pe uscat

O aeronava imposibil de localizat in Apuseni, alta – de negasit in Marea Chinei de Sud. Cu toata tehnologia moderna care teoretic ne urmareste fiecare miscare, se pare ca ramanem neputinciosi in fata unor astfel de dezastre.

Recomandări
„Acțiune ofensivă” pornită de Israel în sudul Libanului: „Trupele sunt desfăşurate în număr mare de-a lungul frontierei”
„Acțiune ofensivă” pornită de Israel în sudul Libanului: „Trupele sunt desfăşurate în număr mare de-a lungul frontierei”

Sudul Libanului este vizat de „o acțiune ofensivă” pornită de Israel, miercuri, în paralele cu pregătirile pentru o operațiune terestră în Rafah.

Joe Biden a ajutat în secret Ucraina să se apere de atacurile Rusiei și a trimis rachete ATACMS cu rază lungă de acțiune
Joe Biden a ajutat în secret Ucraina să se apere de atacurile Rusiei și a trimis rachete ATACMS cu rază lungă de acțiune

În ultimele săptămâni, Statele Unite au trimis în secret rachete cu rază lungă de acțiune Ucrainei pentru a fi folosite în lupta împotriva invadatorilor ruși, iar Ucraina le-a folosit deja de două ori.

Cum a fost prinsă că a luat mită doctorița ginecolog din Giurgiu. Banii pe care-i avea în buzunar erau marcați
Cum a fost prinsă că a luat mită doctorița ginecolog din Giurgiu. Banii pe care-i avea în buzunar erau marcați

Este anchetă la Spitalul Județean de Urgență din Giurgiu, după ce un medic ginecolog a fost prins în flagrant în timp ce lua mită pentru o operație de cezariană, acoperită de asigurarea medicală.