"Am vazut fisa medicala a fiului tau bolnav".Cum a ajuns un prim ministru sa fie spionat de tabloide

Ultima actualizare: 24-10-2012 08:55

Scandalul interceptarii telefoanelor mobile pare sa cuprinda dupa News of the World si alte publicatii din imperiul media al lui Rupert Murdoch.

Astfel, Sunday Times si The Sun ar fi obtinut ilegal informatii despre Gordon Brown, pe vremea cand acesta ocupa portofoliul economiei.

Brown s-a declarat "socat" cand a aflat de amestecul grosolan al ziarelor in viata personala a familiei sale.

Conform dezvaluirilor din presa, The Sun si Sunday Times ar fi piratat casuta vocala a telefonului lui Gordon Brown. Si ar fi obtinut, ilegal, informatii despre conturile lui bancare, ba chiar si datele medicale ale membrilor familiei sale.

Asa a iesit The Sun cu un amplu articol plin de date confidentiale despre boala grava a fiului demnitarului laburist.

Si Sunday Times a obtinut ilegal informatii privind finantele personale si proprietatile lui Gordon Brown. Publicatia a scris apoi ca el a cumparat unui apartament care i-a apartinut lui Robert Maxwell, magnat al presei britanice, decedat in 1991.

"Familia lui Gordon Brown este socata si intristata de aceste dezvaluiri", a declarat un prutator de cuvant.

In scandalul ascultarii telefoanelor au aparut si alte dezvaluiri socante. Potrivit BBC, politisti insarcinati cu securitatea familiei regale au cerut bani de la News of the World pentru a divulga informatii confidentiale, inclusiv despre regina mama.

Scandalul care se intinde in imperiul lui Rupert Murdoch i-ar putea strica magnatului american cea mai importanta afacere la care viseaza acum, achizitionarea grupul de televiziuni prin satelit BskyB. Guvernul a amanat analizarea acestei tranzactii de 10 miliarde de euro pana la lamurirea scandalului piratarii telefoanelor mobile, care a dus la disparitia News of the World, cel mai citit tabloid britanic.

O investigatie jurnalistica realizata de BBC arata ca fostul premier, Gordon Brown, a fost tinta culegerii de informatii personale de catre ziaristii de la Sunday Times, in perioada in care acesta a fost ministru al economiei si a condus cabinetul guvernamental britanic.

Este vorba despre date amanuntite despre viata personala a acestuia - fise medicale si interceptari ale mesajelor vocale ale fostului premier.

Informatia a fost lansata si de alte publicatii, precum The Guardian, care nu publica si numele ziarului incriminat, dar care afirma ca fostul premier ar fi fost spionat si supravegheat timp de aproximativ 10 ani.

De asemenea, The Independent a anuntat pe site-ul sau ca Gordon Brown urma sa sustina o declaratie, luni dupa-amiaza, pentru a dezvalui ca detectivi particulari care lucrau pentru News of the World i-au piratat mesageria vocala si au obtinut acces la declaratiile sale bancare, dupa care au predat informatiile obtinute altui cotidian din cadrul grupului, potrivit publicatiei.

The Independent nu a citat cotidianul respectiv, dar BBC a anuntat ca Sunday Times l-a vizat pe Brown, in perioada in care a fost ministru al Economiei, dupa ce a obtinut date private despre contul sau.

Este pentru prima data, de la izbucnirea scandalului interceptarilor telefonice in care este implicat News of the World, cand este acuzat un alt titlu din cadrul imperiului britanic media al magnatului Rupert Murdoch. In afara de News of the World si Sunday Times, din grup mai fac parte The Times si tabloidul The Sun.

Devenit premier in 2007, Gordon Brown a fost invins, in alegerile din primavara lui 2010, de catre conservatorul David Cameron, care a format o coalitie cu liberal-democratii.

Scandalul interceptarilor s-a amplificat astazi, dupa ce BBC a dezvaluit ca politistii insarcinati cu securitatea familiei regale au cerut bani tabloidului News of the World pentru a-i livra informatii despre familia regala, inclusiv despre regina.

Aceste dezvaluiri apar in e-mailuri predate de conducerea News of the World politiei. Scotland Yard a refuzat sa comenteze informatia, dar a protestat fata de "scurgerile de informatii care vizeaza destabilizarea anchetei" in curs, asupra scandalului piratarii mesageriei vocale.

Sunday Times - ziarul care a daramat patru europarlamentari, printre care si Adrian Severin

 Sunday Times a intrat in atentia opiniei publice din Romania dupa ce patru europarlamentari au cazut in plasa intinsa de jurnalistii sai. Reporterii ziarului britanic le-au propus mai multor deputati sa primeasca sume de pana la 100.000 de euro, in schimbul sustinerii unor amendamente.

Printre eurodeputati s-a aflat si Adrian Severin, care a sustinut inca de la inceput ca totul este o inscenare. In urma cu aproximativ o luna si jumatate, cand Severin a fost audiat in comisia JURI (Afaceri Juridice) din Parlamentul European, europarlamentarul roman a afirmat ca a prezentat si probe care sa-i sustina nevinovatia.

Intrebat despre ce probe este vorba, Adrian Severin a explicat ca este in posesia unui e-mail trimis de falsa companie de lobby, care atesta faptul ca suma de 12.000 de dolari nu i-a fost oferita pentru introducerea unui amendament, ci pentru a face parte dintr-un consiliu de experti.

Severin se vede coleg de suferinta cu fostul sef FMI. “E vorba despre manevre absolut asemanatoare"

Citeste și...
Parteneri
VIDEO PROTVPLUS.RO
MASKED SINGER ROMANIA
Monstrulica și-a dezvăluit identitatea la Masked Singer România. Oana Zavoranu era sub mască

07:20
Alt Text!
Exclusiv PRO TV Plus
Primul român care a învins în UFC vrea următoarea victorie. Nicolae Negumereanu vrea să scrie istorie la Las Vegas

09:15
Alt Text!
Doctor de bine
Stresul sau o alimentaţie dezechilibrată pot cauza dezechilibrul microbiotei intestinale şi pot afecta sistemul imunitar

05:45
Alt Text!
Întrebarea mesei rotunde
Întrebarea Mesei Rotude cu Andrei Aradits: "M-aș căsători cu Adi Nartea"

39:07
Alt Text!
Promo
PROMO Femeia Alege - Venirea concurentului MAX i-a dat Romaniței planurile peste cap

00:30
Alt Text!
Promo
PROMO SuperStar E timpul să fie legendari. E timpul pentru următoarea etapă. Recall SuperStar România

00:30
Alt Text!
Stirile PRO TV
Stirile PRO TV # 17.00 – 25 Octombrie 2021

45:59
Alt Text!
Las Fierbinți
Sezonul 19, Episodul 23

44:57
Alt Text!
Interviurile lui Vitalie
Radu Mihaiu, primarul sectorului 2, recunoaște că are centrală de apartament. De ce nu ajunge agentul termic în sector?

30:29
Alt Text!
Visuri la cheie
Cinci motive pentru care ai nevoie de o asigurare pentru locuință

01:16
Alt Text!