Austria doreşte să introducă, din 4 iunie, un „paşaport verde” în format digital
Austria doreşte să introducă, din 4 iunie, un ''paşaport verde'' în format digital privind coronavirusul, informează miercuri dpa.
''Paşaportul'' va fi operat printr-un cod QR care apoi va fi disponibil pe telefoanele mobile, a explicat ministrul austriac al turismului Elisabeth Kostinger.
Din 19 mai, diverse certificate de vaccinare, teste şi formulare privind vindecarea vor fi deja valabile în Austria ca permise de intrare pentru domeniile gastronomie, cultură, sport şi HORECA, care urmează să se redeschidă la data menţionată.
Alegeri 2024
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
14:21
Câți bani vor câștiga membrii secțiilor de votare la alegeriile parlamentare și prezidențiale. Sumele pe care le vor încasa
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
De la jumătatea lunii mai, germanilor care călătoresc în Austria nu li se va mai aplica carantina obligatorie; un test negativ la COVID-19 va fi suficient pentru a intra în ţara vecină Austria.
La nivelul UE, un ''paşaport verde'' - numele oficial va fi ''certificat UE COVID-19'' - ar urma să fie introdus la finalul lunii iunie. Parlamentul European doreşte ca acest document să fie valabil cel mult 12 luni.
Documentul, care poate fi în format digital sau pe suport de hârtie, va atesta că o persoană a fost vaccinată împotriva coronavirusului sau, în funcţie de caz, că a obţinut recent un rezultat negativ al testului ori că a trecut printr-o infecţie anterioară cu SARS-CoV-2. Cu toate acestea, certificatele europene COVID-19 nu vor servi drept document de călătorie şi nici nu vor deveni o condiţie prealabilă pentru exercitarea dreptului la liberă circulaţie, afirmă eurodeputaţii.
Certificatele vor fi verificate pentru a preveni frauda şi falsificarea, precum va fi verificată şi autenticitatea sigiliilor electronice incluse în document. Datele cu caracter personal obţinute din certificate nu pot fi stocate în statele membre de destinaţie şi nu va exista o bază de date centrală la nivelul UE. Lista entităţilor care vor prelucra şi primi date va fi publică, astfel încât cetăţenii să îşi poată exercita drepturile în materie de protecţie a datelor în temeiul Regulamentului General privind Protecţia Datelor (GDPR).