Artistul cu o mie de chipuri, comemorat la Londra, New York si Berlin. Fanii i-au cantat hiturile, in semn de ramas bun
Moartea lui David Bowie a generat un val de emotie in toata lumea. La Londra, New York si Berlin, locuri unde artistul a trait si a lucrat, mii de fani au ridicat altare de flori in memoria lui.
Cantaretul s-a stins duminica, dupa o lupta curajoasa de un an si jumatate cu un cancer la ficat.
Artistul de 69 de ani avea si grave probleme cardiace. Potrivit biografei sale, in ultimi ani, ar fi suferit nu mai putin de 6 infarcte.
Ultimul videoclip lansat de David Bowie, cu doar cateva zile inainte sa moara, a capatat noi intelesuri odata cu anuntul ca artistul s-a stins.
Piesa "Lazar" este parte a unui album la care cantaretul a muncit in ultimul an, cand stia deja ca nu mai are mult de trait. Potrivit producatorului, materialul a fost gandit de Bowie ca un ultim cadou pentru fanii sai.
Aproximativ 2.000 de tineri s-au adunat in fata unei sali de teatru din Brixton, cartierul londonez unde s-a nascut artistul. I-au cantat cu insufletire melodiile, si au dansat pe hiturile lui, ce rasunau din boxe.
Pe tot parcursul zilei de luni, londonezii s-au perindat prin fata unui perete pe care troneaza figura lui Ziggy Stardust. Au depus flori si lumanari si au lasat mesaje de adio pentru "artistul cu o mie de chipuri."
In Berlin, fanii lui Bowie s-au strans in fata unei cladiri in care artistul a locuit in anii '70. In timpul sederii in Germania, cantaretul a compus "Heroes", hitul care a devenit, potrivit edilului din Berlin, "imnul orasului divizat la acea vreme si al nazuintei lui spre libertate."
Si in jurul stelei pe care David Bowie o are pe bulevardul celebritatilor s-au adunat zeci de oameni. Au acoperit locul cu flori, lumanari si fotografii. Un altar de flori a aparut si in fata apartamentului din New York in care cantaretul si-a trait ultimii ani.
Ca o coincidenta ciudata, un concert omagial pentru David Bowie, programat la sfarsitul lunii martie, a fost anuntat cu putin inainte ca vestea decesului sa apara pe Twitter.
Evenimentul este pregatit de aproape jumatate de an, iar biletele s-au vandut in cateva clipe.