Aproape 3.000 de tone de deseuri miniere, toxice, din Romania urmau sa fie aruncate ilegal in Malaezia. Traseul incarcaturii
Departamentul de Mediu din Malaezia sustine ca a interceptat un vapor la bordul caruia se aflau opt containere insumand 177 de tone de deseuri miniere care aveau ca tara de provenienta Romania.
Conform unei investigatii realizate de jurnalistii de la Oriental Daily si pe care s-a bazat si descoperirea Departamentului de Mediu, drumul incarcaturii periculoase provenite din Romania a fost unul extrem de anevoios, cu multe escale si care a durat aproape un an, relateaza The Malay Mail Online.
Deseurile miniere compuse din arsenic si cadmiu, doua elemente chimice extrem de toxice, au parasit tara in data de 9 decembrie anul trecut. Transportul total avea o masa de 2.723 de tone, iar dupa patru luni a ajuns in Shanghai, unde trebuia sa fie deversat. Autoritatile portuare si-au dat seama ca este o problema, iar doua luni mai tarziu i-au ordonat vasului sa plece.
Alegeri 2024
22:26
Ilie Bolojan admite că a discutat cu Elena Lasconi şi cu Mircea Geoană, dar spune că nu le-a cerut celor doi să se retragă
19:17
Ce se întâmplă dacă o persoană încearcă să voteze de două ori și este identificată de sistemul de alertă
19:09
Negocieri între partidele „de dreapta”. Surse: PNL ar încerca să-l convingă pe Mircea Geoană să se retragă din cursă
15:52
AEP anunță că, în premieră, vom avea posibilitatea să vedem rezultatul alegerilor „în timp real”
Marinarii nu s-au dat batuti si si-au incercat norocul mai jos pe coasta, la Hong Kong. Dupa o luna petrecuta acolo au ridicat ancora catre Portul Macao, dar acolo li s-a spus sa faca cale intoarsa.
Intorsi la Hong Kong, au nascocit un plan sa separe incarcatura periculoasa in mai multe vase cu scopul de a se descotorosi de ea in Malaezia. Pe 29 octombrie anul acesta, primul vas, ce continea cele opt containere, a ajuns in portul malaezian Klang, unde a fost interceptat de autoritati. Se asteapta ca pe 4 noiembrie o alta ambarcatiune la bordul careia s-ar afla alte 27 de containere cu aceleasi substante nocive sa isi faca aparitia in port.
Pe 30 octombrie Departamentul de Mediu a informat Oficiul Vamal Regal, care la randul sau a instiintat firma de transport ca ambele vase (si cel care ar urma sa vina pe patru noiembrie) nu au voie sa isi descarce marfa si sunt obligate sa se intoarca in portul de unde au venit, adica Hong Kong.
Autoritatile malaeziene au luat aceste masuri inainte de a testa incarcatura si au declarat ca au dreptul sa faca acest lucru daca exista suspiciunea ca transportul ar putea dauna mediului.
Sursa: , The Malay Mail Online
Etichete: romania, port, transport, malaezia,
Dată publicare:
03-11-2016 22:43