Anul catastrofelor pentru aviatia malaysiana. Povestea celor doua avioane disparute si a zborului MH17, doborat in Ucraina

28-12-2014 10:43

Malaysia MH17

2014 este deja un an negru pentru aviatia malaysana, dupa pierderea a doua avioane apartinand companiei nationale Malaysia Airlines.

8 MARTIE 2014 - Disparitia zborului MH370 Malaysia Airlines

La 8 martie, zborul MH370 disparea la putin timp dupa decolarea de la Kuala Lumpur cu destinatia Beijing, cu 239 de persoane la bord.

Disparitia avionului nu a fost explicata nici pana in prezent. Avionul s-ar fi prabusit in sudul Oceanului Indian, dupa ce a terminat carburantul.

17 IULIE 2014 - Avionul MH17 explodeaza in zbor, deasupra Ucrainei

La 17 iulie, alt avion de tip Boeing apartinand companiei Malaysia Airlines, care asigura o legatura intre Amsterdam si Kuala Lumpur, exploda in zbor, aparent doborat de o racheta, in timp ce survola estul Ucrainei.

Citeste si: Anul 2014, cel mai devastator pentru aviatie? Statisticile care arata cat de sigur este in realitate zborul cu avionul

Avionul transporta 298 de persoane, dintre care 193 erau cetateni olandezi.

28 DECEMBRIE 2014 - Zborul QZ8501 AirAsia dispare de pe radare

Un avion de tip Airbus A320-200 apartinand companiei malaysiene low-cost AirAsia cu 162 de persoane la bord, inclusiv straini, a disparut duminica intre Indonezia si Singapore, au anuntat autoritatile locale si compania, cea de a treia drama de acest tip care afecteaza Malaysia anul acesta, relateaza AFP, citata de Mediafax.

Controlul aerian a pierdut contactul cu avionul dupa aproximativ o ora de la decolarea de pe Aeroportul International Juanda de la Surabaya, in estul Insulei Java, la ora locala 5.20 (0.20, ora Romaniei).

Avionul urma sa aterizeze la Singapore la ora locala 8.30 (2.30, ora Romaniei). Cu putin inainte de disparitia avionului, pilotul a cerut controlului aerian de la Jakarta sa autorizeze o deviere de la planul de zbor, luand altitudine, din cauza conditiilor meteorologice nefavorabile.

Indonezia, dependenta de transportul aerian

Indonezia, un arhipelag care depinde in mare masura de transportul aerian pentru legaturile intre cele aproximativ 17.000 de insule care-l alcatuiesc, prezinta unul dintre cele mai dure bilanturi din Asia in materie de securitate aeriana.

AirAsia, un client important al companiei Airbus, este cea mai mare companie low-cost din Asia de Sud-Est. Creata in urma cu aproximativ 20 de ani, preluata si relansata de catre un fost membru al conducerii de la Time Warner, Tony Fernandes, AirAsia s-a dezvoltat agresiv, achizitionand frecvent avioane.

Citeste si: Criza fara precedent pentru "cea mai buna companie low-cost". Disparitia zborului QZ8501, primul incident in istoria AirAsia

AirAsia X, filiala pentru lung curier a companiei, a confirmat la jumatatea lui decembrie o comanda de 55 de avioane de tip A330Neo, versiunea remotorizata a celebrului avion de lung curier, un contract in valoare de 15 miliarde de dolari.

Sursa: Mediafax


VIDEO PROTVPLUS.RO