Amazon intră pe piața magazinelor cu prețuri mici pentru a concura cu Temu și Shein. Produsele care vor fi vândute
Amazon intenţionează să înfiinţeze o nouă secţiune pe site-ul său dedicată articolelor de modă şi stil de viaţă la preţ redus, care va permite vânzătorilor chinezi să livreze direct consumatorilor din SUA, a aflat CNBC.
Noua secţiune de site, anunţată miercuri la o conferinţă organizată numai pe bază de invitaţie pentru vânzătorii chinezi, va marca cea mai agresivă încercare de până acum a Amazon de a respinge concurenţa crescândă din partea unor jucători din comerţul electronic precum Temu şi Shein, care ambii au legături cu China, a doua cea mai mare economie a lumii.
Temu şi Shein şi-au extins prezenţa în SUA în ultimii ani, atrăgând o cotă din ce în ce mai mare de cumpărători americani cu preţurile lor scăzute la îmbrăcăminte, electronice, bunuri pentru casă şi alte produse.
Ce produse vor fi disponibile
Amazon va prezenta în noua categorie de site o gamă de articole fără marcă, multe cu preţuri sub 20 de dolari, potrivit unei prezentări către vânzătorii Amazon vizualizată de CNBC.
O machetă a secţiunii a arătat un instrument de masaj facial gua sha, greutăţi pentru braţe şi huse pentru telefon, printre alte articole de vânzare.
Amazon va livra produsele direct din China în SUA, cu scopul de a le livra cumpărătorilor în decurs de nouă până la 11 zile, se arată în prezentare.
În trecut, vânzătorii Amazon din China s-au bazat pe serviciile companiei, numite Fulfillment by Amazon, pentru a trimite mărfurile către depozitele din SUA înainte de a fi expediate către clienţi.
Compania a prezentat aranjamentul ca o economie de costuri pentru vânzătorii Amazon din China şi a spus că comercianţii vor putea testa articole noi prin producţie în loturi mici.
Shein foloseşte un model similar, denumit producţie la cerere, producând o cantitate limitată de bunuri şi producând mai mult pe măsură ce cererea creşte.
Într-o declaraţie pentru CNBC, purtătorul de cuvânt al Amazon, Maria Boschetti, a declarat: „Explorăm mereu noi modalităţi de a lucra cu partenerii noştri de vânzări pentru a ne bucura clienţii cu mai multă selecţie, preţuri mai mici şi o mai mare comoditate”. Boschetti a refuzat să comenteze în continuare planurile companiei, care au fost prezentate pentru prima dată de The Information.
Nu este clar când Amazon intenţionează să inaugureze noua secţiune de site, dar prezentarea notează că va începe să accepte produse în această toamnă.
Comercianţii din China au alcătuit un contingent considerabil al pieţei Amazon de mulţi ani, dar compania face un impuls reînnoit către vânzătorii de acolo, deoarece se confruntă cu o concurenţă în creştere.
În decembrie, Amazon a anunţat un nou „centru de inovare” în Shenzhen, un centru popular de tehnologie şi producţie, şi a redus, de asemenea, comisioanele pe care le percepe comercianţilor care vând îmbrăcăminte la preţuri sub 20 de dolari.
Amazon a declarat că în 2023 numărul de articole vândute de vânzătorii chinezi pe site-ul său a crescut cu peste 20% de la an la an, în timp ce numărul comercianţilor chinezi cu vânzări de peste 10 milioane de dolari a crescut cu 30%.