Aglomeratie si nervi in trafic... nu in Romania, ci in metropolele lumii
In Sao Paolo drumul de-acasa catre serviciu si inapoi e o adevarata cursa a mortii. Haotic si extrem de aglomerat, traficul iti pune viata in pericol la orice ora din zi.
1000 de noi masini abia inmatriculate isi revendica zilnic un loc pe strazi. Asa ca norocosii care isi permit au trecut la... nivelul urmator: se deplaseaza intre intalnirile de afaceri cu elicopterul.
In metropola braziliana traiesc 20 de milioane de suflete si 6 milioane de masini isi disputa zilnic cate un locsor pe strazi. Poti ramane blocat in trafic indiferent de momentul zilei.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Nici in subteran, situatia nu e mai incurajatoare. Zilnic, 6 milioane de oameni folosesc o retea de metrou conceputa pentru un numar mult mai mic de pasageri. Autoritatile fac totusi eforturi si, pana la sfarsitul anului, reteaua de metrou se va lungi de la 62 de kilometri la 80.
Ar mai fi, totusi, o varianta. Dar nu oricine isi permite aceasta... scurtatura. Jorge Neto detine o companie care furnizeaza curse cu elicopterul pentru managerii foarte ocupati.
12 elicoptere si 18 piloti sunt gata in orice moment sa-i duca rapid la destinatie pe angajatii guvernamentali si oamenii de afaceri.
Alt colt de lume, alte solutii. La Tokio, bicicleta pare a castiga teren.
In Tokio, e banal sa vezi oameni imbracati la patru ace pedalind catre serviciu. Dintre localnici, cam 15 % o fac. Nu e doar rapid ci si mult mai ieftin.
In capitala nipona, esti incurajat sa pedalezi si prin existenta a numeroase locuri speciale pentru parcat bicicleta. Un sistem bine pus la punct de identificare iti va permite la plecare s-o recuperezi la fel de rapid.
Chiar daca nu exista piste rezervate pretutindeni, tot bicicleta e preferabila mersului cu metroul. Care e, poate, mai sigur, dar mult mai incomod si, culmea, mult mai lent.
In schimb, la Londra, autoritatile si-au dat mare osteneala sa inleasneasca putin viata ... pietonilor. In centrul metropolei, sa treci de pe un trotuar pe altul era o misiune irfernala. Numai in faimoasa intersectie Oxford Circus in fiecare ora se invart cam 40.000 de oameni.
Inspirati de colegii lor japonezi, edilii din Londra au cheltuit 5 milioane de lire sterline pentru a transforma balamucul de la Oxford Circus intr-o intersectie de vis.