S-au trezit cu avarii pe care nu le-au comis și facturi de sute de euro

Ultimul update: Marti 29 August 2017 11:13
Data publicarii: Joi 24 August 2017 18:51
Categorie: Inspectorul PRO

Într-o Românie în care calitatea serviciilor lasă de dorit, apar probleme peste tot. Vorbim joi despre nereguli semnalate de clienţii care au închiriat maşini. Unii s-au trezit cu avarii pe care susţin că nu le-au comis.

În timp ce alţii au primit facturi de sute de euro pentru nişte zgârieturi minore.

Experienţă neplăcută pe care avut-o Lorin, un român stabilit în Statele Unite, ar strica vacanţa oricui.Tânărul s-a întors acasă pentru două săptămâni şi a închiriat o maşină pentru care a plătit 261 de euro. Plus o garanţie de 330 de euro, în caz că autoturismul ar fi lovit. Firma i-a prezentat încredere în momentul semnării contractului.

Lorin Lăzărescu, client: „Mi-au arătat maşina: uite, aici are nişte zgârieturi. Este puţină ojă albă peste ele ca să fie marcate. Ei mi-au spus că aşa procedează: le semnalează cu ojă."

Reporter: „Dacă zgârietură nouă este lângă zgârietură veche cine plăteşte? Dacă e una lângă altă?”
Iuliana Richea, managerul firmei de închirieri: „Ambii clienţi plătesc.”
Repoter: „Ambii clienţi? Şi cum? Cum se face diferenţa?Adică, cum ştiu eu că asta costă 10 euro şi asta 30 de euro?” 
Iuliana Richea, managerul firmei de închirieri: „Dar nu ştiu să vă spun eu asta"

Loviturile de la vechiul client au fost, ce-i drept, menţionate în contract, dar nu ca daune, ci ca simple zgârieturi. Întâmplarea a făcut ca şi el să aducă, la finalul celor 15 zile, maşina uşor zgâriată. Doar că în cazul sau, cele 2 mici avarii au devenit mari daune. Întors în America a luat foc, după ce a primit nota de plată.

Lorin Lăzărescu, client: „I-am raportat persoanei respective: uite, cred că, din greşeală, am zgâriat-o, ori o piatră o fi sărit, pe bară din spate, iar pe uşa din faţă, din greşeală, am vărsat puţin super-glue... Am primit o factură de 6 pagini. Deci, dacă pentru o centimetru de zgârietură şi o pată de super glue au vopsit toată maşină şi scos fiecare şurub şi spun detaliat: farurile scoase, repuse, remontate. Este foarte greu de crezut!"

Firma a adăugat o aşa-zisă taxa de deschidere a dosarului de daună, dar şi o taxă zilnică, pentru perioada în care maşina a stat în service.

Iuliana Richea, managerul firmei de închirieri: " Domnului Lăzărescu i s-au încasat doar 330 de euro, exact suma înscrisă în contract.

Lorin Lăzărescu, client: „Nu pot să accept să mi se ia din contul bancar atâţia bani pentru o zgârietură şi o pată de super glue."

Ce nu ştie Lorin este că dacă ar fi reparat autoturismul pe cont propriu, într-un service autorizat, dauna făcută de el s-ar fi ridicat la maximum 200 de euro. Am verificat şi noi acest lucru, într-o unitate avizată de Registrul Auto Român.

Reporter: „Este o pată de super glue care a curs”
Manager service: „Aici e sărită vopseaua şi a ajuns până la bară. În total, ar fi 900 de lei, cu demontare, montare şi vopsit în cabina."

Povestea unui alt român, stabilit tot în Statele Unite, venit şi el pentru o vacanţă de câteva săptămâni în ţară, ne confirmă că nu avem de-a face cu un caz singular. Deneș susţine că nici măcar nu a lovit maşina şi tot a fost bun de plată.

Deneș Andrași, client: "S-a plimbat de două ori în jurul maşinii şi mi-a spus că totul pare în regulă. Nu vede niciun fel de zgârieturi pe ea. Pe motiv că nu era spălată, a zis că mai trebuie să treacă printr-o verificare."

Notificarea pe care a primit-o şi el, tot pe email, l-a dezamăgit complet. Autovehiculul apărea lovit în 5 locuri: pe ambele uşi şi pe aripa din faţă. Iar toate aceste daune i-au fost imputate lui.

Deneș Andrași, client:Am ajuns de am plătit de 4 ori suma iniţială. Sunt foarte dezamăgit. Ce poţi să-i faci unei maşini, să iei 600 de dolari, pentru nişte zgârieturi.”

Verificarea costurilor, într-un service autorizat, a demonstrat şi în acest caz o supraevaluare a presupuselor daune.

Manager: „Nu, este foarte mult!"
Reporter: „În euro, cam 320 de euro”
Manager: „Da, cam 320 de euro!"

Deneș Andrași, client: "Este o practică a lor, un patern al lor"

Iuliana Richea, managerul firmei de închirieri:" De ce am face o practică?
Reporter:Pentru că înseamnă nişte bani în plus”
Iuliana Richea, managerul firmei de închirieri:Nu înseamnă nişte bani în plus. Înseamnă nişte bani în plus în condiţiile în care nu repari maşinile."

Exact asta am vrut şi noi să lămurim: când şi cum se repară maşinile avariate?! Managerul Iuliana Richea se contrazice atunci când vine vorba despre zgârieturile vechi, rămase pe autoturismul condus de primul client.

Iuliana Richea, managerul firmei de închirieri: "Era un singur punct pe maşină şi va pot spune sigur. Era un punct de la autostrada, iar acea maşină nu a fost încasată.”

Iuliana Richea, managerul firmei de închirieri: „Nu pot să vă spun dacă clientul a fost încasat sau nu a fost încasat clientul de din-nainte. Eu nu ştiu să vă spun lucrul acesta."

Internetul e plin de astfel de reclamaţii  venite dinspre şoferii nemulţumiţi de serviciile oferite de firmele rent-a-car.

Fiţi, aşadar, cu ochii în patru atunci când semnaţi un astfel de contract. Sfaturile vin de la reprezentanţii Centrului European pentru Protecţia Consumatorului, care se confruntă des cu situaţii conflictuale.

Laura Pascu, Centrul European pentru Protecţia Consumatorului: "Recomandarea noastră este să facem fotografii când luăm maşina şi intrăm în posesia ei, să verificăm toată unghiurile şi toate defecţiunile şi să le notăm... Şi încă odată să facem fotografii când o lăsăm."

Şi asta nu e tot ! Fiţi cu băgare de seama şi la serviciile suplimentare, care vă pot dubla tariful zilnic de închiriere. Gps-ul, de pildă, vă va costă 10 euro pe zi, un scaun pentru copil, alţi 10 euro zilnic, iar o asigurare suplimentară vă poate ridica nota de plată zilnică cu peste 50 de euro.

Inspectorul PRO, in control cu inspectorul ANPC in bucatariile localurilor de la munte.
Inspectorul PRO, in control cu inspectorul ANPC in bucatariile localurilor de la munte. "Cartofii astia de ce arata asa?"
VIDEO PROTVPLUS.RO
agricultura
Afacerea falselor produse românești. Cum devin autohtone peste noapte legume și fructe de import
În şcolile din România se vând ilegal sucuri şi dulciuri. Experţii spun că dependenţa e similară cu cea dată de droguri
Inspectorul Pro și un expert în securitate, în control la cluburile din Centrul Vechi. Problemele grave descoperite
Bătrânii României, abandonați. Cazul Niculinei din Teleorman: la 81 de ani trăieşte singură cu un ajutor de 120 lei
Bucureștiul, transformat într-o enormă groapă de gunoi. Soluţia primarilor: taxe noi
Pericolul din bucate. Cantitatea de sare ascunsă în produse și ce riscăm când consumăm mai mult de 5 grame pe zi
Inspectorul PRO port Galati
Viceprimarul din Galați spune că turiștii evită orașul pentru că nu găsesc ”droguri, sex și păcănele”. ”E treaba lor”
Falsuri prezentate ca branduri de lux, o afacere de 1,5 miliarde de euro în România. Doar experții pot sesiza diferențele
Tabăra de la Năvodari, devorată de rechinii imobiliari. Nici DNA nu a putut să o salveze
Afacerea la care bulgarii ne dau clasă. Singura fermă din România, închisă inexplicabil acum 2 ani
Stațiunea turistică fără gară și transport local, dar plină de gunoaie. Oficial: ”E în atenția noastră”
Distrugerile din pădurile României. Cum au încercat autorităţile să ascundă furtul de lemn de fag