Webstock 2022. Cele mai importante rețele de socializare din România. O nouă aplicație este în tendințe
Cei mai cunoscuți creatori de conținut din România, reprezentanți ai unor mari companii, specialiști în comunicare media, precum și antreprenori au analizat la Webstock 2022 situația celor mai puternice rețele de social media.
În prezent, cele mai folosite rețele de socializare în România sunt TikTok, Youtube și Instagram, însă există și aplicații noi în tendințe, precum BeReal, care îi provoacă pe utilizatori să posteze public fotografii cu ei, nemodificate, care îi arată așa cum sunt în acel moment.
Despre toate acestea s-a vorbit la Webstock 2022, cea mai mare conferință de social media din România, care a avut loc la București în 7 octombrie, eveniment la care VOYO și PRO TV PLUS au fost parteneri media.
Brandurile consideră YouTube un canal foarte important
YouTube este o rețea socială despre care vorbim de multă vreme, dar care abia acum își demonstrează cu adevărat eficiența în strategiile de digital marketing - este de părere Raluca Radu, managing partner la MTH Digital.
Mai mult decât atât, în timpul pandemiei, YouTube a crescut în România atât ca număr de vizitatori, cât și ca durată medie petrecută pe platformă a acestora – cei peste 13 milioane de vizitatori lunari au petrecut în medie peste 90 de minute zilnic pe platformă - a mai afirmat Raluca în cadrul galei Webstock 2022.
”Ca urmare, brandurile au început să investească din ce în ce mai mult din bugetele de digital marketing în campanii dedicate acestui segment de utilizatori YouTube. Ca rol al YouTube în mix-ul de marketing, majoritatea brandurilor consideră YouTube un canal care le poate aduce awareness și reach la costuri eficiente, iar metodele de targetare a audienței sunt suficient de precise pentru o țintire cât mai granulară. Cu toate acestea, eforturile YouTube de automatizare a campaniilor pentru ca acestea să genereze conversii au dat roade, iar campaniile de conversie pe YouTube sunt și ele testate la scară din ce în ce mai largă.” - a mai spus ea.
TikTok a câștigat pariul pe un format nou
TikTok este, cu siguranță, una dintre cele mai folosite aplicații de social-media la nivel internațional. Și în România are un mare succes, iar companiile știu asta și încearcă să profite.
”TikTok a câștigat pariul pe un format nou, a dezvoltat instrumente potrivite pentru crearea de content și a devenit teren foarte fertil pentru creativitatea oamenilor indiferent de background, poziție socială sau voce. E loc pentru toată lumea pe TikTok, dar pentru branduri platforma vine și cu cele mai dificile brief-uri: cum să fii autentic versus ridicol, cum să construiești brand versus să-l slăbești, cum să fii eficient din punct de vedere resurse. Dacă aici răspunsul la întrebarea "de ce" este simplu și evident, în partea de execuție este adevărata complexitate pe care, dacă nu o faci cum trebuie, din punctul meu de vedere, mai mult dăunează.” a declarat Sînziana Stoicescu, digital channels senior manager în cadrul BAT România.
Aplicația BeReal devine din ce în ce mai populară
BeReal este una dintre noile aplicații, care încearcă să câștige utilizatorii încercând să-i pună în situații ... inedite.
„Nu pariem atât pe rețelele de socializare, cât mai degrabă pe ce reprezintă ele: o dată pentru utilizatorii care adoptă anumite tendințe, iar apoi pentru un viitor al publicității în care poate credem și pe care încercăm să-l conturăm alături de consumatorii noștri. Un exemplu demn de menționat aici este aplicația BeReal, care a devenit tot mai populară.” a declarat și Laurențiu Ion, head of digital & media la Pepsico Romania.
Alții, în schimb, sunt de părere că Instagram este platforma momentului în România.
”Din punctul meu de vedere, Instagram este platforma momentului în România. Mai ales când vorbim despre intenția de cumpărare a audiențelor online. Structura vizuală a platformei o face extrem de atractivă pentru brandurile de eCommerce, mai ales dacă vorbim despre industrii care pun accept pe produse, precum fashion, beauty, home deco și nu numai. Chiar dacă reach-ul organic este scăzut, utilizatorii petrec foarte mult timp în platformă. În activitățile pe care le desfășurăm împreună cu partnerii noștri, activități de live shopping, interacționăm foarte mult cu funcția de live video a Instagramului.
Și vedem că audiențele sunt foarte active și dornice de acțiune - fie că este vorba despre utilizatori care vor să afle mai multe despre un brand sau produsele sale, fie că este vorba despre utilizatori care efectiv vor să cumpere produsule respective. Așadar, eu aș nominaliza Instagramul aici, mai ales dacă ne referim la eCommerce. Și în același timp aș fi foarte atent și la TikTok - ultimele mutări ale platformei au arătat clar că următorul său pas este către comerțul electronic.” - este de părere Mihai Manescu, customer success manager la Streams.live.