QR codes sau motivul pentru care "o poza face cat 1.000 de cuvinte" nu mai este doar o expresie

19-03-2012 07:06


Se spune ca o poza buna vorbeste cat o mie de cuvinte. Poate nu o sa credeti, insa exista poze care pot spune 7.000 de cifre sau vreo 4.000 de litere. Adica, vreo mie de cuvinte.

Pe QR code-uri, sau mostenitorii codurilor de bare clasice pe care le vedem azi pe cumparaturile din magazine, le-ati vazut deja pe la metrou, pe afise, in magazine sau pe ambalajele unor produse.

Multe dintre magazinele de mobile, cum ar fi Orange, ofera de asemenea coduri de bare langa eticheta de pret. Asa ca te duci langa telefon, dai scan si vezi mai multe informatii, teste sau clipuri video.

La fel, cand mergi la film, unele afise au un astfel de cod care te directioneaza catre clipul video cu trailer-ul filmului.

La origine au fost folosite prima data acum vreo 15 ani, in industria auto, de producatori ca sa urmareasca mai usor masinile pe linia de asamblare. Apoi au devenit atragatoare pentru publicitate pentru ca sunt foarte usor de folosit. Nu trebuie decat sa indrepti camera mobilului spre o astfel de poza.

Daca e sa ne luam dupa statistici, numai un roman dintr-o suta a scanat un astfel de cod. Azi vrem sa ii invatam pe ceilalti 99% sa le decodeze, dar invatam si cum ne facem propriile coduri sofisticate. Totul gratis.

Daca aveti un telefon smart cu camera foto, nu va mai trebuie decat o aplicatie. Sunt zeci la dispozitie in AppStore pentru iPhone sau iPad.

La fel de usor ne cream propriul cod QR. Un site foarte usor de folosit care ofera coduri QR este qrstuff.com.

Aici poti sa creezi coduri de la cele mai simple, la cele mai complicate. Le poti obtine sub forma de poza si apoi sa le pui pe o hartie, un afis, o sapca sau un tricou. Cat de cool poate fi sa le rogi pe fete sa iti dea un like asa.

Desigur, este loc si pentru idei nefericite. 10 exemple de asa nu gasiti aici.