Instagram poate ascunde like-urile, dacă utilizatorii doresc acest lucru
Instagram a început un nou test pe tema like-urilor, diferit de cele din trecut, în care utilizatorul are opţiunea de a afişa sau a ascunde like-urile propriilor postări sau ale altora.
La doi ani după ce a început să experimenteze ascunderea like-urilor, Instagram trece la un nou capitol, pe aceeaşi temă. De data aceasta, însă, în loc să o facă discreţionar, Instagram mută decizia în curtea utilizatorilor, transmite News.ro.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
În cadrul noului test, utilizatorii pot hotărî singuri dacă vor sau nu să vadă like-urile și pot face această alegere atât pentru like-urile primite de propriile postări, cât şi de like-urile afişate sub postările celorlalţi.
Ascunderea like-urilor este văzută ca un remediu pentru anxietate, în special în cazul utilizatorilor mai tineri, care ajung să se teamă că postările proprii nu vor avea suficient succes, iar acest lucru va fi vizibil tuturor.
În cadrul testelor anterioare, Instagram a mai găsit o problemă, pe care o pune pe seama instinctului de turmă: oamenii tind să dea like postărilor care sunt deja populare şi au un mare număr de like-uri. Valabilă este şi situaţia inversă: oamenii evită să dea like la un post cu puţine like-uri.
Cele două probleme nu afectează toţi utilizatorii, iar în cadrul testelor din urmă cu doi ani, o parte a participanţilor s-au împotrivit ascunderii like-urilor. Astfel, s-a ajuns la ideea de a lăsa utilizatorii să decidă.
Ca şi în cazul altor teste, opţiunile privind afişarea sau ascunderea like-urilor vor fi activate pentru un număr mic de utilizatori, pe care Instagram îi va observa cu atenţie să vadă cum privesc această abilitate şi cum li se schimbă comportamentul. Scopul final este, evident, de a creşte implicarea şi timpul acordat de oameni reţelei.
În următoarele săptămâni, un test similar va debuta şi pe Facebook. La fel ca pe Instagram, utilizatorii vor fi cei care vor stabili ascunderea sau afişarea like-urilor.