iLikeIT: Sisteme multimedia pentru masina. Cat costa tehnologia de bord si ce optiuni exista
Sunt multi cei care sustin ca sistemele audio de la bordul automobilelor sunt jalnice. In cele mai multe cazuri sunt depasite de noile tehnologii inca dinainte sa iasa pe portile fabricii primul exemplar dintr-o serie noua.
Nu e neaparat vorba de lipsa de imaginatie din partea constructorilor. Ei se pricep mai bine la motoare si suspensii iar partea cu distractia multimedia e mai degraba prioritatea altor producatori.
Noile tehnologii sunt atat de atent verificate, incat au nevoie de 4-5 ani ca sa fie aprobate in serie si de aceea imbatranesc pe plansa.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Pentru pasionatii de internet si tehnologii noi exista totusi solutii. Daca stii ce si unde sa cauti poti descoperi spre exemplu sisteme multimedia pentru masina bazate pe Android. Exact ca pe tableta.
Nu conteaza cat de mica e masina. Cand la bord iei toata familia, trebuie sa stii cum sa ii multumesti pe toti.
"Sincer, ce imi lipseste si ce nu avea masina din fabrica este un sistem multimedia care sa aiba mai mult decat un CD si radio. Am si doi copii care vor sa vada desene animate", spune o soferita.
Sa nu uitam de victima bordurilor, stalpilor si tufisurilor. Bara din spate.
Soferita noastra e o incepatoare serioasa la volan dar stie ca pasagerii stau cuminti cand au preocupari placute. Asa ca a ajuns la un atelier specializat în alarme care s-a reprofilat pe sisteme multimedia.
Vorbim despre sisteme retrofit. Adica aparate care inlocuiesc la perfectie originalul cu o solutie moderna. Montajul dureaza cateva ore, insa transformarea decurge fara dureri, a se intelege zgarieturi sau modificari ale bordului.
Am investit fara zgarcenie in acest sistem si am ajuns pe la vreo 700-800 de euro. Soferul are navigatie, pasagerii au desene, bara a fost salvata. Toate acestea pe o masina economica pe care aceste optiuni nu exista, nici macar in varianta de varf.
Sistemele de acest tip inlocuiesc deja modelele din fabrica de la Volkswagen, Audi, Skoda, BMW, Mercedes ori Ford. Modificarea nu afecteaza garantia daca este facuta intr-un atelier autorizat. Si nu vorbim doar despre modele accesibile. Printre clienti sunt si oameni cu dare de mana care vor mai mult de la… bolidul personal.
Insa pana si sistemele acestea tin greu pasul cu lansarile anuale din domeniu. Asa ca pe internet gasim inspiratie daca vrem sa ne incastram orice fel de tableta in bordul masinii. O optiune utila se poate dovedi inclusiv posibilitatea de a scoate tableta din bord peste noapte, mai ales cand parchezi in Bucuresti.