Experiment Stirile ProTV. Reclamele viitorului stiu mai multe despre clienti decat ei insisi
In curand, reclamele de la televizor, dar si etichetele de pe rafturi vor sti mai mult despre cei care le privesc decat ei insisi.
O companie din Romania a adus o tehnologie care poate analiza reactiile care au loc in creierul oamenilor cand vad un videoclip, coperta unei reviste sau un produs de pe raft. Astfel, companiile de publicitate vor putea sa afle ce-si doresc oamenii de la produsele consumate.
Echipamentul pare SF. Este compus dintr-o casca si electrozi care monitorizeaza activitatea creierului. Doi senzori similari se ataseaza si pe varful degetelor pentru a masura tendinta mainii de a transpira. Iar pupilele sunt urmarite cu ajutorul unei camere video montate pe o rama de ochelari.
Alegeri 2024
07:25
Campania electorală s-a terminat. Cele mai marcante momente, de la zboruri private la ferme de troli și acuzații de spionaj
07:08
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A doua zi de alegeri în diaspora. 40.000 de alegători au votat până sâmbătă ora 3:00
21:23
Ciolacu reafirmă că, dacă este ales preşedinte, l-ar desemna premier pe Bolojan şi că îşi doreşte o coaliţie cu PNL
20:58
Marcel Ciolacu este favorit clar pentru câștigarea alegerilor pe platforma pe care s-a pariat masiv în favoarea lui Trump
Cercetatorii urmaresc in special activitatea din lobul frontal al creierului si mai ales care parte reactioneaza mai mult.
Intr-un experiment, dupa cateva secvente dintr-un film de actiune, creierul reactioneaza imediat. Activitatea cerebrala a crescut de la 7, la 10. A reactionat cel mai mult la impuscaturi si numele vedetelor. Pentru a vedea daca reactia a fost una pozitiva, mai dureaza 2-3 zile, pana se analizeaza datele. Cercetatorii pot determina ce detaliu de pe ecran atrage atentia.
De exemplu, intr-un videoclip Lady Gaga, in scenele cand artista este goala intr-o cusca, toata lumea se uita la cotul sau deoarece ii acopera sanii.
In ciuda nuditatii, barbatii reactioneaza pozitiv doar la doua scene din videoclip, iar artista nu este in niciuna dintre ele. Femeile, in schimb, au cea mai intensa activitate cerebrala in scena in care artista este inconjurata de barbati.
Un test similar a fost facut si pentru coperta revistei People. Pe trei sferturi din pagina apare o vedeta din Statele Unite in prim plan. Dupa o secunda, atentia celor care au participat la studiu se indreapta catre alt colt al paginii. Atunci creste si activitatea cerebrala.
O privesc mai intai pe Angelina Jolie, dar dupa ce termina cu ea, atentia se indreapta in josul paginii, catre cuvantul "gras", deoarece in subconstient cei care se uita spera sa gaseasca in revista o noua metoda pentru a slabi.