După ce a pierdut milioane de utilizatori, WhatsApp încearcă să-i liniștească în privința gestionării datelor personale
La mai bine de o lună de când a declanşat exodul propriilor utilizatori, WhatsApp afişează o nouă notificare legată de schimbările pe care le va face în modul în care sunt gestionate datele personale, însă, mult mai “prietenoasă” de data aceasta.
După ce milioane de utilizatori au renunţat la WhatsApp şi au trecut la Signal ori Telegram, din cauza notificării afişate la începutului primei luni a anului privind partajarea datelor personale cu Facebook, WhatsApp vine acum cu o nouă notificare, menită să nu mai sperie la fel de tare utilizatorii, scrie News.ro.
Noua notificare începe prin a le explica utilizatorilor că discuţiile dintre ei sunt criptate şi că nici textele, nici comunicările audio-video nu pot fi citite, ascultate sau urmărire de WhatsApp ori Facebook.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Într-un al doilea ecran al aceleiaşi notificări, WhatsApp explică cum vor fi procesate de Facebook doar datele personale rezultate din relaţiile cu business-urile (comenzi, cumpărături, suport tehnic etc.) Discuţiile dintre utilizatori şi companii nu sunt criptate.
Notificarea va fi afişată tuturor utilizatorilor WhatsApp pe parcursul următoarelor săptămâni.
Amânarea noilor politici, până pe 15 mai
Aceasta însoţeşte schimbările din modul în care sunt gestionate datele personale ale utilizatorilor, ca urmare a introducerii unor funcţii de comerţ electronic, disponibile acum doar în anumite ţări, precum Brazilia şi India.
Facebook va folosi datele generate de comunicarea dintre utilizatori şi companii pentru targetarea cu reclame.
Prin funcţiile de shopping din WhatsApp, Facebook va şti mai bine ce-şi doresc să cumpere utilizatorii şi le va servi reclame în consecinţă.
Noua politică ar fi trebuit să intre în vigoare din 8 februarie, însă, din cauza reacţiei potrivnice a utilizatorilor, aparent o surpriză pentru WhatsApp, s-a decis amânarea implementări acestora până pe 15 mai.
Aplicația Whatsapp va deveni practic inutilizabilă pentru cei care nu acceptă noile politici până la această dată. Utilizatorii nu vor mai putea citi sau trimite mesaje și nici să efectueze apeluri din aplicație, scriu jurnaliștii de la TechCrunch, care au intrat în posesia unui email trimis de șefii Whatsapp unui partener de afaceri.