Cum ne ferim de atacatorii cibernetici. Sfaturi utile de la DNSC: ”Trebuie să gândim logic”
Atacatorii cibernetici sunt tot mai iscusiți. Se folosesc de orice context ca să găsească noi victime cărora să le spargă conturile și să le fure banii.
Oricât de des am repeta această discuție, probleme tot apar. Am avut recent un atac din partea unora care se dădeau ANAF, acum avem o campanie de phishing în numele unei bănci.
Ne spune ce trebuie să facem Mihai Rotariu, de la DNSC, care înseamnă Directoratul Național de Securitate Cibernetică, adică fostul CERT-RO.
”Este o nouă instituție, cu arhitectură modernă, capabilă să facă față celor mai noi provocări din domeniul securității cibernetice, o instituție civilă care a preluat personalul și atribuțiile fostului CERT-RO”, a declarat Mihai Rotariu.
”Rețeta este veche, însă din păcate, clienții din România de la diverse bănci sunt vizați în continuare de atacuri. Am dat alerte pe social media de fiecare dată când s-a întâmplat un astfel de atac”, spune oficialul DNSC.
Soluție pentru utilizarea parolelor
”Primesc un mail, aparent de la bancă; prima întrebare pe care trebuie să ne-o punem este dacă într-adevăr banca ne-a trimis acel mail. Iar dacă veți fi contactat telefonic de la o bancă, să știți că nu vi se vor solicita date sensibile, ci doar numele și cam atât”, explică Rotariu.
”Este destul de dificil să educi utilizatorii să verifice un header de mail. Și atunci trebuie să gândim logic; avem sau nu cont la banca respectivă, are sau nu de ce ANAF să-mi trimită vreo sesizare, să fim atenți la corectitudinea gramaticală a textului, pentru că ăsta poate fi un indiciu că ceva e în neregulă. Iar dacă avem atașamente sau linkuri în acel mail, să le verificăm cu o soluție de securitate”, a mai spus reprezentantul DNSC.
”Ca în viața reală, când plecăm de acasă încuiem ușa, iar cheia este unică. La fel când folosim o parole pentru fiecare cont. Este foarte greu să facem asta, o soluție ar fi folosirea unui manager de parole sau autentificarea în doi pași”, precizează Rotariu.