ZF: Marile intrebari la Bechtel - cum sa pierzi un contract pe care ar trebui sa-l pazeasca SRI
Declaratia ministrului Dan Sova, potrivit careia originalul contractului initial cu americanii de la Bechtel pentru constructia Autostrazii Transilvania "nu s-a gasit", ridica semne de intrebare care pun in incurcatura toata administratia romana.
Contractul cu Bechtel, prin care statul roman a platit 1,4 mld. euro pentru doar 52 de kilometri de autostrazi, este considerat cel mai pagubos acord incheiat de Romania dupa Revolutie, iar autoritatile au anuntat ca il vor desecretiza odata cu rezilierea acestuia, lucru care s-a intamplat la finalul lunii mai.
ZF adreseaza o serie de intrebari la care statul roman ar trebui sa ofere raspunsuri, pentru a lamuri situatia acordurilor incheiate cu Bechtel.
1) Ce contract a reziliat CNADNR daca nu a avut la dispozitie acordul initial incheiat cu americanii de la Bechtel?
Chiar daca de-a lungul timpului contractul initial cu Bechtel a fost modificat prin diferite acorduri, reziliarea sau incetarea produsa anul acesta nu se putea face altfel decat pe baza contractului initial, chiar daca acesta era in original sau o simpla copie, conforma cu originalul.
"Rezilierea sau incetarea contractului cu Bechtel se putea face pe copii ale contractului original, nu neaparat pe original. Indiferent de acordurile ulterioare de modificare, acestea fac referire la clauze din contractul initial la care trebuie sa te uiti in momentul rezilierii. Intrebarea e cum a disparut un contract secret, care ar trebui sa se tina sub supravegherea ofiterilor SRI pana la urma. Este aberant si complet ciudat", spun surse din piata de avocatura.
Citeste mai multe detalii despre acest subiect pe www.zf.ro.