Transcarpatica, a 3-a sosea la inaltime din Romania. Cat costa drumul care va traversa Parcul Bucegi
Dupa Transfagarasan si Transalpina, avem o noua ambitie: Transcarpatica, a treia sosea de mare altitudine din muntii nostri, care va taia de la nord la sud Parcul Natural Bucegi.
Sapata in stanca, la mai mult de 1.600 de metri altitudine, Transcarpatica va lega Transilvania de Muntenia, traversand o zona montana de o frumusete rara.
Cu tot mai multe drumuri asfaltate si constructii pe marginea lor, Bucegii devin usor-usor o imensa statiune turistica. Este foarte bine, spun unii turisti, insa iubitorii naturii se tem ca drumetia pe poteci salbatice va deveni in curand doar o amintire.
Alegeri 2024
16:02
George Simion, președintele AUR, a votat la Roma: „Vin aici să votez din respect pentru toţi românii”
15:30
Alegeri prezidențiale 2024. Ce spuneau sondajele de opinie despre candidați în urmă cu 6 luni și ce arată acum
14:08
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A început votul în diaspora. Câți români au votat până acum. Harta secțiilor de votare
12:53
Candidații la alegerile prezidențiale 2024. În ce ordine apar pe buletinele de vot de duminică, 24 noiembrie
Transcarpatica va lega localitatea Moroieni din Dambovita de statiunea Moeciu, aflata peste munte, in judetul Brasov.
Vor fi 60 de kilometri de asfalt serpuit prin grohotisuri, abrupt, montan si pasuni alpine pline acum de rododendron, capre negre, ursi si cocosi de munte.
Acum, distanta dintre Moroieni si Moeciu este de aproximativ 90 de kilometri si poate fi parcursa intr-o ora si jumatate.
Cei care sustin acest proiect spun ca viitoarea sosea va scurta o parte din acest timp si, in plus, va fi o varianta moderna care le va permite turistilor un drum civilizat, departe de aglomeratia infernala de pe DN 1.
Adrian Tutianu, presedintele Consiliului Judetean Dambovita: "Nu este un drum simplu, va necesita multa arta, poduri, podete, zone de scurgere a apelor, consolidari de versanti. Nu este un proiect simplu...".
Ecologistii se tem, insa, ca natura va avea de suferit odata cu modernizarea. Vor aparea in parcari, chioscuri si va fi multa galagie.
Consiliile judetene din Brasov si Dambovita vad lucrurile altfel.
Mihai Pascu, vicepresedintele Consiliului Judetean Brasov: "Departe de noi ideea de a face acest proiect pentru a urbaniza o zona de o frumusete si un pitoresc rar intalnit in Europa... ".
Aflata inca in stadiul de proiect, autostrada ar trebui sa fie prevazuta si cu plase speciale, dar si cu drumuri de acces care sa protejeze animalele salbatice, astfel incat acestea sa nu ajunga in zona prin care trec masinile.
In plin Parc Natural sunt deja mai multe sosele asfaltate, amenajate pe locuri unde in urma cu cativa ani aveam simple poteci. Intre ele muntele e parcelat, iar pasunile din golul alpin, devenite terenuri intravilane, sunt scoase la vanzare.
Horia Iuncu, directorul Parcului Natural Bucegi: "Includerea acestor terenuri in intravilan nu implica automat si realizarea unor obiective sau realizarea unor obiective fara avizul autoritatilor de mediu".
Sustinatorii viitoarei Transcarpatica spun ca turistii vor avea mai usor acces spre Pestera si Schitul Ialomicioarei, catre lacul Bolboci si Cheile Tatarului.
Investitia se ridica la 50 de milioane de euro, bani pe care autoritatile vor sa-i acceseze de la Uniunea Europeana.