Transcarpatica, a 3-a sosea la inaltime din Romania. Cat costa drumul care va traversa Parcul Bucegi

×
Codul embed a fost copiat

Dupa Transfagarasan si Transalpina, avem o noua ambitie: Transcarpatica, a treia sosea de mare altitudine din muntii nostri, care va taia de la nord la sud Parcul Natural Bucegi.

Sapata in stanca, la mai mult de 1.600 de metri altitudine, Transcarpatica va lega Transilvania de Muntenia, traversand o zona montana de o frumusete rara.

Cu tot mai multe drumuri asfaltate si constructii pe marginea lor, Bucegii devin usor-usor o imensa statiune turistica. Este foarte bine, spun unii turisti, insa iubitorii naturii se tem ca drumetia pe poteci salbatice va deveni in curand doar o amintire.

Transcarpatica va lega localitatea Moroieni din Dambovita de statiunea Moeciu, aflata peste munte, in judetul Brasov.

Vor fi 60 de kilometri de asfalt serpuit prin grohotisuri, abrupt, montan si pasuni alpine pline acum de rododendron, capre negre, ursi si cocosi de munte.

Citește și
autostrada deva
Contractul pentru executia lotului 4 din autostrada Lugoj-Deva,de 95 de milioane de euro, s-a semnat

Acum, distanta dintre Moroieni si Moeciu este de aproximativ 90 de kilometri si poate fi parcursa intr-o ora si jumatate.

Cei care sustin acest proiect spun ca viitoarea sosea va scurta o parte din acest timp si, in plus, va fi o varianta moderna care le va permite turistilor un drum civilizat, departe de aglomeratia infernala de pe DN 1.

Adrian Tutianu, presedintele Consiliului Judetean Dambovita: "Nu este un drum simplu, va necesita multa arta, poduri, podete, zone de scurgere a apelor, consolidari de versanti. Nu este un proiect simplu...".

Ecologistii se tem, insa, ca natura va avea de suferit odata cu modernizarea. Vor aparea in parcari, chioscuri si va fi multa galagie.

Consiliile judetene din Brasov si Dambovita vad lucrurile altfel.

Mihai Pascu, vicepresedintele Consiliului Judetean Brasov: "Departe de noi ideea de a face acest proiect pentru a urbaniza o zona de o frumusete si un pitoresc rar intalnit in Europa... ".

Aflata inca in stadiul de proiect, autostrada ar trebui sa fie prevazuta si cu plase speciale, dar si cu drumuri de acces care sa protejeze animalele salbatice, astfel incat acestea sa nu ajunga in zona prin care trec masinile.

In plin Parc Natural sunt deja mai multe sosele asfaltate, amenajate pe locuri unde in urma cu cativa ani aveam simple poteci. Intre ele muntele e parcelat, iar pasunile din golul alpin, devenite terenuri intravilane, sunt scoase la vanzare.

Horia Iuncu, directorul Parcului Natural Bucegi: "Includerea acestor terenuri in intravilan nu implica automat si realizarea unor obiective sau realizarea unor obiective fara avizul autoritatilor de mediu".

Sustinatorii viitoarei Transcarpatica spun ca turistii vor avea mai usor acces spre Pestera si Schitul Ialomicioarei, catre lacul Bolboci si Cheile Tatarului.

Investitia se ridica la 50 de milioane de euro, bani pe care autoritatile vor sa-i acceseze de la Uniunea Europeana.

Articol recomandat de sport.ro
Acuzații grave! Englezii susțin că grupa în care poate ajunge România la Mondial a fost măsluită
Acuzații grave! Englezii susțin că grupa în care poate ajunge România la Mondial a fost măsluită
Citește și...
Receptia lucrarilor la autostrada Timisoara-Arad, plina de surprize. Ce detalii lipsesc
Receptia lucrarilor la autostrada Timisoara-Arad, plina de surprize. Ce detalii lipsesc

Autostrada Timisoara-Arad a avut parte astazi de o noua receptie. Reprezentantii Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale, impreuna cu firma constructoare au inspectat tronsonul de 32 de kilometri si au verificat ce lucrari lipsesc.

Contractul pentru executia lotului 4 din autostrada Lugoj-Deva,de 95 de milioane de euro, s-a semnat
Contractul pentru executia lotului 4 din autostrada Lugoj-Deva,de 95 de milioane de euro, s-a semnat

 Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale Romania a semnat cu asocierea Tehnostrade-Spedition UMB,firme controlate de Dorinel Umbrarescu,un contract de 419,4 milioane lei (95,3 milioane €) pentru realizarea lotului 4 al autostrazii Lugoj-Deva.

Romania isi taie la rectificare banii de autostrazi. Unde se duce miliardul de la drumuri
Romania isi taie la rectificare banii de autostrazi. Unde se duce miliardul de la drumuri

Guvernul a aprobat astazi prima rectificare de buget pe acest an. Cea mai importanta suma a fost taiata de la transporturi, adica de la constructia de drumuri si autostrazi.

Recomandări
Alegeri locale 2025. Pentru a vota este nevoie de un document de identitate. Ce trebuie să știe cei cu carte electronică
Alegeri locale 2025. Pentru a vota este nevoie de un document de identitate. Ce trebuie să știe cei cu carte electronică

Sute de tehnicieni STS lucrează în schimburi în aceste zile, ca să rezolve problemele ce apar în secții. Deja sunt ocupați, pentru că în sâmbătă seară se pun în funcțiune tabletele pentru înregistrarea și verificarea alegătorilor.

R. Moldova a solicitat energie de avarie din România, după ce sudul Ucrainei a rămas fără curent în urma atacurilor rusești
R. Moldova a solicitat energie de avarie din România, după ce sudul Ucrainei a rămas fără curent în urma atacurilor rusești

Moldelectrica a anunțat că atacurile rusești din regiunea Odesa au lăsat fără curent sudul Ucrainei și au afectat fluxurile energetice din zonă.

A început să curgă apa la robinetele locuitorilor din Prahova și Dâmbovița, însă poate fi folosită doar la toalete
A început să curgă apa la robinetele locuitorilor din Prahova și Dâmbovița, însă poate fi folosită doar la toalete

A început să curgă apa la robinetele locuitorilor din Prahova și Dâmbovița. Va dura, însă, până va ajunge peste tot, pentru că rețeaua are peste 700 de kilometri.