Solutia SF a autoritatilor pentru centura Capitalei. Cum va arata viitorul sens giratoriu suspendat
Soferii vor plati o taxa de autostrada pentru a merge de la Pitesti la Constanta. Anuntul a fost facut de premier, care a vizitat centura Capitalei.
El a promis ca de anul viitor vom avea si sensuri giratorii suspendate, care sa elibereze traficul. De ele se va ocupa insa un nou sef al Companiei Nationale de Drumuri pentru ca titularul functiei va fi demis.
Desi arata ca un drum satesc, intersectia dintre prelungirea Ghencea si soseaua de centura este unul dintre cele mai importante noduri rutiere din Romania si cel mai aglomerat.
Blocajul apare pentru ca masinile de pe centura, drum care ar trebui sa aiba prioritate, sunt obligate sa le dea prioritate celor care vin din oras, din cauza trecerii de cale ferata.
Aici autoritatile au o solutie demna de filmele stintifico fantastice. Un sens giratoriu suspendat la 6 metri deasupra centurii si caii ferate din care soferii pot sa coboare in ce directie doresc, fara sa mai blocheze traficul.
Din noiembrie Guvernul va semna contractul si pentru o a doua centura de sud, care va lega autostrada A2 de A3. Adica un drum direct intre Pitesti si Constanta pe care se va circula cu taxa, anunta premierul."Sa va dau si vestea proasta: centura sud se face, dar nu se face din banii nostri si va fi practic cu taxa, adica va fi de la Pitesti pana la Constanta. Eu va zic adevarul, ca dupa aia o sa spuneti cum e cu taxa. Nu va fi mare taxa. Intri la Pitesti si te dai jos la Constanta de pe autostrada, dar va fi cu taxa", a spus Ponta.
Suma vehiculata este de 3 euro pe suta de kilometri. Deci un drum dus intors Pitesti - Constanta va costa aproximativ 100 de lei.
Revenind la vechea centura pentru fluidizarea traficului este nevoie de cel putin 3 pasaje supraterane la Domnesti, Jilava si Cernica.
Din cauza blocajelor, soferii de camion spun ca pierd un milion de euro pe zi. Adica aproape un miliard de euro in 3 ani, bani cu care s-ar fi largit si modernizat toata centura.