Centura Capitalei abunda in probleme de siguranta rutiera. Rezultatul: sute de accidente si victime

×
Codul embed a fost copiat

Capitala Romaniei are o centura pe care tot soferul sa o poata folosi, daca vrea sa evite centrul aglomerat, si mai ales daca are treaba in capatul opus. In realitate, nu se intampla asa.

Jumatate din aceasta sosea de viteza este modernizata si are doua benzi pe sens. Celalata jumatate este un infern. Rezultatul: sute de accidente rutiere, multe dintre ele soldate cu victime.

Soseaua de Centura a Capitalei are 72 de kilometri. Intr-un regim normal de trafic si cu o viteza medie de 100 de kilometri la ora, ar trebui parcursa in aproximativ 45 de minute. Asta nu se intampla niciodata - exclama miile de soferi care petrec ore blocati in coloane.

Spre exemplu, la Cernica zilnic se formeaza o coloana pe cativa kilometri, pentru ca desi ar trebui sa aiba prioritate, nu o au si trebuie sa se opreasca in anumite puncte.

Practic, drumurile nationale sau judetene care intra in Bucuresti au prioritate, iar cei de pe Centura au cedeaza. Se intampla asa pentru ca de exemplu:

Citește și
centura sud
Centura de sud a Capitalei a fost reparata doar pe hartie, dar Guvernul viseaza la o autostrada
Trucul prin care s-a câștigat marele premiu de peste 9 milioane de euro la 6 din 49. Biletul a costat 4.413 lei

La intersectiile de la Domnesti si Cernica exista si cale ferata care taie drumul secundar. Asadar, daca soferii care vin din drumul judetean ar fi obligati sa cedeze trecerea ar risca sa ramana chiar pe calea ferata. Aceasta situatie obliga Politia Rutiera sa pastreze prioritatea unui drum secundar.

Situatia, care il nemultumeste si pe ministrul Marilor Proiecte, ar putea fi rezolvata prin constructia unor pasaje supraterane sau subterane, dar problema este pasata.

"Acolo prioritatile nu le stabilim noi, ci Ministerul de Interne. Eu sunt nemultumit ca sofer. Nu depinde de noi, ci de Minsterul de Interne", spune Dan Sova.

41 de accidente grave si 139 de tamponari au avut loc de la inceputul anului si pana acum pe Soseaua de Centura, cele mai multe din cauza problemelor de siguranta rutiera pe care le are acest drum.

Punctele negre pe Soseaua de Centura, adica locurile in care s-au petrecut accidente grave cu victime, sunt la Tunari si Stefanesti. Aici, ca sa intri pe Centura trebuie sa tai doua benzi pe contrasens si sa fii practic la mila celorlalti care vin cu viteza.

Cea mai ieftina rezolvare ar fi sensurile giratorii pe care Politia Rutiera le-a cerut prin 17 informari repetate catre CNADNR. Pana acum insa, numai promisiuni si nimic concret.

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Reacția lui Jake Paul după ce a fost pălmuit de Mike Tyson la cântarul oficial + Ce a zis Iron Mike
FOTO Reacția lui Jake Paul după ce a fost pălmuit de Mike Tyson la cântarul oficial + Ce a zis Iron Mike
Citește și...
Inconstienta si semne de circulatie puse fara cap. Cine este vinovat pentru accidentul grav de pe A2
Inconstienta si semne de circulatie puse fara cap. Cine este vinovat pentru accidentul grav de pe A2

Sase persoane au fost grav ranite, in urma unui accident rutier petrecut pe soseaua de centura a orasului Constanta.

Centura de sud a Capitalei a fost reparata doar pe hartie, dar Guvernul viseaza la o autostrada
Centura de sud a Capitalei a fost reparata doar pe hartie, dar Guvernul viseaza la o autostrada

Masini distruse si ore intregi pierdute, in craterele unui drum asfaltat in toamna anului trecut, doar de ochii lumii, de vreme ce acum arataca dupa razboi.

Incendiu pe Soseaua de Centura a Capitalei la un depozit. Doua masini de pompieri nu au facut fata
Incendiu pe Soseaua de Centura a Capitalei la un depozit. Doua masini de pompieri nu au facut fata

Un incendiu puternic a izbucnit marti dimineata la un depozit de aproximativ 2.000 de metri patrati de pe Soseaua de Centura a Capitalei, care apartine unei fabrici de mezeluri.

Recomandări
CE aprobă ajutorul de stat de 790 mil. € acordat de România pentru sprijinirea închiderii minelor de cărbune din Valea Jiului
CE aprobă ajutorul de stat de 790 mil. € acordat de România pentru sprijinirea închiderii minelor de cărbune din Valea Jiului

Comisia Europeană a aprobat o măsură a statului român în valoare de 790 de milioane de euro pentru acoperirea costurilor excepţionale generate de închiderea a patru mine de cărbune necompetitive din Valea Jiului.

Preşedintele regiunii Valencia recunoaşte că au existat erori în gestionarea inundaţiilor și își cere scuze. „Nu voi nega”
Preşedintele regiunii Valencia recunoaşte că au existat erori în gestionarea inundaţiilor și își cere scuze. „Nu voi nega”

Preşedintele regiunii spaniole Valencia, Carlos Mazon, a recunoscut vineri că au existat ”erori” în gestionarea inundaţiilor dramatice de luna trecută, şi a prezentat ”scuzele” sale pentru întârzierile în ajutorarea sinistraţilor, relatează AFP.

CE: Creșterea economiei României nu va fi nici la jumătate din cât se estima, în 2024. Deficitul va ajunge la 8% din PIB
CE: Creșterea economiei României nu va fi nici la jumătate din cât se estima, în 2024. Deficitul va ajunge la 8% din PIB

Estimarea de creștere economică a României a fost recalculată la Comisia Europeană, cu mult sub valoarea stabilită inițial. Pentru 2024, estimarea de creștere economică a României a fost revizuită de la 3,3 la 1,4%.