Centura Capitalei abunda in probleme de siguranta rutiera. Rezultatul: sute de accidente si victime
Capitala Romaniei are o centura pe care tot soferul sa o poata folosi, daca vrea sa evite centrul aglomerat, si mai ales daca are treaba in capatul opus. In realitate, nu se intampla asa.
Jumatate din aceasta sosea de viteza este modernizata si are doua benzi pe sens. Celalata jumatate este un infern. Rezultatul: sute de accidente rutiere, multe dintre ele soldate cu victime.
Soseaua de Centura a Capitalei are 72 de kilometri. Intr-un regim normal de trafic si cu o viteza medie de 100 de kilometri la ora, ar trebui parcursa in aproximativ 45 de minute. Asta nu se intampla niciodata - exclama miile de soferi care petrec ore blocati in coloane.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Spre exemplu, la Cernica zilnic se formeaza o coloana pe cativa kilometri, pentru ca desi ar trebui sa aiba prioritate, nu o au si trebuie sa se opreasca in anumite puncte.
Practic, drumurile nationale sau judetene care intra in Bucuresti au prioritate, iar cei de pe Centura au cedeaza. Se intampla asa pentru ca de exemplu:
La intersectiile de la Domnesti si Cernica exista si cale ferata care taie drumul secundar. Asadar, daca soferii care vin din drumul judetean ar fi obligati sa cedeze trecerea ar risca sa ramana chiar pe calea ferata. Aceasta situatie obliga Politia Rutiera sa pastreze prioritatea unui drum secundar.
Situatia, care il nemultumeste si pe ministrul Marilor Proiecte, ar putea fi rezolvata prin constructia unor pasaje supraterane sau subterane, dar problema este pasata.
"Acolo prioritatile nu le stabilim noi, ci Ministerul de Interne. Eu sunt nemultumit ca sofer. Nu depinde de noi, ci de Minsterul de Interne", spune Dan Sova.
41 de accidente grave si 139 de tamponari au avut loc de la inceputul anului si pana acum pe Soseaua de Centura, cele mai multe din cauza problemelor de siguranta rutiera pe care le are acest drum.
Punctele negre pe Soseaua de Centura, adica locurile in care s-au petrecut accidente grave cu victime, sunt la Tunari si Stefanesti. Aici, ca sa intri pe Centura trebuie sa tai doua benzi pe contrasens si sa fii practic la mila celorlalti care vin cu viteza.
Cea mai ieftina rezolvare ar fi sensurile giratorii pe care Politia Rutiera le-a cerut prin 17 informari repetate catre CNADNR. Pana acum insa, numai promisiuni si nimic concret.