Record de vanzari stabilit de Alibaba: 13 miliarde de euro in 24 de ore
Cel mai mare retailer online din China, Alibaba, a anuntat joi ca a inregistrat vanzari totale in valoare de 91,22 miliarde de yuani (13,31 miliarde de euro), pe parcursul celor 24 de ore ale Zilei Celibatarilor, transmite AFP.
Cele 13,31 miliarde de euro reprezinta echivalentul PIB-ului Islandei sau Senegalului si totodata este vorba de o suma mai mare cu aproape 60% comparativ cu cifra inregistrata anul trecut cand pe platformele Alibaba au fost vandute produse in valoare de 57,1 miliarde de yuani (8,33 miliarde de euro).
'Aceasta zi demonstreaza puterea consumului intern in China si cererea puternica a consumatorilor chinezi pentru produse straine', a declarat directorul general de la Alibaba, Daniel Zhang.
Alibaba domina piata de ecommerce din China cu platforma Taobao, care controleaza 90% din piata chineza a tranzactiilor intre persoane particulare, si site-ul Tmall, care controleaza 50% din vanzarile online intre companii si persoane particulare.
Numarul consumatorilor care au facut cumparaturi prin intermediul smartphone-urilor sau tabletelor pe Tmall si Taobao a atins 95 de milioane (adica dublu fata de populatia Spaniei), a precizat grupul chinez, adaugand ca sistemul de plati electronice 'Alipay' a operat 710 milioane de tranzactii in timpul Zilei Celibatarilor.
In pofida acestor cifre impresionante, Alibaba este afectat de ingrijorarile cu privire la evolutia economiei chineze, actiunile sale inregistrand miercuri o scadere de 1,94%, pana la 79,85 de dolari la Bursa de la New York, unde titlurile Alibaba sunt cotate incepand din 2014. in trimestrul al treilea al acestui an, economia chineza a inregistrat o crestere de 6,9%, cea mai slaba performanta de la debutul crizei financiare mondial in 2009.
China sarbatoreste in fiecare an, la 11 noiembrie, Ziua Celibatarilor, care a devenit si cea mai importanta zi de cumparaturi online. Legatura dintre oamenii singuri si aceasta zi, 11.11, este data de cifra "1", care face trimitere la singuratate, iar sarbatoarea este o replica la Valentine's Day.
Data de 11 noiembrie a fost transformata in 2009 de Alibaba, cel mai mare site national de cumparaturi online, intr-o zi de oferte si vanzari care la aceasta a saptea editie incearca sa internationalizeze evenimentul. Cel putin aceasta este intentia fondatorului sau, Jack Ma, in prezent cel mai bogat om din China, care spera ca de Singles Day 2015 compania Alibaba sa depaseasca recordul de anul trecut cand in 24 de ore a obtinut o cifra de vanzari de 9,3 miliarde de dolari.