Pufuleții românești ajung până în Noua Zeelandă. Producția internă a ajuns la 40 de mil. de €
Pufuleții sau mămăliguța la pungă se numără printre cele mai cerute mărfuri românești de export.
Anul trecut s-au încheiat contracte de peste 15 milioane de euro, iar producătorii noștri trimit lunar sute de transporturi cu pufuleți în 22 de țări din toată lumea, până în Omar, Kuweit, Dubai și Noua Zeelandă. Sătui de gustări expandate cu tot felul de arome exotice, străinii preferă pufuleții simpli și sunt dispuși să dea 2 euro, 3 dolari sau o liră sterlină pe o pungă.
Uşori şi crocanţi, pufuleţii clasici au dobândit în ultimii ani greutatea unui brand de ţară. Producţia internă a ajuns la aproape 40 de milioane de euro. Zilnic se ambalează peste un milion şi jumătate de pungi, iar multe călătoresc pe vapor, în camion şi în avioane cargo, de la furnizor la clienţi.
Alegeri 2024
22:52
Călin Georgescu, declarații directe despre Rusia. Ce a spus despre cezariană şi avort
22:25
Senatorul Liviu Brătescu susține că imaginea sa a fost folosită ilegal într-un videoclip deepfake pentru atacuri politice
22:16
POLITICO: Șeful TikTok, chemat la Parlamentul European pentru rolul jucat în alegerile șocante din România
21:36
Călin Georgescu vrea să reintroducă serviciul militar obligatoriu: „Înnobilează poporul, înnobilează tinerii”
Eliodor Apoestolescu, director: Am reuşit să trimitem primele containere, primele exporturi către Kuweit şi Oman.
Reporter: Inițiativa a venit dinspre români stabiliţi în aceste ţări?
Eliodor Apoestolescu, director: Nu. Bariera vânzărilor către comunităţi de români am depăşit-o acum 7-8 ani. Cererea a venit dinspre consumatori către noi. Procentul este undeva 60% la export, 40% la intern.
Acum 20 de ani, pufuleţii făcuţi în ţară au apărut în magazinele româneşti de peste hotare; apoi în cele cu specific balcanic, rusesc şi chinezesc. Următorul decor pentru mămăliguţa la pungă au fost rafturile din benzinării. Recent, au cucerit câteva mări lanţuri europene de hipermarket. Iar producători locali din Germania şi Austria au început să îi fabrice ei înşişi, spunându-le "Pufuleţi", pentru că piaţa identifică produsul cu numele de acasă.
Producătorii români au plusat cu tot felul de variante- pufuleţi integrali, organici, cu adaos de hrişcă, mei, quinoa, mazăre şi roşii. Dar tot mai căutaţi sunt pufuleţii clasici.
Totuşi, reţineţi că şi cei preferaţi de străini, tocmai pentru că au puţine grăsimi, conţin 400 de kalorii la suta de grame, ceea ce înseamnă două pungi medii. Aşa că nu vă lăsaţi tentaţi de varianta "pufuleţi la sac" decât dacă îi veţi savura cu familia sau cu prietenii.
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!
Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din România, dar și din lume!