Programul "Rabla" pentru Tarom. Compania aeriana renunta la vechea flota pentru avioane mai noi si mai eficiente
Presata de concurenta, compania aeriana nationala isi schimba flota. Oficialii Tarom intentioneaza sa cumpere avioane moderne si economice.
Dupa discutiile cu americanii de la Boeing, dar si cu reprezentantii Airbus, oferta cea mai avantajoasa ar fi venit din Europa.
Potrivit unor surse apropiate tranzactiei, cele 24 de aeronave vor fi date in regim de "buy-back" si vom lua in leasing unele noi sau la mana a doua.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Ca sa taie din costurile intretinerii unei flote pestrite, conducerea Tarom vrea in hangare avioane de la acelasi producator. In plus, va incerca sa scape de avioanele ineficiente.
"Compania Tarom are 4 astfel de aeronave - A318, avioane foarte bune, care transporta insa doar 110 pasageri la bord. Cel mai probabil vor fi inlocuite cu Airbus A319, care consuma la fel de mult, dar ofera o capacitate de 130 de locuri", a relatat Vitalie Cojocari, corespondent PRO TV.
Acelasi Airbus A319 ar inlocui si cele 4 avioane Boeing 737-700 cu 116 locuri.
Boeing-ul 737-800, care poate transporta 189 de persoane, nu are clasa business, asa ca va fi inlocuit cu Airbus A321.
Compania Tarom mai are in flota 4 avioane Boeing 737, de 20 de ani, ceea ce inseamna, implicit, o intretinere mai scumpa, asa ca le va inlocui cu 4 avioane Airbus A320 de generatie noua, care ofera o capacitate cu 30 de locuri mai mare.
Cele doua avioane Airbus A310, cu o capacitate de 210 pasageri, ar putea fi date la schimb pentru doua A330.
Aeronavele de tip ATR, folosite pentru cursele interne, vor fi inlocuite cu acelasi model insa de generatie noua.
Cei de la Tarom vor lua o decizie finala dupa finalizarea strategiei impreuna cu Ministerul Transporturilor.
In tot acest timp companiile din estul Europei se extind in Romania. Air Serbia a inceput sa opereze din acest an de pe Otopeni, iar Lot creste numarul de curse.
"Vom avea cu 40 la suta mai multe bilete", a declarat Jakub Malecki, reprezentant LOT Romania.
Surse din domeniu spun ca Airbus a acceptat deja sa preia in Buy Back flota Tarom si va livra anul viitor aeronave noi sau second hand, insa nu mai vechi de 5 ani. Flota care apartine
Tarom ar reprezenta aproape jumatate din pretul avioanelor luate in leasing, care sunt mai sigure si mai economice, spun specialistii. Din economia la carburant si mentenanta, compania ar putea castiga 25 de milioane de euro anual.