Mica intelegere pentru cei care "fura la cantar". Un singur angajat de la Vama ajungea sa plece acasa si cu 5.000 de euro
Arestarea unor angajati care lucrau in vama Giurgiu a scos la iveala o vasta retea de coruptie. Doi casieri, responsabili de cantarirea camioanelor, au fost prinsi luand mita.
Ei sunt acuzati ca ii santajau pe soferi ca sa nu-i amendeze pentru ca ar fi depasit greutatea admisa a camionului. "Asa se intampla si in alte 11 puncte de intrare in tara", spune unul dintre sefii Companiei Nationale de Drumuri. Angajatii castigau ilegal intre o mie si cinci mii de euro, pe tura.
Flagrantul a fost organizat de Directia Anticoruptie Giurgiu dupa ce un sofer de camion s-a plans ca angajatii statiei ii cer bani ca sa nu-i dea amenda 30 de mii de lei. Asta desi camionul cantarea sub 40 de tone, greutatea admisa.
In timpul flagrantului, soferul le-a dat celor doua casierite de serviciu 600 de lei. Surse din interiorul CNADNR sustin ca nu este primul caz.
Zilnic prin statia de taxare de la GIurgiu intra in tara cate 300 de camioane, cum unul dintre cantare nu are expertiza metrologica, greutatea camioanelor este stabilita si la mica intelegere. In aceste conditii, potrivit surselor din CNADNR, un singur angajat de aici pleaca acasa dupa o singura tura cu sume cuprinse intre 1000 si 5000 de euro.
Directorul Comercial al CNADNR, Liviu Costache, sustine ca a descoperit aceleasi nereguli si in alte statii de taxare si cantarire din tara cu legaturi la centru.
"Din banii care se strangeau la Giurgeni, la Fetesti, la Giurgiu se aduceau bani si in CNADNR pentru ca nu inteleg cand ai casa de marcat cand ai camera video legata la casa de marcat tu iti permiti sa furi zi de zi. Banuesc ca ar exista o retea in CNADNR de colectare a banilor"
In total, 11 statii CNADNR nu au expertiza metrologica pentru cantare sau autorizatia lor va expira in curand. Prejudiciul ar fi de 3,6 milioane de euro, se arata intr-un raport intern, dar acesta este doar varful icebergului.
Directia de Comunicare a Companiei Nationale Autostrazi si Drumuri sustine ca se poarta discutii cu firma care a furnizat instalatiile pentru a stabili costurile de verificare metrologica, insa discutiile s-au blocat la interpretarea clauzelor contractului.
Pana una alta, celor doi angajati prinsi in flagrant la Giurgiu li se vor desface contractele de munca dupa ce compania nationala de drumuri va primi o instiintare oficiala de la anchetatori.