Masina electrica, o raritate de care romanii se tin la distanta. Argumentele soferilor
Daca strainii o iubesc si o folosesc tot mai mult, romanii se tin inca la distanta de masina electrica.
La aproape un an si jumatate de la prezentarea primei statii de incarcare a automobilelor nepoluante pe drumurile noastre, nu circula prea multe asemenea vehicule.
Desi consuma curent de un euro la fiecare 100 de kilometri parcursi, preturile foarte mari ale masinilor electrice fac din ele obiecte de lux.
Pentru ca banii erau ultima sa problema, iar dorinta de a experimenta lucruri noi, electrizanta, Mihai si-a cumparat o masina electrica. Locuieste intr-un complex rezidential din Capitala si, zi de zi, plateste pentru drumul la serviciu doi lei dus-intors.
Mihai isi incarca masina in parcarea blocului, la o priza normala. Dureaza opt ore. Energia consumata ajunge la 20 de lei pe luna, pentru 500 de kilometri parcursi.
Iar socul arata asa: un plin de benzina pentru a parcurge acelasi numar de kilometri valoreaza 300 de lei, adica de 15 ori mai mult decat curentul consumat. In afara de priza, exista si incarcatoare ultrarapide, de 30 de minute, care n-au ajuns deocamdata in Romania.
Condusul unei masini electrice poate parea nefiresc la inceput.
Din pacate, pretul unei masini electrice ii obliga pe soferi sa pastreze distanta. Modelele vandute la noi sunt cu peste 30% mai scumpe decat aceeasi varianta pe motorina sau benzina.
Pe langa pret, si lipsa incarcatoarelor speciale reprezinta o problema.
Daca in alte tari masinile electrice sunt peste tot, la noi au fost inmatriculate deocamdata doar zece.