Magazinele se pregătesc din nou pentru cumpărăturile de panică, din cauza valului doi al pandemiei
Rafturile goale ale magazinelor au reprezentat o imagine emblematică în primăvara acestui an, după răspândirea rapidă a infecțiilor de Covid-19.
Magazine din mai multe țări, dar în special din Statele Unite, au rămas cu rafturi goale, oamenii grăbindu-se să cumpere de toate, de la hârtie igienică până la supă conservată.
Ca urmare a creșterii alarmante a cazurilor de COVID-19 în această toamnă, specialiștii avertizează că astfel de imagini vor putea fi văzute din nou.
Cumpărăturile generate de panică ar putea reveni odată cu îngrijorările privind un al doilea blocaj în magazine generat de al doilea val al pandemiei de Covid-19.
Retailerii spun că deja văd semnele și speră că vor fi gata, scrie news.yahoo.com.
Potrivit sursei citate, pandemia a schimbat modul în care mâncăm și cumpărăm.
Adulții și copiii petrec mult mai mult timp acasă, pregătindu-și singuri de mâncare. În SUA, factura medie săptămânală pentru alimente este acum de 190 de dolari, în creștere cu 17% față de nivelurile pre-pandemice, potrivit unui sondaj din septembrie al LendingTree.
Facturile pentru alimente au crescut chiar dacă oamenii nu merg la fel de des în magazine, însă atunci când se aventurează își umplu pur și simplu coșurile.
Iar datele confirmă faptul că există o isterie privind produse precum hârtia igienică și prosoapele de hârtie. Aproape jumătate dintre respondenții unui sondaj au declarat că au cheltuit mai mult pe articole precum hârtie igienică și prosoape de hârtie comparativ cu anul trecut.
Sondajul LendingTree a constatat, de asemenea, că produsele proaspete, alimentele congelate și conservele au înregistrat cel mai mare salt al cererii atunci când pandemia a lovit.
Într-o discuție cu medici de la Școala de Medicină Harvard în septembrie, consilierul de la Casa Albă, dr. Anthony Fauci, a spus că americanii ar trebui să se pregătească ”să-și ia măsuri pentru a trece prin toamna și iarna aceasta”.