Motivul pentru care sistemul ING Bank a cazut sambata, timp de aproape 10 ore. Clientii pot recupera unele comisioane
ING Romania a revenit cu explicatii in fata clientilor sai, in ceea ce banca numeste drept un "incident exceptional si fara precedent in istoria ING Romania".
Sambata, 10 septembrie, la ora 13.00, sistemul ING Bank Romania de stocare a datelor a inceput sa genereze erori in operare. Ca urmare a acestei situatii tehnice neprevazute, atat reteaua de ATM-uri, sistemele de acceptare a cardurilor ING cat si serviciul online Home’Bank au devenit indisponibile.
Oficialii bancii afirma ca acest incident s-a produs in timpul unui test planificat in centrul de date pentru sistemul de stingere a incendiilor. "Procedura de eliberare a gazului Inergen a afectat in mod sever si neasteptat mai multe servere si sistemul de stocare a datelor" - se arata intr-un comunicat de presa al ING Bank.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Redam, in continuare, comunicatul bancii:
"Primele probleme au inceput sa apara dupa ora 13.00. Au fost afectate toate serviciile conectate sistemului de stocare a datelor, respectiv tranzactii cu cardul, operatiuni la bancomat, serviciul de internet banking, sistemele de comunicare si website-ul www.ing.ro. In consecinta, o mare parte din tranzactii nu au putut fi procesate si comunicarea cu clientii a fost intarziata.
Am activat de urgenta procedurile si planurile de recuperare prevazute pentru astfel de situatii. Toate echipele relevante din IT, suport pentru clienti, management al produselor, comunicare si conducerea bancii au fost mobilizate pentru rezolvarea cat mai rapida a situatiei. De asemenea, furnizorul extern al sistemului afectat a tratat cu prioritate zero restaurarea serviciului.
Din cauza magnitudinii si complexitatii defectiunilor, din pacate timpul necesar pentru restaurarea activitatii prin sistemul de back-up a fost mai lung decat in cadrul testelor pe care le efectuam regulat. Mai mult decat atat, pentru a asigura deplina integritate a datelor, am efectuat o copie aditionala a bazei de date inainte de a incepe restaurarea sistemului, ceea ce a prelungit perioada de indisponibilitate a serviciilor.
La ora 21.15 am restaurat serviciul de online banking ING Home’Bank, iar tranzactiile cu cardul la comercianti si la bancomate au redevenit functionale incepand cu ora 23.00. In prezent finalizam analiza diagnostic a acestui eveniment exceptional, monitorizam indeaproape evolutia situatiei impreuna cu furnizorii si luam masuri aditionale pentru a asigura derularea normala a operatiunilor.
Ne pare rau ca am dezamagit pentru ca nu am comunicat proactiv in primele ore. Defectiunea sistemelor de comunicare (website, sms,mail-uri) a afectat transmiterea mesajelor catre clienti."
In continuare, ING Bank Romania isi cere scuze si anunta ca va returna clientilor comisioanele aferente retragerilor de numerar de la bancomatele altor banci efectuate sambata, 10 septembrie: "Avem de asemenea in vedere acoperirea costurilor aditionale generate clientilor afectati de indisponibilitatea platilor cu cardul".