Finanțele, noi precizări în scandalul e-Factura. Ce consideră ministerul a fi „dovada concretă a funcționării” noii platforme
Lansată de la 1 ianuarie, în paralel cu sistemul clasic până pe 31 iunie, platforma e-Factura are nevoie de multe îmbunătățiri, susțin utilizatorii, respectiv contribuabilii. Finanțele consideră că sistemul e O.K., dar recunoaște că poate fi îmbunătățit.
„Faptul că numai în ultimele 24 ore aproximativ un milion de facturi au fost transmise prin intermediul acestui sistem arată, fără îndoială, dovada concretă a funcționării sale. Sigur că implementarea e-Factura este un pas semnificativ către modernizarea sistemului nostru financiar. Înțelegem că această tranziție generează anumite provocări, dar suntem hotărâți să le depășim împreună cu mediul de afaceri și contribuabilii”, a declarat Marcel Boloș, ministrul de Finanțe, prin intermediul unui comunicat de presă.
De remarcat că ministrul vorbește strict despre latura cantitativă a platformei (număr de facturi emise) și doar din perspectiva instituției și nu despre cea calitativă (câte dintre ele sunt corecte - în condițiile în care multe firme s-au plâns ca aceeași factură a fost înregistrată de mai multe ori) sau despre faptul că patronii firmelor și nu numai se plâng că acum durează și mai mult procesul de facturare, deși e opusul a ceea ce ar trebui să aducă digitalizarea.
Finanțele cheamă privatul să ajute la îmbunătățirea e-Factura la 11 zile după lansarea ei
Fără să recunoască, în mod clar, vreo problemă a sistemului, vreo vină a instituției pe care o conduce, ministrul invită mediul privat, stake-holder-ii, la discuții pentru îmbunătățirea e-Factura. La 11 zile după ce ea a fost lansată și abia după ce mai mulți reprezentanți ai mediului privat, de la patroni și contabili la dezvoltatori de software contabil au reclamat public, inclusiv la Știrile ProTV problemele întâmpinate la folosirea e-Factura.
„În ceea ce privește identificarea unor posibile îmbunătățiri care să asigure sinergia platformelor de facturare furnizate de companiile care oferă servicii de contabilitate cu sistemul e-Factura, experții instituției au invitat reprezentanții acestor companii să colaboreze pentru a optimiza soluțiile tehnice, astfel încât adaptarea la sistem să fie cât mai fluidă și eficientă. Orice noi inițiative menite să sprijine utilizatorii în folosirea acestui instrument sunt primite cu receptivitate de Centrul Național pentru Informații Financiare (CNIF) și Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF)”, a adăugat el.
Ministrul de resort a readus aminte că implementarea platformei este necesară pentru a reduce evaziunea fiscală din România, respectiv a îmbunătăți situația bugetară a țării. De precizat că niciuna dintre persoanele care s-a plâns de problemele și erorile sistemului e-Factura nu a pus la îndoială necesitatea unui sistem digital centralizat de facturare și beneficiile lui, ci faptul că platforma nu functionează cum ar trebui, respectiv în loc să ducă la optimizarea timpului alocat facturării situația reală este exact inversă.
„Ce făceam într-o oră fac în trei. Nu putem lucra normal în programul nostru de muncă 8-17, nu s-a făcut o campanie publică, pentru cetățeanul de rând”, a declarat pentru Știrile ProTV Nicoleta Banciu, specialist fiscal.
Sursa: StirilePROTV
Etichete: facturi, contabilitate, marcel bolos, ministerul finantelor,
Dată publicare:
11-01-2024 17:23