Detaliile PRIVATIZARII CFR Marfa.ATFER: "Vanzarea se face pe genunchi. Va aduce prejudicii statului"

CFR Marfa

Asociatia Transportatorilor Feroviari din Romania (ATFER) considera ca privatizarea CFR Marfa se face "pe genunchi", iar procedura de vanzare a companiei de stat va crea prejudicii insemnate statului.

"Procedura de privatizare, precum si Hotararea de Guvern privind privatizarea nu au fost supuse consultarii patronatului din domeniu, asa cum eronat s-a specificat in proiectul HG elaborat de Ministerul Transporturilor si Infrastructurii. In ultima procedura de privatizare publicata, pentru datoriile istorice ale CFR Marfa catre bugetul statului si cele catre CFR SA (Infrastructura) s-a prevazut conversia acestora in actiuni, respectiv cesiunea si compensarea partiala a datoriei catre CFR SA si apoi conversia acesteia in actiuni. Consideram aceasta procedura ca inechitabila fata de ceilalati operatori de transport, care in decursul timpului au fost penalizati pentru astfel de datorii, precum si fata de stat, caruia i se diminueaza nejustificat bugetul de sanatate si asigurari sociale. De asemenea, aceasta procedura favorizeaza, prin efectul licitatiei si al negocierii, diminuarea acestor datorii in valoare absoluta cu ocazia privatizarii", se arata intr-un comunicat transmis de ATFER.

Ministrul Transporturilor, Ovidiu Silaghi, a declarat vineri ca strategia de privatizare a CFR Marfa va fi aprobata saptamana viitoare in sedinta de guvern.

Ministerul Transporturilor va organiza marti o dezbatere publica privind proiectul de hotarare de guvern pentru aprobarea strategiei de privatizare a companiei. Vanzarea companiei de transport feroviar este una din conditiile asumate de Guvern prin acordurile cu institutiile internationale.

ATFER considera ca, in pofida declaratiilor oficiale de intentie cu privire la privatizarea CFR Marfa inca de acum 5 ani, in realitate procesul de privatizare a fost tot timpul in "adormire", neexistand o preocupare evidenta in realizarea acestuia.

Citește și
metrou
Ponta anunta trecerea Metrorex in subordinea Primariei Capitalei si inceperea privatizarii CFR Marfa

"Astfel, s-a ajuns in acest moment cand, ca urmare a conditionarilor UE, privatizarea sa se faca in 2-3 luni, practic «pe genunchi». Vorbim de o companie care detine circa 50% din piata de transport feroviar de marfa din Romania (30 de milioane de tone marfa transportata), care are mijloace fixe in valoare de circa 1,5 mld de euro si aproximativ 11.000 de salariati", se spune in comunicatul ATFER.

Asociatia mai arata ca inainte de privatizare trebuie clarificate anumite disfunctionalitati rezultate in urma restructurarii sistemului feroviar din Romania care intra in contradictie cu reglementarile in domeniu ale UE privind liberalizarea pietelor de transport feroviar, mentionand ca CFR Marfa detine majoritatea terminalelor de containere si toate depourile de locomotive pentru transportul de marfa.

ARFER reuneste mai multe companii de transport feroviar, printre care Grup Feroviar Roman, Servtrans, Unifertrans, Transferoviar Grup.

Articol recomandat de sport.ro
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Citește și...
Cu ce ramane STATUL dupa vanzarea Oltchim. Cifrele din spatele unei privatizari cu paine si circ
Cu ce ramane STATUL dupa vanzarea Oltchim. Cifrele din spatele unei privatizari cu paine si circ

Circ mediatic cu final senzational la privatizarea combinatului Oltchim Ramnicu-Valcea. Omul de televiziune Dan Diaconescu a castigat licitatia publica dupa ce a oferit aproape 45 de milioane de euro pentru 54 la suta din actiuni.

Ponta anunta trecerea Metrorex in subordinea Primariei Capitalei si inceperea privatizarii CFR Marfa
Ponta anunta trecerea Metrorex in subordinea Primariei Capitalei si inceperea privatizarii CFR Marfa

Guvernul va decide in perioada urmatoare trecerea Metrorex de la Ministerul Transporturilor in subordinea Primariei Capitalei, va incepe procedurile de privatizare la CFR Marfa si va introduce management privat la Tarom. 

2012, anul privatizarilor. In curand vei putea cumpara actiuni la TAROM si CFR Marfa
2012, anul privatizarilor. In curand vei putea cumpara actiuni la TAROM si CFR Marfa

Anul viitor va fi anul privatizarilor. E drept, partiale, insa numeroase si la companii importante detinute de stat.

Recomandări
De ce depinde soarta negocierilor pentru formarea noului Guvern. Răspunsul pe care îl așteaptă fiecare partid din coaliție
De ce depinde soarta negocierilor pentru formarea noului Guvern. Răspunsul pe care îl așteaptă fiecare partid din coaliție

Începe o săptămână de foc pentru partidele pro-europene care negociază formarea noului Guvern. Liderii PSD, PNL, USR și UDMR se vor reuni pentru a discuta despre programul comun de guvernare, pe baza datelor din buget.

Iarna începe să-și intre în drepturi. Zonele în care este anunțat viscol. Vântul va bate cu până la 120 de km/h
Iarna începe să-și intre în drepturi. Zonele în care este anunțat viscol. Vântul va bate cu până la 120 de km/h

Iarna pare că își intră în drepturi, cel puțin la altitudini mari. Meteorologii anunță că, de la ora 10:00, până marți seara, la ora 21:00, în zona de munte va bate vântul cu până la 90 de km pe oră.

Acum 35 de ani, la Timișoara, s-a strigat pentru prima dată „Libertate”. Cum a început Revoluția din decembrie 1989
Acum 35 de ani, la Timișoara, s-a strigat pentru prima dată „Libertate”. Cum a început Revoluția din decembrie 1989

Ziua de 16 decembrie 1989 a rămas în istorie ca reprezentând începutul sfârşitului pentru regimul condus de Nicolae Ceauşescu.