Dacia, "o poveste de succes" in Elvetia. Cum a intrecut masina romaneasca Porsche sau Seat

Mioveni, fabrica Dacia

Inmatricularile Dacia in Elvetia s-au situat la 6.205 unitati anul trecut, iar in primle noua luni ale acestui an au depasit 4.000, suficient incat sa asigure marcii controlate de grupul francez Renault o cota de piata de aproape 2%.

"Este o poveste de succes", a declarat reprezentantul Renault Elvetia, Laurent Burgat, intr-o conferinta de presa la deschiderea unui centru Renault.

Cota de piata a Dacia in Elvetia se situeaza la 1,9%, fata de 10,5% in cazul liderului Volkswagen sau 5-6% pentru Renault. Dacia depaseste, insa, Seat (cota de piata de 1,8%), Mitsubishi (1,7%), Porsche (0,7%) sau Alfa Romeo (0,7%).

"Imaginea automobilistului elvetian, amator de multi cilindri, a primit o lovitura. Nu ca elvetienii ar renunta la Audi, BMW, Mercedes sau Golf complet echipat. Piata isi pastreaza particularitatile. (...) Pare un punct cel putin neobisnuit in care soferii elvetieni se alatura celor europeni: goana dupa masini low-cost. Inclusiv varful de lance al acestei nise, marca Dacia", scrie Le Temps.

Dacia este vanduta in Elvetia din 2006. Marca pare a fi un succes surprinzator pe o piata destul de exigenta, dar nu este singurul caz de acest fel, afirma seful SwissAuto, Andreas Burgener.

Citește și
Dacia
"Masina poporului german" scoate un rival pentru Dacia. VW lanseaza un model low-cost de 6000 euro
Trucul prin care s-a câștigat marele premiu de peste 9 milioane de euro la 6 din 49. Biletul a costat 4.413 lei

"Prima poveste de acest fel a fost sosirea Toyota. De asemenea, seamana destul de mult cu ceea ce a facut Volkswagen cu Skoda. Daca vorbim din nou in zece ani, probabil putem spune acelasi lucru despre masini din China sau India", a afirmat Burgener, reprezentant al asociatiei importatorilor auto.

De-a lungul anilor, producatorul nipon a reusit sa concureze si sa depaseasca modelele traditionale. Publicatia se intreaba daca Dacia ar putea eventual sa aiba evolutie similara si sa "canibalizeze" o parte a vanzarilor Renault.

Grupul francez lucreaza, insa, "foarte bine" pentru a se asigura ca nu sunt vizati aceeasi clienti, afirma Burgener.

"Pe langa diferenta de pret, managementul jongleaza bine introducerea de tehnologii noi la Renault si promovarea de tehnologii consacrate la Dacia", a spus el.

Un alt semn al acestui efort este noul centru Renault deschis la Marly, scrie Le Temps. Din cele 25 de modele expuse, un sfert sunt marca Dacia, insa exista doua intrari diferite, doua expozitii diferite, doua branduri diferite.

Incepand cu acest an, Dacia are si un model care se adreseaza familiilor, Lodgy, care este insa este putin probabil sa detroneze Duster. SUV-ul genereaza 44% din vanzarile Dacia, scrie Le Temps.

Citeste si: "Permisele auto dispar pana in 2040". Ce tehnologie va schimba industria masinilor pentru totdeauna

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
Citește și...
Ford a vandut in afara tarii mai multe modele B-Max decat Logan sau Sandero
Ford a vandut in afara tarii mai multe modele B-Max decat Logan sau Sandero

Constructorul de automobile de la Mioveni este amenintat tot de o firma romaneasca. Risca sa piarda intaietatea la exporturi dupa ce Ford, care are o fabrica la Craiova, a reusit sa vanda in afara tarii mai multe modele B-Max decat Logan si Sandero.

"Masina poporului german" scoate un rival pentru Dacia. VW lanseaza un model low-cost de 6000 euro

Grupul german Volkswagen intentioneaza sa copieze succesul Dacia, marca ieftina a Renault, si sa lanseze un brand auto cu pret scazut in al treilea trimestru din 2015, scrie revista germana Auto Bild, fara a cita surse.

Directorul operational al Renault:
Directorul operational al Renault: "Oricand ne putem muta productia Dacia in Maroc "

Pe piata locala francezii spun ca au parte de calitate, insa Romania trebuie sa aiba grija sa-si pastreze competitivitatea pe termen lung.

Recomandări
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână

Unul din cele mai bune licee din București, Colegiul Național Gheorghe Lazăr, a simțit că trebuie să se reinventeze. În urmă cu patru ani directoarea a gândit un proiect pilot îndrăzneț, mai apropiat de cerințele actuale ale învățământului.  

TAROM și-a
TAROM și-a "pensionat" o parte din flotă. Soartă grea pentru unele avioane Airbus A318

Avioane Airbus care au aparținut flotei TAROM au ajuns la fier vechi. Două dintre acestea au fost dezasamblate de noul proprietar direct la Otopeni.

ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”
ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”

Scene de infarct joi dimineță pe autostrada A3, între București și Ploiești. 12 mașini s-au izbit că niște popice într-un carambol care a forțat autoritățile să activeze planul roșu de intervenție.