Catalin Botezatu se ocupa de noul look al uniformelor TAROM. Cum vor concura cu Wizz si Blue Air
Sa fie albe, gri, sau bleumarine? O intrebare dificila, atata timp cat se refera la uniformele pentru personalul Tarom, pregatit pentru o schimbare radicala de look.
Misiunea ii revine designerului Catalin Botezatu, care ne-a prezentat, in premiera, intreg portofoliul de schite. Pana la momentul adevarului insa, o alta companie aeriana de renume, si-a prezentat colectia de uniforme vintage.
750 de schite a desenat Catalin Botezatu pentru Tarom, pregatit de un nou look. O munca titanica, recunoaste el, cu atat mai mult cu cat a studiat tot ce se intampla pe perioada unui zbor si a discutat inclusiv cu cei care ii vor purta creatiile. In total, sute de modele in variante de gri, alb si bleumarine au fost puse la dispozitia companiei care va decide pana in toamna ce uniforme va alege.
"Incercam sa pastram acel touch al Taromului: culorile albastru, galben, dar mai stilizate. dar si comode. Trebuie sa fie comode. Pilotii stau ore in sir pe scaun, dar si stewardesele. Vor fi multe accesorizari. Bine, in limita unei uniforme: bonete, sepci, tot, tot. Speram sa facem o figura frumoasa", spune Catalin Botezatu.
Emotii firesti mai ales ca imaginea este foarte importanta pentru o companie aeriana. Nu de ieri, nu de azi, ci de mai bine de 80 de ani, atunci cand aparea pentru prima data termenul de steward.
La Air France de pilda, in anii 30, insotitoarele de bord trebuiau sa fie nu doar frumoase si inalte, ci si imbracate exemplar. De atunci si pana in zilele noastre de eleganta uniformelor s-au ocupat cei mai buni creatori de moda francezi: Dior, Nina Ricci sau Balenciaga.
Pentru o companie inseamna o eticheta. cand urci la bord vrei niste serivicii. air france inseamna eleganta
Asa cum Wizz Air inseamna culoare. Cel putin cand vine vorba de uniforme, create de un designer britanic. Nu foarte celebru, spun reprezentantii operatorului aerian, dar extrem de priceput sa-i scoata in evidenta intr-un aeroport aglomerat. Si a reusit cu rozul aprins, devenit emblematic pentru ei.
Ca este nevoie de sfatul unui specialist s-au convins si cei de la Blue Air, imbracati la inceputuri in 2004 in... blugi si o camasa. Pentru imbracamintea actuala au apelat la serviciile unui important producator german de uniforme, ce are in spate 25 de ani de experienta.