Biletele de tren s-ar putea scumpi de la 1 august. Cât vor costa călătoriile după majorarea TVA

Gara de Nord, călători
Inquam Photos / George Calin

Ministerul Transporturilor propune modificarea tarifelor pentru transportul feroviar de călători, în contextul majorării cotei de TVA de la 19% la 21%, din 1 august.

„Măsurile referitoare la majorarea cotei TVA de la 19% la 21% prevăzute la art. II pct. 42 din Legea nr. 141/ 2025 privind unele măsuri fiscal-bugetare au ca efect o serie de majorări de tarife atât pentru produse, cât şi pentru serviciile care sunt necesare desfăşurării activităţii de transport feroviar de călători, ce vor genera creşteri semnificative ale cheltuielilor de exploatare. Modificarea tarifelor este necesară pentru a nu diminua volumul de activitate actual, având în vedere necesitatea menţinerii serviciului de transport feroviar derulat la nivel naţional şi importanţa asigurării transportului de persoane din toate categoriile sociale, fără a fi afectată nevoia de transport şi gradul de mobilitate a acestora”, se arată în referatul de aprobare a unui proiect de Ordin publicat de MTI.

Astfel, tariful unic pentru o călătorie pe distanţa Bucureşti Nord - Aeroportul Internaţional Henri Coandă va rămâne 6 lei, tariful unic pentru un abonament pe cinci zile pe aceeaşi distanţă va fi 43,5 lei, pentru un abonament de 14 zile - 90,5 lei, iar pentru un abonament lunar - 128,5 lei.

Pentru o călătorie cu trenurile Intercity, în funcţie de distanţa parcursă, tarifele pleacă de la 18 lei (clasa I) sau 12,5 lei (clasa a II-a), pe o distanţă de până la 10 kilometri. Pentru distanţe între 161 şi 180 km, preţurile propuse sunt de 106,5 lei (clasa I) şi 71,5 lei (clasa a II-a), între 351 km şi 400 km - 187,5 lei (clasa I) şi 121 lei (clasa a II-a) iar între 901 şi 1000 km - 309 lei (clasa I) şi 212,5 (clasa a II-a).

Tarifele pentru o călătorie cu trenurile Interregio pornesc de la 14,50 lei (clasa I) şi 11 lei (clasa a II-a) pentru distanţe între 1 şi 10 km, şi ajung la 92,50 lei (clasa I) şi 62,50 lei (clasa a II-a), pentru distanţe între 161 şi 180 km, 163 lei (clasa I) şi 105 lei (clasa a II-a) între 351 km şi 400 km şi între 268,5 lei (clasa I) şi 185 lei (clasa a II-a) pentru distanţe între 901 şi 1000 km.

Citește și
Tren, gara de nord
Reforma companiilor de stat ajunge și la căile ferate. Urmează restructurări și tăieri de costuri la CFR SA și CFR Călători

Pentru o călătorie cu trenurile din categoria Regio, exemple de tarife sunt: 6 lei (clasa I) şi 5 lei (clasa a II-a) pentru distanţe de 1 - 10 km, 52,5 lei (clasa I) şi 33,5 lei (clasa a II-a) pentru distanţe între 161 şi 180 km şi 101,5 lei (clasa I) şi 64 lei (clasa a II-a) între 351 km şi 400 km.

Un abonament de 3 ore pentru zona metropolitană Bucureşti va costa tot 12,5 lei, pentru 24 de ore - 22,5 de lei (22 de lei anterior), pentru 72 de ore - 64 de lei (de la 63 de lei). Abonamentul de 7 zile va ajunge la 133 lei (faţă de 131 de lei).

Scumpiri și la trenurile InterCity

Tariful pentru rezervare loc va rămâne la 6 lei la trenurile InterCity, indiferent de clasă, şi tot 6 lei va fi şi pentru trenurile Interregio, unde până acum 6 lei era tariful maxim pentru peste 500 km.

În ceea ce priveşte vagoanele de dormit, suplimentul pentru cabina single va costa 239,5 lei (de la 235,50 lei), indiferent de distanţă. Suplimentul pentru pat într-o cabină cu două locuri va fi tarifat cu 127,5 lei (de la 125,5 lei), iar în cabina cu trei locuri va fi de 106,5 lei (de la 104,5 lei).

La vagoanele cuşetă, tariful pentru un pat într-o cabină cu patru locuri va creşte la 83 lei (de la 81,5 lei), iar într-o cabină cu şase locuri va ajunge la 61,5 lei (faţă de 60,5 lei).

Ultima dată, preţul biletelor de tren a crescut în 15 decembrie 2024, cu 4,6%.

Articol recomandat de sport.ro
Scandalos! Încă două țări „interzise” de Donald Trump la Campionatul Mondial din 2026
Scandalos! Încă două țări „interzise” de Donald Trump la Campionatul Mondial din 2026
Citește și...
Companii în pierdere cu directori bogați, la stat. Guvernul anunță un val de destituiri și tăieri de indemnizații în august
Companii în pierdere cu directori bogați, la stat. Guvernul anunță un val de destituiri și tăieri de indemnizații în august

În următoarea lună se va decide soarta șefilor din companiile de stat. Indemnizațiile lor vor fi plafonate, iar cei fără rezultate vor pleca. Pentru început, directorii CFR Călători și CFR Infrastructură își reduc indemnizațiile cu 10%.

Reforma companiilor de stat ajunge și la căile ferate. Urmează restructurări și tăieri de costuri la CFR SA și CFR Călători
Reforma companiilor de stat ajunge și la căile ferate. Urmează restructurări și tăieri de costuri la CFR SA și CFR Călători

CFR SA și CFR Călători au anunțat primele măsuri de eficientizare a activității lor. Cele două companii se angajează să-și reducă cheltuielile și să-și eficientizeze activitatea.

CFR SA face economie: taie salariile și programul a peste 1.400 de angajați, care vor munci doar patru zile pe săptămână
CFR SA face economie: taie salariile și programul a peste 1.400 de angajați, care vor munci doar patru zile pe săptămână

Peste 1.400 de angajați ai CFR Infrastructură vor lucra doar patru zile pe săptămână, începând de luna viitoare. Reducerea programului vine, însă, la pachet cu tăieri salariale.

Recomandări
Ilie Bolojan: România nu se poate redresa economic cât timp prea puțini oameni lucrează. Doar Italia stă mai rău
Ilie Bolojan: România nu se poate redresa economic cât timp prea puțini oameni lucrează. Doar Italia stă mai rău

Ilie Bolojan a declarat că România este ţara din Europa aflată pe penultimul loc ca pondere din populaţie activă implicată în economie şi doar Italia este în spatele nostru, precizând că în România lucrează prea puţini oameni.

Ce urmează pentru România și Europa de Est. Avertismentul istoricilor: „Nu mai aveți timp”
Ce urmează pentru România și Europa de Est. Avertismentul istoricilor: „Nu mai aveți timp”

Țările din Europa de Est, printre care și România riscă să "nu mai aibă timp" să construiască democrații cu adevărat consolidate, în contextul internațional actual, "care provoacă foarte mari neliniști".

Nicușor Dan, despre justiție: ”Sunt probleme la Inspecția Judiciară, sunt probleme la modul în care se fac promovările”
Nicușor Dan, despre justiție: ”Sunt probleme la Inspecția Judiciară, sunt probleme la modul în care se fac promovările”

Președintele Nicușor Dan a fost întrebat de jurnaliști, miercuri, în Marea Britanie, cine crede că sunt persoanele ”responsabile” pentru situația ”dezastruoasă” din sistemul de justiție din România.