Tarife mai mari la transportul în comun în Timișoara și Cluj de la 1 august: „Mi se pare un pic cam scump”
Transportul în comun va costa mai mult de la 1 august din cauza creșterii TVA pe de-o parte.
În unele localități însă, autoritățile anunță majorări suplimentare.
De vină sunt costurile mari de mentenanță și operare, spun responsabilii de la companiile locale de transport.
Vor crește totodată și amenzile.
La Timișoara, prețul unui bilet de autobuz sau tramvai valabil o oră este acum patru lei. De la 1 august, va fi cinci lei.
Femeie: „E o creștere mare, totuși, un leu, dintr-o dată. Doar cu mijloacele de transport circul.”
Reporter: „Cât de des mergi cu mijloacele de transport în comun?”
Tânără: „Zilnic, de 2 ori pe zi. E o creștere destul de mare, având în vedere că acum trei ani biletul era 2,5 lei. Probabil o să se încurajeze să nu se mai cumpere bilet.”
Cosmin Bradu, purtător de cuvânt STPT Timișoara: „15 este prima ajustare din ultimii peste trei ani și vine pe fondul creșterii costurilor de operare. Tot de la 1 august se va majora și TVA-ul, ceea ce a influențat suplimentar această decizie.”
La Cluj-Napoca, o călătorie de 3 lei va fi mai scumpă cu 50 de bani de la 1 august. Iar abonamentul lunar, valabil pentru toate liniile, va crește de la 214 la 258 de lei.
Bărbat: „Am auzit că se scumpesc și am decis să îmi reînnoiesc abonamentul mai repede.”
Femeie: „Mi se pare un pic cam scump, având în vedere că erau scumpe și înainte.”
Vlad schimbă zilnic două autobuze pentru a ajunge la muncă.
Spune că se gândește deja la alternative.
Băiat: „Cât s-ar scumpi, cred că ar ajunge la același preț în unele zile ca ride-sharing-ul. Prinzi unele zile în care ai schimba două, să zicem trei autobuze, aia e 9 lei. Depinde, unele au ride-sharing cu 10-11 lei... mai ales dacă îl folosești zilnic, au reduceri foarte des.”
Liviu Neag, director CTP Cluj: „Piesele, materialele, carburanți și bineînțeles și alte taxe făță de bugetul statului ne-au adus în această situație. Ordonanța 156 prevede obligativitatea agenților economici de ajustarea acestor tarife cu rata inflației.”
Cresc și amenzile pentru cei care circulă fără abonament sau bilet. În Cluj-Napoca, de exemplu, de la 70 la 84 de lei.