Cum se calculează noua taxă auto pregătită de Guvern. Şoferii români plătesc tot mai mult de la an la an
Nouă taxa auto pe care Guvernul o pregăteşte se va aplică pentru toate maşinile aflate în circulaţie şi va fi calculată pe baza normei de poluare şi a numărului de kilometri.
Cu alte cuvinte, în fiecare an, pe măsură ce maşină se învecheşte, plătiţi tot mai mult.
Autorităţile au constatat că în 7 luni, de când au scos taxa auto, ţară s-a umplut de rable, în timp ce încasările la buget au scăzut dramatic.Toţi cei care au o maşină vor fi taxaţi din nou de anul viitor.
Graţiela Gavrilescu, ministrul Mediului: "Să fie pe toată durata de funcţionare a maşinii, în funcţie de numărul de kilometri pe care tu îi parcurgi. Şi lucrul acesta se poate face într-o anumită perioada de timp, la o anumită perioada de timp şi asta să te determine la un moment dat să-ţi schimbi maşină".
Ministrul evita să spună clar ce formulă va fi aleasă pentru nouă taxa.
Vechea taxa auto se calcula pe baza normei de poluare şi a anului de fabricaţie, plus capacitatea cilindrică. Cert este că eliminarea ei a avut un impact imediat.
Avem cel mai vechi parc auto din istoria măsurătorilor făcute în ultimii 10 ani în România. Vârstă medie a maşinilor a trecut de 13 ani, iar în 2007 această era de doar 8 ani.
De ce asta? Pentru că de la 1 februarie de când a fost eliminată taxa auto, în România s-au înmatriculat nu mai puţin de 350 de mii de maşini aduse de afară. Majoritatea Euro 2 şi Euro 3.
Programul Rabla a fost prelungit până la finalul anului şi suplimentat cu încă 4.000 de tichete. Are o viteză de reînnoire a parcului auto de 25.000 de maşini pe an, de 20 de ori mai mică decât viteză de populare a României cu rable aduse din Vest.