Apple a detronat Google. Este cel mai valoros brand din lume

Dată publicare: 09-05-2011 11:07
Dată actualizare: 02-11-2012 07:01


Un studiu realizat de agentia Millward Brown arata ca Apple este cel mai valoros brand la nivel mondial, reusind astfel sa depaseasca Google, care a detinut acest titlu in ultimii patru ani.

Producatorii iPad si iPhone sunt astfel posesorii unui brand care valoreaza 153 de miliarde de dolari, adica aproape jumatate dincapitalizarea de pe piata a companiei Apple - arata studiul BrandZ, realizat de agentia de cercetare de marketing Millward Brown, citat de Reuters.

De asemenea, portofoliul Apple a reusit anul trecut sa il depaseasca pe cel al Microsoft, devenind cea mai valoroasa companie de tehnologie la nivel mondial.

Peter Walshe, director la Millward Brown, a explicat aceasta noua pozitionare a companiei Apple prin atentia deosebita a acestui producator asupra detaliilor, alaturi de prezenta constanta a gadget-urilor sale in mediul corporatist.

Dintre primele zece branduri din clasament, sase apartin unor companii de tehnologie sau telecom. Astfel, alaturi Apple si Google, in top sunt prezente IBM, pe locul trei, Microsoft, pe pozitia a cincea, iar pe locul sapte AT&T. China Mobile ocupa locul noua.

In ce priveste brandul McDonald's, acesta ocupa locul 4, in crestere cu doua pozitii. Coca-Cola si Marlboro au coborat cate un loc, pe pozitiile sase si opt. General Electric ocupa pe locul zece.

Facebook a intrat in top 100 la pozitia 35, cu o valoare a brandului de 19,1 miliarde de dolari. Totodata, Toyota si-a recuperat titlul de cel mai valoros brand auto, insa studiul a fost realizat inainte de cutremurul care a lovit in martie Japonia si a afectat activitatea furnizorilor de piese.

Valoarea totala a primelor 100 de branduri a crescut cu 17%, la 2.400 miliarde de dolari.


VIDEO PROTVPLUS.RO