Alimente și haine tradiționale vândute de producători online, în ”mall-uri țărănești”


Ultimul update: Miercuri 28 Noiembrie 2018 10:13
Data publicarii: Duminica 24 Iunie 2018 20:25
Categorie: Stiri Economice

Micii producători agroalimentari și meșterii populari s-au asociat și au lansat pe internet platforme online ca să-și vândă marfa: alimente și băuturi sănătoase, suveniruri autentice sau haine de inspirație tradițională.

Clienții pot lua legătura direct cu ei și chiar îi pot vizita în gospodărie sau în atelier, dacă vor să vadă înainte ce cumpără.

Lansarea unuia dintre mall-urile ţărăneşti şi a etichetelor ce vor însoţi produsele s-a făcut într-o gospodărie din Întorsura Buzăului. Exact ca la oraş, clienţii au mâncat, s-au distrat şi au cumpărat. Platforma îi încurajează să se împrietenească în primă fază cu producătorul şi chiar să meargă în gospodăria lui.

Alina Muntean are o fermă de capre în judeţul Braşov şi primeşte adesea musafiri. Sunt clienţii care vor să vadă cum mulge şi cum dă cheag la lapte.

Alina Muntean, fermier: "Am un client care e grec şi îi place foarte mult urda. Şi vine în gospodărie ca să mă ajute să fac."

Heti Benedek, coordonator proiect: "Oferim posibilitatea ca cei care doresc să aibă contact direct cu ţăranul care produce, să poată efectiv să intre în gospodărie, să procure ce au nevoie."

În mall-ul ţărănesc îşi fac loc tot felul de lucruri produse în micile gospodarii sau în ateliere tradiţionale de prin satele româneşti. De la brânzeturi şi mezeluri, până la lapte, pâine, ouă, vin, miere, carne, peste şi dulceţuri, platforma micilor producători este o şansă pentru ei. Prin intermediul unui cod, clientul poate afla totul despre gospodăria de unde vine produsul.

Mihai Mihuț, coordonator proiect: "Garanţia este reprezentată e acest QR code care accesează şi scanează. Folosind un telefon deştept, poate să afle de persoana care produce sau de mică prăvălie, după caz."

Micii producători care cultivă sănătos pământul şi încă mai păstrează tradiţia şi meşteşugurile au şansa să se dezvolte dacă se reunesc şi crează platforme online, uşor de accesat pentru clientul de la oraş. Aşa au apărut "mall ţărănesc„, "harta meşteşugarilor", "platfErma" sau "cutia țăranului" unde cererea întâlneşte oferta. Avantaje sunt de ambele părţi: ţăranul e încurajat să meargă mai departe, iar clientul are garanţia unui produs sănătos, autentic.  

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!

O afacere de familie ar putea intra în Patrimoniul UNESCO: „Folosim motive bosniace”
O afacere de familie ar putea intra în Patrimoniul UNESCO: „Folosim motive bosniace”
Localitatea din România înclusă in top 10 cele mai colorate destinații europene
Localitatea din România înclusă in top 10 cele mai colorate destinații europene
VIDEO PROTVPLUS.RO
Afacerea deschisă în țară de doi români după 22 de ani petrecuți în Italia
Afacerea deschisă în țară de doi români după 22 de ani petrecuți în Italia
Plantele care readuc bani fermierilor români după ce au fost ignorate 20 de ani
Eurostat: Aproape 1,7 milioane de români nu au muncit niciodată. Ce studii au
Prima țară care dispare din cauza încălzirii globale. Declară “criză climatică naţională”
Se scumpesc polițele RCA pentru bolizi. Ce îi așteaptă pe șoferii care provoacă accidente
Pierdere mare pentru România. Câți dintre românii care au emigrat au studii superioare
combinatul RAFO Onesti
Unul dintre cele mai mari combinate comuniste, vândut pe OLX. Preţul cerut
Mai multe concedii și zile libere pentru angajați. Cum se schimbă legislația muncii
Prețul gigacaloriei în orașele din România. Unde se plătește cel mai puțin
Povestea româncei care a ales să fie șofer de TIR, alături de soț. Cât câștigă lunar
Sezonul teraselor se prelungește. Ce fac patronii de cafenele pentru a-și păstra clienții
Salariul mediu net a scăzut semnificativ în august. Principalele cauze pentru cifrele de la INS