Alimente și haine tradiționale vândute de producători online, în ”mall-uri țărănești”

Ultimul update: Duminica 24 Iunie 2018 20:39
Data publicarii: Duminica 24 Iunie 2018 20:25
Categorie: Financiar

Micii producători agroalimentari și meșterii populari s-au asociat și au lansat pe internet platforme online ca să-și vândă marfa: alimente și băuturi sănătoase, suveniruri autentice sau haine de inspirație tradițională.

Clienții pot lua legătura direct cu ei și chiar îi pot vizita în gospodărie sau în atelier, dacă vor să vadă înainte ce cumpără.

Lansarea unuia dintre mall-urile ţărăneşti şi a etichetelor ce vor însoţi produsele s-a făcut într-o gospodărie din Întorsura Buzăului. Exact ca la oraş, clienţii au mâncat, s-au distrat şi au cumpărat. Platforma îi încurajează să se împrietenească în primă fază cu producătorul şi chiar să meargă în gospodăria lui.

Alina Muntean are o fermă de capre în judeţul Braşov şi primeşte adesea musafiri. Sunt clienţii care vor să vadă cum mulge şi cum dă cheag la lapte.

Alina Muntean, fermier: "Am un client care e grec şi îi place foarte mult urda. Şi vine în gospodărie ca să mă ajute să fac."

Heti Benedek, coordonator proiect: "Oferim posibilitatea ca cei care doresc să aibă contact direct cu ţăranul care produce, să poată efectiv să intre în gospodărie, să procure ce au nevoie."

În mall-ul ţărănesc îşi fac loc tot felul de lucruri produse în micile gospodarii sau în ateliere tradiţionale de prin satele româneşti. De la brânzeturi şi mezeluri, până la lapte, pâine, ouă, vin, miere, carne, peste şi dulceţuri, platforma micilor producători este o şansă pentru ei. Prin intermediul unui cod, clientul poate afla totul despre gospodăria de unde vine produsul.

Mihai Mihuț, coordonator proiect: "Garanţia este reprezentată e acest QR code care accesează şi scanează. Folosind un telefon deştept, poate să afle de persoana care produce sau de mică prăvălie, după caz."

Micii producători care cultivă sănătos pământul şi încă mai păstrează tradiţia şi meşteşugurile au şansa să se dezvolte dacă se reunesc şi crează platforme online, uşor de accesat pentru clientul de la oraş. Aşa au apărut "mall ţărănesc„, "harta meşteşugarilor", "platfErma" sau "cutia țăranului" unde cererea întâlneşte oferta. Avantaje sunt de ambele părţi: ţăranul e încurajat să meargă mai departe, iar clientul are garanţia unui produs sănătos, autentic.  

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!

O afacere de familie ar putea intra în Patrimoniul UNESCO: „Folosim motive bosniace”
O afacere de familie ar putea intra în Patrimoniul UNESCO: „Folosim motive bosniace”
VIDEO PROTVPLUS.RO
Lia Olguța Vasilescu
Când ar urma să fie majorat din nou salariul minim pe economie
Ce spune Teodorovici despre înghețarea salariilor bugetarilor în 2019. ”Este un scenariu”
Florin Cîţu: Guvernul ia în calcul îngheţarea salariilor în 2019. Ce scrie în programul de guvernare
Creșterea economică a Chinei, la cel mai scăzut ritm din 2009. Care sunt cauzele
Reacţiile lăutarilor, după ce au aflat că ANAF verifică nunţile. Nici Tăriceanu nu e mulţumit
Banca Mondială: “Regândiţi tot sistemul de taxare, analizaţi totul, inclusiv cota unică! Pericolul se apropie"
robor
Indicele Robor la trei luni a crescut la 3,28%, cel mai mare nivel din ultimele două luni
Țara în care trăiesc cei mai mulți români răstoarnă Europa. Ce se întâmplă cu moneda euro
Cuplurile căsătorite, în vizorul ANAF. Riscă amendă de 5.000 de lei
”Cea mai mare fraudă fiscală din istoria Europei”: 55 de miliarde de euro
Românii care au făcut nuntă, luați la întrebări de ANAF. Ce cupluri vor primi solicitări
Subvenții pentru diesel. Câți bani primesc proprietarii pentru a-și schimba mașinile pe motorină