Alimente și haine tradiționale vândute de producători online, în ”mall-uri țărănești”
Micii producători agroalimentari și meșterii populari s-au asociat și au lansat pe internet platforme online ca să-și vândă marfa: alimente și băuturi sănătoase, suveniruri autentice sau haine de inspirație tradițională.
Clienții pot lua legătura direct cu ei și chiar îi pot vizita în gospodărie sau în atelier, dacă vor să vadă înainte ce cumpără.
Lansarea unuia dintre mall-urile ţărăneşti şi a etichetelor ce vor însoţi produsele s-a făcut într-o gospodărie din Întorsura Buzăului. Exact ca la oraş, clienţii au mâncat, s-au distrat şi au cumpărat. Platforma îi încurajează să se împrietenească în primă fază cu producătorul şi chiar să meargă în gospodăria lui.
Alina Muntean are o fermă de capre în judeţul Braşov şi primeşte adesea musafiri. Sunt clienţii care vor să vadă cum mulge şi cum dă cheag la lapte.
Alina Muntean, fermier: "Am un client care e grec şi îi place foarte mult urda. Şi vine în gospodărie ca să mă ajute să fac."
Heti Benedek, coordonator proiect: "Oferim posibilitatea ca cei care doresc să aibă contact direct cu ţăranul care produce, să poată efectiv să intre în gospodărie, să procure ce au nevoie."
În mall-ul ţărănesc îşi fac loc tot felul de lucruri produse în micile gospodarii sau în ateliere tradiţionale de prin satele româneşti. De la brânzeturi şi mezeluri, până la lapte, pâine, ouă, vin, miere, carne, peste şi dulceţuri, platforma micilor producători este o şansă pentru ei. Prin intermediul unui cod, clientul poate afla totul despre gospodăria de unde vine produsul.
Mihai Mihuț, coordonator proiect: "Garanţia este reprezentată e acest QR code care accesează şi scanează. Folosind un telefon deştept, poate să afle de persoana care produce sau de mică prăvălie, după caz."
Micii producători care cultivă sănătos pământul şi încă mai păstrează tradiţia şi meşteşugurile au şansa să se dezvolte dacă se reunesc şi crează platforme online, uşor de accesat pentru clientul de la oraş. Aşa au apărut "mall ţărănesc„, "harta meşteşugarilor", "platfErma" sau "cutia țăranului" unde cererea întâlneşte oferta. Avantaje sunt de ambele părţi: ţăranul e încurajat să meargă mai departe, iar clientul are garanţia unui produs sănătos, autentic.
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!