Ancheta StirileProTV:TAROM poate ramane fara bani pana de Craciun.Ce gauri are pe cursele principale

×
Codul embed a fost copiat

Discutiile despre trecerea la un management privat si privatizarea Tarom scot la iveala uriasele probleme din interiorul companiei.

Operatorul aerian are performante mai slabe decat celelalte companii similare din regiune iar cursele sale, cu o singura exceptie, aduc pierderi considerabile. 

Practic de fiecare data cand un avion Tarom se ridica de la sol compania pierde bani. Un raport comandat in februarie de ministerul transporturilor arata ca Tarom ar putea sa ramana fara bani de Craciun. Dar actualul manager sustine ca a redresat situatia, chiar daca si 2012 se va incheia pe minus.

60% din avioanele Tarom zboara cam pe jumatate goale. De fapt o singura ruta este profitabila. Bucuresti - Bruxelles - Strasbourg si asta pentru ca avioanele sunt pline cu parlamentari si angajati ai statului. Restul, absolut toate, sunt pe minus. Unele dintre rute aduc pierderi de 5-6 milioane de euro pe an.

Zborurile spre Paris genereaza o paguba anuala de 6,6 milioane de euro. In topul pierderilor urmeaza cursele din Bucuresti spre Madrid, Timisoara, Barcelona, Londra si Tel Aviv. 8 dintre rute cumuleaza pierderi de 37 de milioane de euro pe an.

Citește și
Tarom
Tarom isi ia zborul spre Orientul Mijlociu sau Asia. Statul vinde pachetul majoritar la companie

Sorin Georgescu a fost numit director la Tarom luna trecuta. Pierderile au inceput insa in 2008 iar el raspunde acum si pentru greselile celorlalti 3 manageri care au condus compania in ultimii ani.

Tarom ar fi mai profitabila daca ar reduce numarul de oameni si cheltuielile cu combustibilul. Czech airlines, tot companie de stat, transporta peste 5 milioane de pasageri cu mai putin de1800 de salariati. Tarom are 2,2 milioane de calatori si peste 2300 de angajati. De ce este nevoie de atatia oameni?

Seful Tarom da vina pe mostenirea istorica, pe faptul ca are nevoie de cate 3 seturi de angajati pentru cele 3 tipuri de avioane: Boeing, Airbus si ATR. Suprinza insa si cehii au o flota similara dar reusesc sa faca profit.

Tarom ar economisi 20 de milioane de euro pe an daca s-ar proteja ca toate companiile aeriene impotriva scumpirii carburantilor si inca 15 milioane din restructurarea personalului.

La tarom in 2010 angajatii primeau 18 salarii compensatorii cand ieseau la pensie. Vorbim de un bonus mediu de 19.000 de euro pentru fiecare om.

Un raport secret al firmei de consultanta Roland Berger comandat de ministerul transporturilor avertiza la inceputul anului ca Tarom ar putea sa ramana fara bani pana la sfarsitul lui 2012 daca nu se iau masuri de urgenta.

Ministrul Transporturilor spune ca va numi curand manageri privati la Tarom. Apoi urmeaza privatizarea.

Compania Tarom a fost infiintata in 1920. Ironic, prima sa cursa a fost Bucuresti - Paris, cea care ii aduce si cele mai mari pierderi in momentul de fata.

 

 

Articol recomandat de sport.ro
Reacția americanilor când au văzut că pot da peste România la CM 2026
Reacția americanilor când au văzut că pot da peste România la CM 2026
Citește și...
150 de manageri de top din lume se bat pentru sefia unor companii de stat ca TAROM sau CFR Calatori
150 de manageri de top din lume se bat pentru sefia unor companii de stat ca TAROM sau CFR Calatori

Ministrul Transporturilor a primit in plic numele candidatilor pentru cele mai importante cinci companii de stat din subordinea sa.

Tarom isi ia zborul spre Orientul Mijlociu sau Asia. Statul vinde pachetul majoritar la companie
Tarom isi ia zborul spre Orientul Mijlociu sau Asia. Statul vinde pachetul majoritar la companie

Statul roman ar putea scoate la vanzare chiar si pachetul majoritar de actiuni al Tarom, daca oferta de privatizare a 20% din actiunile operatorului aerian national nu este atractiva.

Motivul pentru care TAROM nu isi va relua zborurile directe catre SUA, explicat de presedinte
Motivul pentru care TAROM nu isi va relua zborurile directe catre SUA, explicat de presedinte

Presedintele Traian Basescu a declarat, sambata seara, ca nu vrea sa alimenteze sperantele unei reluari a curselor TAROM de la Bucuresti spre SUA, in conditiile in care in prezent acestea produc pierderi mari companiei nationale de transport aerian.

Recomandări
Premierul României anunță că în decembrie vom avea ”foarte probabil” o nouă ”ordonanță trenuleț”: ”Nu putem fugi de asta”
Premierul României anunță că în decembrie vom avea ”foarte probabil” o nouă ”ordonanță trenuleț”: ”Nu putem fugi de asta”

Premierul Ilie Bolojan a fost întrebat, vineri, în conferința de presă pe care a susținut-o la Palatul Victoria, dacă salariul minim în România va ”rămâne înghețat” și în anul 2026.   

Căldură gratis în calorifere, trafic rutier ”ca afară” sau case pentru tineri. Ce promit candidații la Primăria Capitalei
Căldură gratis în calorifere, trafic rutier ”ca afară” sau case pentru tineri. Ce promit candidații la Primăria Capitalei

Energie termică gratis, fluidizarea traficului rutier sau locuințe pentru tineri. ȘtirileProTv.ro vă prezintă cele mai importante promisiuni electorale ale candidaților la alegerile pentru Primăria Capitalei, care sunt organizate în 7 decembrie 2025.

Ilie Bolojan: Este o batjocură când îţi iei bani nemunciţi sau banii pe care îi iei nu se reflectă în rezultatele activităţii
Ilie Bolojan: Este o batjocură când îţi iei bani nemunciţi sau banii pe care îi iei nu se reflectă în rezultatele activităţii

Premierul Ilie Bolojan critică indemnizațiile de 27.000 de lei de la Aeroporturi București, numindu-le „o batjocură” în lipsa unor rezultate.