Ancheta StirileProTV:TAROM poate ramane fara bani pana de Craciun.Ce gauri are pe cursele principale
Discutiile despre trecerea la un management privat si privatizarea Tarom scot la iveala uriasele probleme din interiorul companiei.
Operatorul aerian are performante mai slabe decat celelalte companii similare din regiune iar cursele sale, cu o singura exceptie, aduc pierderi considerabile.
Practic de fiecare data cand un avion Tarom se ridica de la sol compania pierde bani. Un raport comandat in februarie de ministerul transporturilor arata ca Tarom ar putea sa ramana fara bani de Craciun. Dar actualul manager sustine ca a redresat situatia, chiar daca si 2012 se va incheia pe minus.
Alegeri 2024
17:07
Alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi, luptă strânsă pentru locul doi - sondaj la comanda USR
21:03
Reacția lui Simion după Kievul a dezvăluit de ce nu are voie în Ucraina. Liderul AUR, apel către serviciile secrete
20:15
Document. Motivul pentru care George Simion a fost interzis în Ucraina. Guvernul României a publicat răspunsul Kievului
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
60% din avioanele Tarom zboara cam pe jumatate goale. De fapt o singura ruta este profitabila. Bucuresti - Bruxelles - Strasbourg si asta pentru ca avioanele sunt pline cu parlamentari si angajati ai statului. Restul, absolut toate, sunt pe minus. Unele dintre rute aduc pierderi de 5-6 milioane de euro pe an.
Zborurile spre Paris genereaza o paguba anuala de 6,6 milioane de euro. In topul pierderilor urmeaza cursele din Bucuresti spre Madrid, Timisoara, Barcelona, Londra si Tel Aviv. 8 dintre rute cumuleaza pierderi de 37 de milioane de euro pe an.
Sorin Georgescu a fost numit director la Tarom luna trecuta. Pierderile au inceput insa in 2008 iar el raspunde acum si pentru greselile celorlalti 3 manageri care au condus compania in ultimii ani.
Tarom ar fi mai profitabila daca ar reduce numarul de oameni si cheltuielile cu combustibilul. Czech airlines, tot companie de stat, transporta peste 5 milioane de pasageri cu mai putin de1800 de salariati. Tarom are 2,2 milioane de calatori si peste 2300 de angajati. De ce este nevoie de atatia oameni?
Seful Tarom da vina pe mostenirea istorica, pe faptul ca are nevoie de cate 3 seturi de angajati pentru cele 3 tipuri de avioane: Boeing, Airbus si ATR. Suprinza insa si cehii au o flota similara dar reusesc sa faca profit.
Tarom ar economisi 20 de milioane de euro pe an daca s-ar proteja ca toate companiile aeriene impotriva scumpirii carburantilor si inca 15 milioane din restructurarea personalului.
La tarom in 2010 angajatii primeau 18 salarii compensatorii cand ieseau la pensie. Vorbim de un bonus mediu de 19.000 de euro pentru fiecare om.
Un raport secret al firmei de consultanta Roland Berger comandat de ministerul transporturilor avertiza la inceputul anului ca Tarom ar putea sa ramana fara bani pana la sfarsitul lui 2012 daca nu se iau masuri de urgenta.
Ministrul Transporturilor spune ca va numi curand manageri privati la Tarom. Apoi urmeaza privatizarea.
Compania Tarom a fost infiintata in 1920. Ironic, prima sa cursa a fost Bucuresti - Paris, cea care ii aduce si cele mai mari pierderi in momentul de fata.