Ancheta StirileProTV:TAROM poate ramane fara bani pana de Craciun.Ce gauri are pe cursele principale

×
Codul embed a fost copiat

Discutiile despre trecerea la un management privat si privatizarea Tarom scot la iveala uriasele probleme din interiorul companiei.

Operatorul aerian are performante mai slabe decat celelalte companii similare din regiune iar cursele sale, cu o singura exceptie, aduc pierderi considerabile. 

Practic de fiecare data cand un avion Tarom se ridica de la sol compania pierde bani. Un raport comandat in februarie de ministerul transporturilor arata ca Tarom ar putea sa ramana fara bani de Craciun. Dar actualul manager sustine ca a redresat situatia, chiar daca si 2012 se va incheia pe minus.

60% din avioanele Tarom zboara cam pe jumatate goale. De fapt o singura ruta este profitabila. Bucuresti - Bruxelles - Strasbourg si asta pentru ca avioanele sunt pline cu parlamentari si angajati ai statului. Restul, absolut toate, sunt pe minus. Unele dintre rute aduc pierderi de 5-6 milioane de euro pe an.

Zborurile spre Paris genereaza o paguba anuala de 6,6 milioane de euro. In topul pierderilor urmeaza cursele din Bucuresti spre Madrid, Timisoara, Barcelona, Londra si Tel Aviv. 8 dintre rute cumuleaza pierderi de 37 de milioane de euro pe an.

Citește și
Tarom
Tarom isi ia zborul spre Orientul Mijlociu sau Asia. Statul vinde pachetul majoritar la companie
„Plătește-ne 184 de miliarde de dolari înapoi, Zelenski. Atunci Ucraina va putea fi numită din nou o țară independentă”

Sorin Georgescu a fost numit director la Tarom luna trecuta. Pierderile au inceput insa in 2008 iar el raspunde acum si pentru greselile celorlalti 3 manageri care au condus compania in ultimii ani.

Tarom ar fi mai profitabila daca ar reduce numarul de oameni si cheltuielile cu combustibilul. Czech airlines, tot companie de stat, transporta peste 5 milioane de pasageri cu mai putin de1800 de salariati. Tarom are 2,2 milioane de calatori si peste 2300 de angajati. De ce este nevoie de atatia oameni?

Seful Tarom da vina pe mostenirea istorica, pe faptul ca are nevoie de cate 3 seturi de angajati pentru cele 3 tipuri de avioane: Boeing, Airbus si ATR. Suprinza insa si cehii au o flota similara dar reusesc sa faca profit.

Tarom ar economisi 20 de milioane de euro pe an daca s-ar proteja ca toate companiile aeriene impotriva scumpirii carburantilor si inca 15 milioane din restructurarea personalului.

La tarom in 2010 angajatii primeau 18 salarii compensatorii cand ieseau la pensie. Vorbim de un bonus mediu de 19.000 de euro pentru fiecare om.

Un raport secret al firmei de consultanta Roland Berger comandat de ministerul transporturilor avertiza la inceputul anului ca Tarom ar putea sa ramana fara bani pana la sfarsitul lui 2012 daca nu se iau masuri de urgenta.

Ministrul Transporturilor spune ca va numi curand manageri privati la Tarom. Apoi urmeaza privatizarea.

Compania Tarom a fost infiintata in 1920. Ironic, prima sa cursa a fost Bucuresti - Paris, cea care ii aduce si cele mai mari pierderi in momentul de fata.

 

 

Articol recomandat de sport.ro
Sârbii mulțumesc românilor: "Gest minunat! Nu degeaba se spune că românul are doar trei frați"
Sârbii mulțumesc românilor: "Gest minunat! Nu degeaba se spune că românul are doar trei frați"
Citește și...
150 de manageri de top din lume se bat pentru sefia unor companii de stat ca TAROM sau CFR Calatori
150 de manageri de top din lume se bat pentru sefia unor companii de stat ca TAROM sau CFR Calatori

Ministrul Transporturilor a primit in plic numele candidatilor pentru cele mai importante cinci companii de stat din subordinea sa.

Tarom isi ia zborul spre Orientul Mijlociu sau Asia. Statul vinde pachetul majoritar la companie
Tarom isi ia zborul spre Orientul Mijlociu sau Asia. Statul vinde pachetul majoritar la companie

Statul roman ar putea scoate la vanzare chiar si pachetul majoritar de actiuni al Tarom, daca oferta de privatizare a 20% din actiunile operatorului aerian national nu este atractiva.

Motivul pentru care TAROM nu isi va relua zborurile directe catre SUA, explicat de presedinte
Motivul pentru care TAROM nu isi va relua zborurile directe catre SUA, explicat de presedinte

Presedintele Traian Basescu a declarat, sambata seara, ca nu vrea sa alimenteze sperantele unei reluari a curselor TAROM de la Bucuresti spre SUA, in conditiile in care in prezent acestea produc pierderi mari companiei nationale de transport aerian.

Recomandări
La Agenția pentru Mediu București, șefii le cer angajaților să mintă când întrebăm despre arderile ilegale din Capitală
La Agenția pentru Mediu București, șefii le cer angajaților să mintă când întrebăm despre arderile ilegale din Capitală

De departe, cea mai poluată zonă din România este regiunea București-Ilfov.

Mesajul Nadiei Comâneci după moartea lui Bela Karolyi. Antrenorul a relatat cum a întâlnit-o pe „Zeița de la Montreal”
Mesajul Nadiei Comâneci după moartea lui Bela Karolyi. Antrenorul a relatat cum a întâlnit-o pe „Zeița de la Montreal”

Doliu în lumea gimnasticii. Bela Karolyi, legendarul antrenor care a scris istorie cu Nadia Comăneci la Jocurile Olimpice de la Montreal, a murit în Statele Unite, la vârsta de 82 de ani.

Decizia fără precedent a SUA care poate schimba cursul războiului. Joe Biden le-a dat ucrainenilor permisiunea
Decizia fără precedent a SUA care poate schimba cursul războiului. Joe Biden le-a dat ucrainenilor permisiunea

Administraţia preşedintelui Joe Biden ar fi ridicat restricţiile care împiedicau Ucraina să utilizeze armele furnizate de SUA pentru a lovi în interiorul teritoriului rus, susțin surse citate de agenția Reuters.