Eroare umana sau supraincarcarea avionului:ce a dus la tragedia aviatica?
De ce au murit 12 oameni? Asta incearca sa afle de o zi si o noapte parintii, sotii, superiorii si procurorii care investigheaza cazul avionului AN2, prabusit la Tuzla.
Nu se stie nici acum daca a fost vina pilotului sau daca a fost vina masinariei. Expertii militari au cel putin doua ipoteze, eroarea umana sau o supra-incarcare a aparatului de zbor.
Pilotii independenti vorbesc insa si despre o alta teorie, de asemenea infricosatoare, si anume calitatea indoielnica a combustibilului.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Peisajul era sinistru. Un avion rupt in doua, mancat de flacari. Inauntru, 11 militari erau legati in hamuri. Langa... alti trei, pe jumatate morti, agonizau. Medicii si angajatii de la situatii de urgenta au avut nevoie de tot curajul din lume ca sa se apropie de acest Antonov 2 gata-gata sa explodeze.
In avion erau pilotul, copilotul, o tanara de 26 de ani, doi instructori si 10 militari. Erau a sasea serie pe ziua de luni. Nu banuia niciunul ca o sa fie ultima.
Aparatul s-a prabusit in fata a 50 de instructori, comandati si militari care asteptau sa se termine exercitiul. Seful trupelor speciale de scafandri si-a revenit cel mai repede. S-a repezit la epava care ardea si a reusit sa traga trei militari.
Acum mai traiesc doar cel care se presupune ca a fost la mansa si un maistru militar. Oricum, pilotul, copilotul si cei doi instructori aveau cele mai mari sanse sa se salveze. Ceilalti 10, care urma sa sara cu parasuta, erau, potrivit regulamentului, legati cu centuri de siguranta de scaune si n-au avut cum sa scape din chingi cand a luat foc avionul.
Martorii povestesc ca Antonov-ul a decolat normal, la capatul pistei s-a desprins de la sol, aparent fara probleme. In scurt timp insa, botul s-ar fi ridicat brusc intr-un unghi de aproape 45 de grade. Apoi s-a lasat si mai tare pe coada. In cateva secunde, cand urcase pana la 30 de metri, cam la inaltimea unui bloc cu 10 etaje, a inceput sa cada. S-a prabusit aproape orizontal, cred anchetatorii, si s-a rupt.
Procurorii nu au inca suficiente date ca sa anunte macar cu aproximatie cauza tragediei. Sunt doua variante posibile, cred expertii independenti.
Un fost pilot militar, general de flotila care a scapat teafar dupa o catapultare vorbeste despre greutatea dispusa inegal in avion. Asta ar explica de ce, brusc, aparatul a ajuns in pozitie aproape verticala.
Pe de alta parte, un pilot civil crede in posibilitatea ca avionul sa fi fost alimentat cu un carburant de proasta calitate. In acest caz, motorul n-a mai avut putere pentru a reveni la pozitia normala pentru zbor si pentru a sustine aparatul.
In cautarea indiciilor, criminalistii nu s-au oprit din treaba nici azi-noapte. In lumina reflectoarelor, cercetarea a durat 17 ore, timp in care echipajele de la descarcerare au scos si corpurile carbonizate.
Din avionul Antonov 2, au ramas numai scheletul metalic si motorul. Toate resturile vor fi analizate la Bucuresti.