Haos pe ruta Bucuresti - Constanta! Mai multe trenuri, anulate!

×
Codul embed a fost copiat

Mai multe trenuri de calatori au fost anulate, in timp ce altele au trecut pe o linie ocolitoare, pe magistrala Bucuresti - Constanta, dupa ce un tren de marfa a lovit din spate un altul, sambata dimineata, in jurul orei 4:00.

 
Unul dupa altul, trenurile "zboara" de pe calea ferata romana si in urma lor problemele se inmultesc, in loc sa fie rezolvate.
Se intampla, oare, ceva cu liniile noastre, pe care nu mai avem bani sa le ingrijim cum trebuie? Iata intrebarea la care trebuie sa raspunda oficialii.

Ce s-a intamplat, de fapt?

Trecusera patru ore dupa miezul noptii, cand un tren de marfa care transporta carbune a iesit din gara Lehliu si se indrepta catre halta Straulesti. Mecanicul locomotivei a trecut de un semnal luminos galben, care ii dadea permisiunea sa inainteze, apoi a ajuns in dreptul unui alt semafor feroviar, care nu functiona. A trecut de acesta cu 45 de kilometri la ora, fara sa incetineasca.

Mai mult, nu a rulat cu atentie sporita. De aceea nu a vazut ca un alt tren, incarcat cu rulouri de tabla, era oprit la semnalul rosu si a lovit in plin ultimul vagon. Acesta a zburat de pe linie si s-a rasturnat, iar locomotiva deraiata s-a urcat peste penultimul vagon al trenului stationat.

Citește și
Tren
Accident feroviar langa Comarnic. Haos in gari si pe sine!
De ce „urăște” Donald Trump Ucraina. În 2019 i-a spui lui Zelenski: „Ucraina știe multe despre asta”

Cei sositi la fata locului au avut parte de o imagine sinistra. Locomotiva avea geamul spart si era suspendata pe un alt vagon. Peste tot erau bucati de metal.

Mecanicul locomotivei deraiate a avut norocul sa scape teafar. El a fost audiat de politisti, care au exclus deja ipoteza unui accident provocat intentionat. Dupa primele verificari, vinovat este mecanicul celui de-al doilea tren.

Imediat dupa ce comisia de ancheta a terminat de adunat probe, angajatii de la CFR au inceput sa curete calea ferata.

In acest timp, in garile din Bucuresti si Constanta erau anuntate intarzieri de zeci de minute pentru trenurile care ar fi trebuit sa circule pe aceasta linie, dar au fost deviate pe rute ocolitoare.

Cinci trenuri au avut intarzieri de pana la doua ore, iar alte trei au fost anulate. Si duminica sunt anulate doua trenuri, un Personal si un Rapid.

19:00 Dupa opt ore de chin, muncitorii au reusit sa elibereze un fir de cale ferata, iar primul tren va trece din nou pe acolo peste 40 de minute.

17:44 Directorul general de la CFR Marfa, Mihai Frasinoi, a declarat pentru Mediafax ca locomotiva si vagonul au fost ridicate de la locul accidentului feroviar si muncitorii au inceput repararea liniei, circulatia putand fi reluata in jurul orei 18:00.

13:00 Secretarul de stat in Ministerul Transporturilor Gheorghe Popa spus ca in zona producerii accidentului feroviar trebuie facute reparatii la traverse, astfel ca lucrarile vor dura mai mult, iar reluarea traficului pe magistrala Bucuresti-Constanta ar putea fi intarziata pana la ora 17:00.

11:45 Trenul Rapid care urma sa plece din Gara de Nord catre Constanta la ora 14:00 a fost anulat.

09:55 Directorul CFR Marfa, Mihai Frasinoi, a declarat ca la baza accidentului ar fi stat o eroare umana, intrucat se pare ca unul dintre semnalele de trecere era stins, iar mecanicul celui de-al doilea tren nu a respectat procedurile prevazute pentru aceasta situatie.

Se pare si ca ultimul vagon al trenului lovit ar fi fost slab semnalizat.

09:05 Prefectul judetului Calarasi, Niculaie Enciu, a declarat corespondentului Mediafax ca in zona unde s-au ciocnit cele doua marfare era ceata densa, iar circulatia feroviara se desfasura pe un singur fir, intrucat in zona se efectuau lucrari.

08:00 Dupa ciocnirea celor doua trenuri, unul incarcat cu role de tabla, iar cel de-al doilea cu carbune, s-au desprins vagoanele al optulea si al noualea ale primului tren. Din fericire, nu au fost inregistrate victime.

Secretarul de stat in Ministerul Transporturilor, Gheorghe Popa, a spus ca doua macarale s-au indreptat spre locul accidentului si a estimat ca linia de cale ferata, blocata la aceasta ora, ar putea fi eliberata in jurul orei 14:00.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Veste uriașă pentru Simona Halep!
NEWS ALERT Veste uriașă pentru Simona Halep!
Citește și...
Traficul feroviar intrerupt a doua oara in sapte zile pe Valea Prahovei
Traficul feroviar intrerupt a doua oara in sapte zile pe Valea Prahovei

Linia de inalta tensiune a fost rupta de o locomotiva astfel ca, pentru trei ore, nu s-a circulat. Opt trenuri au ramas nemiscate pe sine, acumuland intarzieri de pana la dpua ore si jumatate.

Accident feroviar langa Comarnic. Haos in gari si pe sine!
Accident feroviar langa Comarnic. Haos in gari si pe sine!

Aproape 400 de minute intarziere la fiecare tren, zeci de garnituri blocate pe sine si sute de calatori din ce in ce mai furiosi. Le-a provocat pe toate locomotiva unui marfar, care a rupt azi-noapte o linie electrica, in apropiere de Comarnic.

Cum se protejeaza CFR de operatorii straini? Cu infrastructura jalnica!
Cum se protejeaza CFR de operatorii straini? Cu infrastructura jalnica!

zf.ro il citeaza pe Razvan Stoica, directorul general al CFR Calatori, care recunoaste ca infrastructura jalnica din Romania tine departe operatorii straini.

Recomandări
Întâlnire de taină la Damasc. Presa din Siria: Șeful Serviciului Secret din România, față în față cu Bashar al-Assad
Întâlnire de taină la Damasc. Presa din Siria: Șeful Serviciului Secret din România, față în față cu Bashar al-Assad

Un diplomat european a dezvăluit, miercuri, pentru Syria TV, că Serviciului Secret din România a vizitat Siria și s-a întâlnit cu președintele Bashar al-Assad și cu directorul serviciilor de informații siriene, Hossam Luke.

Tehnologia care poate apăra România în cazul unui atac cu rachete balistice. A fost testată cu succes de Israel și SUA
Tehnologia care poate apăra România în cazul unui atac cu rachete balistice. A fost testată cu succes de Israel și SUA

Israelul și Statele Unite au folosit pentru prima oară într-o situație reală interceptoarele de rachete balistice împotriva proiectilelor lansate de Iran.

România, mamă vitregă pentru elevi. „Masa caldă” e, de fapt, rece în peste 60% din cazuri. Nu toți copiii o primesc
România, mamă vitregă pentru elevi. „Masa caldă” e, de fapt, rece în peste 60% din cazuri. Nu toți copiii o primesc

"Masa caldă" în școli este în peste 60% din cazuri un sendviș sau un pachet cu hrană rece. Programul național funcționează doar într-o treime dintre școlile alese de Ministerul Educației, care dă vina pe incompetența autorităților locale.