Invitatul noi ediții ePlan este Eugen Potlog, founder UX Studio. Are peste 15 ani de experiență în user experience, Google Analytics și optimizarea ratei de conversie, fiind specialist certificat de către Conversion Excel și Nielsen Norman Group.

În cadrul acestei ediții, Andrei Radu și invitatul său ne vorbesc despre Google Analytics.

Ce este Google Analytics?

Este cel mai utilizat instrument de analiză a datelor pentru magazine online și nu numai și este un instrument care chiar aduce valoare în gestionarea unui bussiness online.

De ce este important Google Analytics pentru un magazin online și în ce măsură îl poate ajuta pe antreprenor să ia decizii bazate pe date?

Acest instrument ajută nu numai deținătorul de business, dar și oamenii din echipa lui. Când gestionezi un magazin online ai nevoie să știi niște lucruri, să înțelegi eficiența unor eforturi de a atrage oameni pe site, cum performează site-ul și trebuie să știi care sunt acțiunile următoare. Pentru asta ai nevoie de un astfel de instrument.

Google Anlaytics ne oferă o privire de ansamblu asupra sănătății business-ului nostru. Ne uităm ca la o radiografie.

Ce înseamnă Bounce Rate?

Bounce Rate înseamnă câte dintre vizitele tale de pe site sunt vizite care au avut o singură acțiune. Indicatorul este foarte important în analiză, pentru că te ajută să înțelegi cât de bun a fost mesajul care l-a convins pe utilizator să ajungă pe site-ul tău și te ajută să înțelegi cât de bună este pagina pe care a ajuns utilizatorul respectiv, pentru a-l convinge să rămână pe site și să facă tot felul de acțiuni pe care tu te aștepți să le facă un utilizator.

Cât de complicat este să instalezi corect Google Analytics?

Trebuie să te asiguri că instalezi în așa fel încât colectezi datele corect și complet pentru business-ul tău. Aici mulți fac tot felul de greșeli pentru a configura. Pentru a face corect această procedură este nevoie să începi cu un plan de măsurare, ce ai nevoie să măsori pe site, pentru a corela acțiunile utilizatorului pe site cu obiectivele tale de business și apoi să te asiguri că Analytics este configurat, instalat suficient de bine, astfel încât să măsoare corect datele și complet, ca să-ți ofere informații valoroase pentru a lua decizii bune.

Există și niște bune practici pe care trebuie să le folosești atunci când faci o implementare.

De exemplu atunci când măsori comenzile, conversiile, deseori se întâmplă să nu fie configurat, limitat la a măsura o singură dată o conversie, o tranzacție. Și atunci utilizatorul ajunge să facă o comandă pe site, se înregistrează comanda aceea cu o valoare, iar apoi utilizatorul, într-o altă vizită, căutând în browser sau de pe telefonul mobil se reîncarcă ultima pagină, se mai trimite o dată tranzacția cu aceeași valoare și atunci poți să te păcălești singur cu datele tale, pentru că ele nu sunt corecte, se transmit de mai multe ori datele.

Mai multe detalii, în video.