ePlan. Cum a evoluat zona de e-commerce și ce au căutat oamenii pe Google în pandemie

Ultima actualizare: 25-03-2021 17:33

Zona de e-commerce din România a crescut în 2020 comparativ cu 2019 cu aproximativ 32%. Vedem ce au căutat oamenii pe Google, dar și care au fost segmentele care au înregistrat o creștere semnificativă în pandemie.

Elisabeta Moraru, Country Manager Google România a dat explicații în emisiunea ‘’ePlan”, realizată de Andrei Radu – CEO GPeC si prezentator ePlan by Stirileprotv.ro.

Elisabeta Moraru, Country Manager Google România: ”Ne-am dorit mult să facem o analiză după un an de pandemie pentru că am văzut foarte multe schimbări în felul în care oamenii au căutat anumite informații pe Google. Anul trecut , contextual din cauza pandemiei, am fost în topul țărilor din lume unde s-a căutat atât zona de mască și simptome care au venit la pachet cu lockdown, carantină etc”.

Cum a evoluat zona de e-commerce și ce au căutat oamenii în pandemie ?

 

Elisabeta Moraru: ”În primul rând, am observat o scădere a interesului pentru produsele de beauty și în același timp o creștere a interesului pentru produsele mai utile. Am mai observat o creștere de peste 38% pentru zona de decorațiuni, casă și grădină, în contextul în care oricum erau creșteri foarte mari. De asemenea, vedem o tendință interesantă pentru zona de jucării și activități de timp liber tot datorită situației în care încă ne aflăm”.

Conform Euromonitor cea mai mare creștere pe partea de e-commerce a fost la segmentul de Food & Drinks. Unde plasează Google această categorie?

 

Elisabeta Moraru: ”Putem să folosim tot datele colegilor noștri de la Euromonitor pentru că ei menționează că zona e-commerce a ajuns să reprezinte undeva în jur de 15% din piața de retail. Pe de altă parte, cred că este relevant să ne situăm în regiune, Cehia este la 20%, Polonia 18%, iar România este undeva la media regiunii din Europa de Sud-Est”.

Care a fost rata de creștere în e-commerce pentru anul 2020 comparativ cu 2019?

 

Elisabeta Moraru: ”În 2020 a comparativ cu 2019 s-a înregistrat o creștere de 32% în volumul de vânzări. Anul acesta vedem că restricțiile continuă și atunci evident că tendințele vor rămâne aceleași, iar zona de e-commerce va trebui să suplinească partea de offline. eMAG, Altex, Fashion Days, Dedeman și Mediagalaxy reprezintă 42% din totalul pieței de comerț online din România”.

Urmăriți ultimele noutăți de la Google care vor impacta campaniile de marketing online așa cum le cunoaștem astăzi în VIDEO atașat.

Parteneri
VIDEO PROTVPLUS.RO