Piata jucariilor afectata de criza. Sacul Mosului, cam gol
La finalul unui an de criza, Mosul va aseza sub brad mai putini roboti luptatori si mai multe jocuri educative. 2009 n-a fost un an in care copiii au dictat pe piata jucariilor.
Marile companii au incasat cam cu 15% mai putin, dar spera inca sa-si scoata macar o parte din pierderi. Pe principiul "toanele celor mici trebuie sa influenteze cat de cat vanzarile", pe langa jocuri ieftine, producatorii au asezat pe rafturi si papusi superbe ori masini cu telecomanda, categoria de lux.
Astfel, spiridusii manevreaza pachetele cu jucarii cu mare atentie. In fiecare zi au incarcat cate 4 tiruri cu papusi, roboti, trenuri si masini.
Piata jucariilor este estimata la 100 de milioane de euro, iar un singur producator incaseaza in medie 10 milioane. Grosul banilor, in decembrie.
In timp ce in Europa compania Lego si-a dublat vanzarile, la noi se cumpara in nestire jocuri " anti-criza", dar si traditionalele: "Nu te supara, frate", Fotbal cu nasturi, Scrabble si Remmy.