Firmele producatoare de componente auto din Banat, la mare cautare

×
Codul embed a fost copiat

Vesti incurajatoare pentru economia noastra. In timp ce zeci de firme sunt pe marginea prapastiei, cele din Banat, care produc componente auto, abia fac fata comenzilor.

Romanii fac de toate, de la motoare pana la faruri, iar daca ar avea bani si ingineri de geniu ar putea chiar sa iasa pe piata cu un autoturism nou, la fel de bun ca cele nemtesti sau suedeze.

Fara doar si poate, cu toate componentele care ies de pe portile
fabricilor din Timis s-ar putea asambla un intreg autoturism. I-ar lipsi un singur lucru: caroseria.

In rest, romanii fac orice: software auto, radiatoare, curele de transmisie, lampi, anvelope, volane, componente electrice, sisteme de siguranta, structura metalica pentru scaune si chiar huse.

Cele aproximatriv 15 piese sunt folosite pentru autoturisme Renault, Saab, Opel, Volvo, BMW sau Mercedes.

Citește și
masini
In vremuri de criza, afacerile cu masini noi o iau la vale
„Al treilea război mondial a început”. Valeri Zalujnîi, ambasadorul Ucrainei în Marea Britanie și fostul comandant al armatei, declarații

Visul producatorilor din Banat de a produce singuri o masina nu este unul de nerealizat. In urma cu mai bine de 20 de ani la Timisoara se fabrica vestitul Lastun.

Pana una alta, insa, cei care lucreaza in domeniu sunt multumiti ca, in timp ce multi romani sunt faliti, ei raman in cursa.

Articol recomandat de sport.ro
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Citește și...
Se cauta masinile mici. Romanii, din ce in ce mai atenti la costuri
Se cauta masinile mici. Romanii, din ce in ce mai atenti la costuri

Micul litraj a devenit regula pe piata auto. Romanii intreaba de costul intretinerii unei masini, de consum si inclusiv de impozitul anual. Asa ca se cauta vehicule cu motorizari mici

In vremuri de criza, afacerile cu masini noi o iau la vale
In vremuri de criza, afacerile cu masini noi o iau la vale

Unde sunt masinile de teren pe care altadata le numaram pe drumurile noastre? De cand banii nu mai circula ca in alti ani, afacerile cu masini noi stau si ele pe loc. Ba chiar o iau la vale.

Piata auto in 2009. Ce-am avut de castigat de pe urma crizei?
Piata auto in 2009. Ce-am avut de castigat de pe urma crizei?

Ne-am obisnuit sa credem ca in 2009 toata lumea a avut de suferit. Dar cand ati mai vazut asemenea reduceri la autoturisme sau piese auto, cand au mai fost angajatii de la service atat de amabili ?

Recomandări
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii

În vreme ce la nivel european se vorbește tot mai des despre mari dificultăți pentru economie, iar recesiunea este o realitate pentru Franța și Germania, candidații la Cotroceni promit venituri mai mari, cel puțin pentru o parte din populație, dar și redu

Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi

Mai sunt doar trei zile până la primul tur al alegerilor prezidențiale, iar ultimul sondaj arată noi evoluții în lupta pentru turul al doilea: George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi.

Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”
Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”

Marcel Ciolacu spune că va prezenta actele pentru a dovedi că și-a plătit zborul cu un avion privat la Nisa, însă va face acest lucru atunci când va dori el.