Bancile nu-si anunta clientii de actele aditionale la contractele de credit
Mai sunt doar 3 zile in care bancile trebuie sa renunte la toate clauzele abuzive din contractele de credit. Mii de clienti se plang insa ca nu au fost instiintati de modificari si ca nici acum, pe ultima suta de metri, n-au putut sa vada noile documente.
Clientii au timp pana vineri sa analizeze si sa semneze noile contracte prin care bancile ar trebui sa ofere o modalitate transparenta de calcul a dobanzii si sa elimine o serie de comisioane abuzive, cum ar fi comisionul de risc. Iar transformarea lui in comision de administrare este ilegala.
De luni, 20 septembrie, bancile vor trebui sa faca dovada ca au depus toate eforturile sa-si informeze clientii cu privire la modificarile aduse la contracte. Insa unele banci nu au oferit nici pana acum clientilor actele aditionale, asa ca acestia nu vor mai avea timp sa le analizeze.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Suprinzator, aceleasi banci sustin insa ca nesemnarea actelor aditionale va fi considerata aprobare tacita si ca prevederile vor intra in vigoare, cu sau fara acceptul clientilor.
Bancherii au recunoscut ca au lasat totul pe ultima suta de metri si arunca vina pe autoritatile statului: "Vina apartine in intregime Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorului care nici pana in acest moment nu a clarificat intrebarile pe care noi le-am ridicat", Radu Gratian Ghetea, presedintele Asociatiei Romane a Bancilor.
Dar reprezentantii Autoritatii pentru Protectia Consumatorilor nu vor sa auda de asemenea scuze: "Nu e normal ca cu trei zile inainte de termenul pentru modificarea acestor acte aditionale acestea sa nu fie disponibile. Problema pana la urma e a bancilor si nu neaparat a consumatorului, pentru ca momentul in care consumatorul depune o reclamatie si va spune: "Eu nu am primit nicio notificare!", atunci banca va trebui sa faca dovada ca omul a fost notificat", a spus Irina Vasile, sef serviciu Financiar Bancar ANPC.
Exista si banci care si-au notificat din timp clientii. Insa cand oamenii au primit noile contracte, au constatat cu stupoare ca in loc sa fie eliminate, comisioanele abuzive au fost ascunse in marja bancii sau in alte taxe. Lucru ilegal spune ANPC: banca nu poate majora comisioanele existente si nici nu poate introduce altele noi.
Autoritatile le recomanda clientilor sa notifice bancile in scris daca nu sunt de acord cu modificarile contractuale si orice clauza abuziva sa fie reclamata la ANPC.
Ai credit prin "Prima Casa"? Se modifica sau nu contractul conform OUG 50? Afla aici!