Metodele prin care cartofii și crenvurștii, două alimente nocive, pot fi integrate sănătos

Ultimul update: Miercuri 28 Noiembrie 2018 10:13
Data publicarii: Joi 15 Martie 2018 16:04
Categorie: CSID

Privim astăzi două alimente blamate nu doar de către medici, ci de categorii întregi de profesioniști, dar la mare căutare în rândul românilor. 

Cartofii și crenvurștii sunt exemple asociate cu liste întregi de probleme, care mizează pe 2 atuuri imbatabile: prețul și...obișnuința consumatorului.

Tocmai de aceea, căutăm în minutele următoare să le integrăm sănătos în cadrul unui regim de hrană obișnuit. Se poate? Se poate!

Sigur, la cartofi nu e mare filosofie. În cazul crenvurștilor, însă, e interesant de văzut dacă transformarea lor din bombe chimice în ceva sănătos, de casă, îi poate păcăli mai ales pe cei mici.

1 aprilie 1964. Statul român impunea rețeta de crenvurști. Carne de vită 70%, slănină de porc 30 %, mațe de oaie, usturoi, sare piper, nucșoară. În prezent, formula de baza se mai găsește doar la producătorii mici, care vând pe comandă. Și la ei apare însă un mic ajutor chimic.

Ion Colțan, producător crenvurști rețeta originală: ”Am avut un gust ok. În schimb nu aveam culoare, vita e închisă la culoare. Îi facem cu acest mic ajutor, polifosfați, pe care îi declarăm. Facem teste prin care încercăm să coagulăm cu ou.”

Ne mutăm în zona de producție!

Șase zile termen de valabilitate. Prea puțin, veți spune! Este însă o variantă pe care o puteți face acasă. Carnea nu se taie dacă puneți gheață în timp ce o mixați.

Acum mergem la produsele de masă ale industriei alimentare! 25 de ingrediente non-carne am citit pe eticheta acestor crenvurști. Cât despre carne ... numai de bine!

Carne dezosată mecanic. Carnea dezosată mecanic, însă nu e, sub nicio formă, mușchiul unui animal!

Cei mai mulți crenvurști conțin carne dezosată mecanic sau separată mecanic. Plecăm de lângă crenvurști pentru un alt produs alimentar, căruia românii îi jură iubire veșnică: cartoful.

Sub coajă găsim o substanță care se numeșe solanină, înalt toxică. Cu cât cartoful e mai verde în suprafață, cu atât găsim o cantitate mare de solanină, deci ar trebui să îi evitați, și nu doar din cauza gustului.

Cartofii care se fierb eliberează în apă o parte din glucide, deci vor fi mai săraci caloric. Scapă însă și de toată solanina. La fel, cartofii copți. Mai ales dacă îi ințepați cu furculița și creați, astfel, o nouă cale de a scăpa de substanța înalt toxică.

Așadar, fiert și copt sunt variantele ideale. Nu prăjiți. Gândiți-va că solanina rămâne în legumă, pe de-o parte Apoi, glucidele de la suprafață se ard și formează o altă substanță cancerigenă: acroleină.

Britanicii, puși la dietă de guvern. Noile măsuri luate pentru prevenirea obezității la copii
Britanicii, puși la dietă de guvern. Noile măsuri luate pentru prevenirea obezității la copii
paine
Ce se întâmplă dacă mestecăm mult timp o bucată de pâine. Efectul este uluitor
Zahărul din dulciuri şi alte produse superprocesate aduce doar calorii în exces pentru un copil
Cât de periculos poate fi dacă nu ne facem analizele uzuale anual
Ce înseamnă comportamentul sexual la risc și la ce boli ne expunem
Cum ne afecteaza tutunul vederea. Fumatul reduce semnificativ oxigenarea celulară
"Plângi cât vrei, cât simți nevoia! Stau cu tine!" Recomandările medicilor pentru trăirile emoţionale
popcorn
Popcornul pregătit acasă, o sursă excelentă de proteine şi vitamine. Când devine periculos