Consumul de nuci reduce riscul de cancer si mortalitatea cardiovasculara - studiu

61421786

O dieta bogata in nuci si alune reduce riscul mortalitatii si al cancerului, au aratat cercetatorii americani intr-un studiu publicat in New England Journal of Medicine, potrivit Reuters.

Studiul cercetatorilor americani de la Centrul de cercetare a nutritiei de pe langa Universitatea Tuft din Boston s-a bazat pe informatiile stranse de asistentele medicale si de alti angajati din sistemul de sanatate american, incepand cu anii '80. Studiul confirma alte cercetari care indica faptul ca un consum regulat de nuci si alune scade riscul problemelor frecvente de sanatate, cum ar fi infarctul, cancerul de colon si diabetul de tip 2.

"Nucile au fost demonizate pentru continutul ridicat in grasimi. Acum, dupa 20 de ani, au fost recunoscute ca alimente sanatoase", a declarat Jeffrey Blumberg, de la Centrul de cercetare a nutritiei din Boston.

"Nucile sunt bogate in grasimi, dar acestea sunt grasimi sanatoase", a precizat Jeffrey Blumberg. Noul studiu - cel mai amplu de pana acum, care are in vedere si numarul de decese - arata ca beneficiile pentru sanatate se transpun in reducerea riscului de moarte prematura, conform cercetatorilor.

Potrivit informatiilor disponibile, cancerul si bolile cardiovasculare sunt principala cauza a mortalitatii in Statele Unite - cu peste un milion de decese in fiecare an. Cele doua baze de date folosite pentru studiu au folosit informatiile oferite de 76.000 de femei si 42.000 de barbati, care au raspuns la o serie de chestionare cu privire la obiceiurile lor alimentare.

Cercetatorii au vrut sa afle daca persoanele care consuma nuci si alune erau mai sanatoase - in raport cu alte deprinderi de viata (fumatul, consumul de alcool, obezitatea, sportul) si cu alte obiceiuri alimentare (cum ar fi consumul de fructe si legume).

Charles Fuchs, de la Institutul de cercetare a cancerului Dana-Farber din Boston, recomanda consumul zilnic a 30 de grame de nuci si alune, adaugand ca persoanele care consuma astfel de seminte prezinta un risc mai mic de a lua in greutate. Este posibil ca persoanele carora le plac nucile sa fie mai suple, "dar, chiar si dupa alegerea unui anumit stil de viata, observam ca aceia care consuma nuci sunt mai supli si prezinta un risc mai mic de obezitate", a spus Charles Fuchs.

Articol recomandat de sport.ro
Ștefania Uță, campioană mondială cu triplu record! Românca nu are rival în lume la 400 metri garduri
Ștefania Uță, campioană mondială cu triplu record! Românca nu are rival în lume la 400 metri garduri
Citește și...
De ce nu este bine să fumăm și să mâncăm lactate după intervenții în cavitatea orală

Fară produse lactate fermentate - după intervenții chirurgicale la nivelul cavitații orale. Aceasta deoarece bacteriile, bune de altfel, pot produce tulburări în vindecarea rănilor.

Tiroida și sarcina. De ce trebuie mama să-și facă examene endocrinologice înainte și după sarcină

La începutul sarcinii, tiroida fetală nu funcționează. Pentru o bună dezvoltare a fătului, acesta trebuie să ia hormonii tiroidieni de la mamă. Dacă mama are o problemă, și el suferă.

CSID. Ce boli ascunde inflamarea ganglionilor. Care sunt cei mai periculoși

CSID. Ne palpăm ganglionii în zona gâtului, axilă ori inghinal. Vom descoperi formațiuni ovalare, care reacționează ușor la orice infecție localizată. Şi vă recomandăm să îi palpaţi când sunteţi la duş.

Recomandări
Șapte persoane arestate pentru atacul cu topoare asupra unei ambulanțe din Cluj. Ce spune DSU despre „ambulanța neagră”

Șapte persoane au fost arestate preventiv în urma incidentului șocant, petrecut în județul Cluj. O salvare în misiune a fost atacată de câțiva localnici cu bâte și topoare.

Cât a crescut nivelul Dunării la Cernavodă după scufundarea barjelor. Centrala va mai putea funcționa cel puțin nouă zile

Se văd primele efecte la Cernavodă după ce operațiunile pe Dunăre s-au încheiat. Nivelul apei a crescut cu 4 centimetri în dreptul pompelor de răcire ale Unității 2. 

Noi reguli pentru trotinetele electrice în București. Amenzi de până la 5.000 de lei pentru cei care le încalcă

Trotinetele electrice vor avea reguli mult mai stricte în București. Dacă în Sectorul 1, acestea au fost interzise în parcuri, și la locurile de joacă și Primăria generală pregătește un regulament nou, pentru cele de închiriat.